Wacht maar af - muggenbestrijding

maandag 20 juni 2016

Slakken, er zijn héél.véél. slakken in mijn tuin. De aanhoudende regen zorgt ervoor dat mijn tuin een grote gatenkaas is want ná elke bui kruipt het glibberige volkje hun schuilplaats uit en doet zich tegoed aan mijn planten. Ik ben natuurlijk te laat met de échte bestrijding (die start je blijkbaar al vroeg in het voorjaar) dus het is een kwestie van damagecontrol.

Met het zicht op het betere weer zal er een andere volkje onze huizen bestormen: de muggen....wacht maar af!
Er is veel water gevallen, niet alles zal dan opgedroogd zijn, dus veel stilstaand water overal.  Muggen zijn er dól op. 



Ik schreef voor de Natuurdrogist in mei al een stuk over de strijd tegen de muggen (hoe optimistisch waren wij ;) ) en daarin komt ook de zin/onzin van DEET aan de orde. Hoe kun je op een natuurlijke manier muggen weren?
Hoe bescherm je jezelf (en je familie) op de camping/in het bos/ op een festival tegen mug & co.? Wist je dat er ook antimuggenproducten zijn met een andere geur dan die bekende citronella? (ik vind het niet altijd even lekker ruiken)


Alles over voorzorg én eventuele nazorg in één blog. Dat je het weet: DEET jij of DEET jij niet?

Leave a Comment

Bianca zei

Hè jakkes, slakken......
Doet me aan mijn nichtje denken. Die was op jonge leeftijd altijd gek op slakken, vooral naakt slakken.......die ging ze dan zoeken in de tuin en dan kwam ze met de armen vol slakken naar binnen.......gek ding....
Succes met de bestrijding.
Groetjes Bianca