In balans blijven...

vrijdag 8 juli 2016

Berichten in de media zoals nu weer dat hele 'gedoe' rondom de Efteling, ongenuanceerde uitspraken van mensen over 'vreemdelingen', een tikje nonchalant reagerende vrachtwagenchauffeur die tijdens het achteruit oversteken van de weg mijn jongste aanreed (schaafwonden, kneusingen, blauwe plekken en wat schade aan materialen maar gelukkig een kind dat het na kan vertellen)......een mens zou moe worden van minder. Het lijkt misschien alsof ik dingen romantiseer en weglach met mijn 'think-pink-manie' maar hee, niets is wat het lijkt toch? ;) Natuurlijk deert dat me, het raakt me en zet ook mij aan het denken.
Gisteren nog toen ik werd afgesnauwd door de (op leeftijd zijnde) buurvrouw van mijn ouders. Ik parkeerde op een openbare parkeerplaats voor haar huis, mijn vader heeft een invalideparkeerplaats dus voor hún deur is het altijd vol. Ik moest weg volgens de 'dame', dat was van haar *afbakenende beweging met handen makende* en dát *wijzend naar de parkeerplaats van mijn ouders* was van 'ons'. Ze was al boos omdat ze eerder tegen het raam had staan kloppen en naar me had staan zwaaien dat ik weg moest, ik lachte vriendelijk terug. Toen ik zei dat ik geen bordje bij 'haar' parkeerplaats zag staan en die daarmee dus niet van haar was werd ze nog bozer. Waar haar 'man'(wat achteraf een zo nu en dan bezoekende vriend blijkt te zijn) dan wel niet moest staan? Ik probeerde te sussen dat ik niet lang bleef, zo weer weg zou zijn. De vrouw ontplofde en siste " ach flikker op, ik ga dinges (zó boos dat ze het woord woningbouw niet meer wist ;) ) wel even bellen" en liep naar binnen. Op haar weg heb ik haar gevraagd of ze mijn naam nog wilde voor het complete verhaal aan 'dinges'.....het antwoord was een enorme knal van haar voordeur. :D
Achteraf bleek dat 1. haar hulp eens op de invalideparkeerplaats van mijn ouders heeft gestaan en zij haar daar op gewezen hebben en 2.  de 'dame' in kwestie niet anders kan communiceren dan zo, dat ze vroeger kasteleinse was en daardoor waarschijnlijk wat norser reageert.

I.DON'T.CARE! Niemand snauwt zonder enige reden zo tegen mij, dat doe ik namelijk ook niet tegen haar. Het ging helemaal nergens om, de rest van de plaatsen waren helemaal leeg (en had ik daar kunnen gaan staan? Jazeker......als ze normaal tegen me had gesproken en me uit had kunnen leggen wat het werkelijke probleem was. Haar vriend die daar niet eens woont kan daar toch ook gaan staan?) Ik gok dat die mevrouw de rest van de dag boos en verontwaardigd is geweest :). Da's toch zonde? Daar denk ik nog een tijdje aan, waarom reageert ze zo? Doe eens niet! Je zou de hele dag kunnen lopen schelden en schreeuwen bij alles wat er om ons heen gebeurt.

Anyway, lang verhaal kort :)......ik zocht wat afleiding in het maken van leuke plaatjes.






Voor mij werkt dat ;), voor jou ook? Balans is geen kleinigheid maar de juiste kleinigheden leiden tot balans. Dus dat.....

Leave a Comment

Ellen zei

Wat een fijn stuk om te lezen (ondanks de chagerijnigheid van sommige mensen). Zo is het! Als alle mensen eens wat vrolijker zouden zijn zou het een stuk gezelliger zijn ;). Maar goed, alle zuurpruimen moeten het zelf weten, alleen missen ze wel alle fun zo.

Anita Willems zei

Je wilt niet dat zo'n reactie je wat doet, maar toch houdt het je bezig. Wat goed dat je jezelf kon afleiden met mooie foto's maken.

lia zei

Oh, zo herkenbaar die buurvrouw.
Hier zat er ook altijd een, die zou bijna parkeerwachters worden hihi...
Maar zonde van je energie, die kun je beter gebruiken voor mooie foto's

Home and Lifestyle zei

Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal zit te lezen. Hier zitten aan de overkant alleen maar seniorenwoningen...je voelt hem al aankomen. Daar zit ook een vrouw bij, die vindt dat de openbare parkeerplaats voor haar deur van haar is. Toen ik mijn auto bij hoge uitzondering daar een keer neerzette, kwam ze ook haar huisje uitgestierd en kreeg ik een tirade over mij heen...dat wil je niet weten. Dat werd alleen maar erger, toen ik daarop reageerde met 'Mevrouw, als u nu eens begint om op een normale toon met mij te praten'. Volgens haar was ik een brutale snotneus. Mijn jongste toen jarige dochter van tien zat bij mij in de auto en was compleet overstuur.

Ik ben nog zo gek geweest om de auto een eind verderop te zetten. Ze kijkt mij nog altijd vernietigend aan.

Zucht...

Fijn weekend...de zon gaat schijnen ;-).

Liefs, Ingrid

Anoniem zei

die mevr. beseft waarschijnlijk niet dat je een invalidenparkeerplaats niet krijgt omdat je zweetvoeten hebt.
maar misschien is ze gewoon dom.

Mirjam zei

Je gelooft het soms bijna niet, waar men zich tegenwoordig druk om kan maken. Maar hebben al die mensen dan geen leven, of echt geen leuke dingen in hun leven...? Je zou het ze bijna gaan vragen...
Fijne avond,
liefs,
Mirjam

Home is where the heart is zei

op ons vorige adres hadden we ook zo'n gevalletje 'mijn parkeerplek'
Toen ik een keer thuis werd afgezet door een vriendin, bleef de vrouw net zolang in haar voiture zitten tot vriendin eindelijk wegging. Schreeuwen deed ze dan wel niet. De rest van haar gezin parkeerden hun auto altijd zo dat er bijna niemand meer zn auto kwijt kon, tiepetje aso zeg maar. Waar we nu zitten hebben we een eigen parkeerplaats waar niemand anders mag staan, echt top en altijd verzekerd van plek.....mits er geen weekendarts op staat :))
Fijne dag
lieve groet Brigitte

Judith zei

Arghhh... ik word al gefrustreerd bij het lezen van je blog... Ik loop hier al 2 weken geirriteerd rond, ook vanwege een ontzettend aso medeburger. En nu weet jij vast wel over wie ik het heb... Diegene is heul boos dat ik iets op MIJN facebook heb gezet over ZIJN aso actie... Hij moet blij zijn dat ik en public geen verslag gedaan heb van aso gedrag sinds die aso actie

Sommige mensen zijn écht onbegrijpelijk... En ik irriteer me er op mijn beurt weer aan dat ik me eraan irriteer... Jij snapt best wat ik bedoel, toch?! #probeertzenteblijven

Ik hoop dat dochterlief geen last meer heeft?

Fijne avond XX