Dwars door de vrijdag....

vrijdag 14 januari 2011

Vrijdag......een dag om lekker richting weekend te "denken", of juist niet, en gewoon de vrijdag te genieten!
Vanmorgen bij het ontbijt sloeg ik de bijlage van de T.elegraaf open en éindelijk voelde ik dat "iemand"mij begreep(wordt hier in blogland om de oren gegooid met bloembollen en lentebloeiers;)))........

Friday....a day to start thinking about the weekend, or...maybe not, maybe just enjoy the Friday!
This morning at breakfast I opened the additional Fridaymagazine that goes with the newspaper, and there it was..."someone"who knows what I'm talking about(lots of bloggers-hi girls- are throwing bulbs around, springflowers in my face everywhere;))....






Wit en winters!!!(sorry lentefeetjes, ik blij tegengas geven;))
White and Winter!!!(sorry to all you springfairies...I keep giving you a counteract...I'm a bit unruly;))

Als ik naar buiten kijken is er niks wits, regen en wind, dat wel, maar dat doet niet echt winters aan, dus aan de slag, ik maak m'n eigen winterse middag!
Looking out, there is nothing white! Just rain and wind! O well.....work to do then, I will create my own winterafternoon!







Een magazine, wat kaarsjes, zoetigheid én.....een nieuwsgierig vriendje! Daar kom ik de middag wel mee door!
Alhoewel, de planning was dat ik verder zou gaan m'n op een na laatste huiswerkopdracht voor het eindexamenproject.....een verlichtingsplan(poging nummer 1 verscheurde ik gisteren). Ik wil zondag deze opdracht op de bus doen dus ik ga een compromis sluiten met mezelf....een anderhalf uurtje aan de slag en dan m'n winterse hoekje in!
deal!
A magazine, some candles, some sweets and.......a nosy friend!!! That will get through the afternoon;))!
Although....I have to get working on my next homeworkproject, I have to make a lightingplan(the first try....I ripped it up last night). I want to post this plan on Sunday so I will make a compromise with myself, first about 90 minutes at my homework and after that I will crawl into my wintercorner;))
deal!

Maar eerst nog even dit, wil het jullie niet onthouden.
Mocht ik van meisje 2 haar kamer niet laten zien? De foto's die zij maakte toen ze met haar klas naar het wassende water in ons dorp ging kijken weer wel!
Wij wonen dus aan de Maas.....en aanschouw hieronder het resultaat van heeeel veel smeltwater en regen.....

There is one more thing I want to show you.
I wasn't allowed to show pictures of girl number 2' bedroom.....I AM allowed to show you sme pictured she made when she was with her class looking at the rising water in our village.
We leave on a riverbank and look what lots of meltwater and rain can do to a river...












Ach en omdat m'n post toch alweer ellelang is geworden, laat ik jullie ook nog even de foto's zien die ik zelf maakte eerder deze week toen ik aan het werk was....in een appartement AAN de Maas...
And o well, because today's post is long as it is.....I want to show you some pictures I made myself earlier this week while working in a appartment REALLY close to the river...






Nou, genoeg foto's dacht ik zo, back to work!
Well, enough pictures I think, back to work!




Liefs,
Lynda

ps: luister je normaal niet naar mijn muziek(FOEI;)) dan doe het nu even wel, de nieuwe van Adele.....gewéldig......als je eht mij vraagt;)
ps: if you normally don't listen to my music(SHAME ON YOU;)) do it today, Adele's latetst...GREAT....if you ask me;))

Leave a Comment

Roelien zei

Succes met je laatste huiswerkopdracht!
Sjonge wat een water....het levert wel mooie plaatjes op!

Nicole Claudia zei

Op mijn werkkamer is héél erg wit momenteel... alleen niet van de sneeuw, maar van een hele berg wit katoen met roze roosjes (niet verklappen hoor, is nog geheimpje hoor... haha).

Heel veel succes met je lichtplan... ik vind het altijd ontzettend lastig in huis m'n lampen goed neer te zetten, zodat het licht goed verdeeld is en het ook mooi staat...

Pfff... ik heb andere talenten, ik kijk niet voor niets op andere blogs voor inspiratie voor mijn woonkamer, want anders...

Fijn weekend, Collie

alma zei

Heerlijk zo'n winterhoekje. Mijn weekend is ook begonnen en ik zit hier lekker op mijn witte bank onder mijn witte deken. Kopje thee, laptopje en een heerlijke reep chocola! Laat de sneeuw maar weer vallen!

Wat een prachtige foto's van de Maas. Dan woon je wel op een mooi plekje!

Heel veel succes met je studie en al die opdrachten die de deur uit moeten!

Lieve groet en geniet van je weekend!
Alma

Muisje zei

Helemaal gelijk, het is nog hartje winter.
Van mij mag het nog wel even gaan vriezen, heerlijk die kou.
en bloembollen daar ik ook tegen.
Manlief wil het liefst het hele huis volzetten, maar ik wacht nog tot feb.

Groeten Herma

Tuur zei

gezellig wit hoekje, hmm choco...
(ik wil het niet zien,zucht)
tjemie wat een water he, lijkt me doodeng
Een heel fijn weekend en succes met je lichtplan!!

Irene b zei

you are so lucky to work in such an amazin place! I'd like to be near to a river

Neeltje zei

Ooooh dat bekkie van die kat! Wat een heerlijk beest! En nee, ik hou niet van muziek op een blog maar dit nummer is wel lekker om te horen!

Yvonne - Frl. Klein zei

Liebe Lynda, wir haben hier auch sehr viel Hochwasser!
Ein schönes Wochenende und
viele liebe Grüße, Yvonne

André en Inka. zei

Hoi Meis,succes met je opdracht,wat een water,zeg,brrrrrrrrrr,mooie foto’s van al het water en wat een heerlijk sfeertje heb je er thuis van gemaakt,de witte kandelaars vindt ik helemaal top,schitterend,alvast een fijn weekend,xx.

Thuis bij Tjits zei

al geniet ik wel erg van alle voorjaarsbollen.. ik weet dat de winter nog wel 2 maanden kan duren en geniet dus even met je mee van je winterhoekje;)
geniet van je weekend!

lieve groet, Tjitske

Home is where the heart is zei

hoihoi, wat is Sjors(ja toch)? groot geworden!!!
Succes met je bijna-examen. Wat een water, pfff hopelijk zakt t snel.
Het vooruitzicht dat t over een paar maanden weer lente is is leuk maar iedere seizoen heeft iets zo ook dat donkere en natte weer als vandaag. Veel mensen worden actief als de zon schijnt, ik van dit weer.
Fijn weekend

lieve groet Brigitte

Carla zei

Hahah....je hebt ons wel door hè...niet naar de muziek luisteren !!
Normaal doe ik dat ook niet. maar las Adele dus...dan MOET je even luisterem hè....ik vind hem weer geweldig!!

Verlichtingsplan...vind dat je het keurig verlicht hebt vandaag met die eerste foto!!
Maar...die zal wel niet mee tellen ((-;

Sterkte meis.....maar het zal je ongetwijfeld lukken.

fijn weekend...liefs Carla.

Claudia Leertouwer zei

Succes met je opdracht meid!

Huys 50 zei

Hoi Lynda,
Je hebt gelijk hoor,wij allemaal met onze BOLLEN:-(.....
De winter is nog lang niet voorbij,maar ja er is al zoveelwinter geweest hé daar zal het wel door komen.
Wij willen nu voorjaar of....ECHT WINTER maar niet dit vieze weer,bahhh.
Geniet jij maar van je hoekje meid !!

lieve groetjes
Dicky Marie.

Sonja zei

Gesnapt! jaja.. nou vooruit, het is een leuke post. Maar hoe het je 'sjors' zo in die houding gekregen op het krukje?? :))

Succes met je huiswerk! Maar ik denk dat je ondertussen in je hoekje zit.. gezellig!

Prettig weekend en ik hoop dat het hierbij blijft #hoogwater

Groetjes, Sonja

Stina zei

Veel succes met je huiswerk.
wat zijn je foto's mooi maar wel o zo spannend hé.

Hoop toch nog wel op een pak sneeuw zo mooi om te zien.

Fijn weekend en suc6!
gr Stina

Mayflower zei

Zie ik daar nou toch een (voorjaars) zonnetje haha.
Het kan vriezen het kan dooien.....maar ik blijf verlangen naar ......
Prachtig zijn de foto's die meisje heeft genomen, alleen is het voor iedereen die daar in het rivierengebied woont minder leuk dat wassende water.
Succes met je studie en een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Kaatje zei

Al dei voorjaarsbolletjes vind ik heel mooi maar toch nog véél te vroeg. Nou ben ik ook niet echt een winter-sneeuw mens. Meer een `ik hang er wat tussen` mens. Herfst, herfst, herfst. Regen, wind, koude wangen en oren, lekker met de honden lopen en dan weer heerlijk op de bank!
Ik vind het dus helemaal top nu, grijs buiten en wit binnen, mmmmmmm. Kan dus een beetje met je meegaan, maar sneeuw, jakkes!!!! Alleen mooi om naar te kijken.....hihi.
Je hoekjes zien er heerlijk uit! Werk ze aan je studie, bijna klaar!!!!!

It's me zei

Geweldige muziek !!...succes met je opdracht........enne mooie bolletjes he??...meid je huis word er een stuk gezelliger van geloof me.......laat je winter gevoel los.......zennnnn......liefs van mij...knuffel,......toedels.......daag !!!!

lia zei

Heerlijk muziekje. En al dat water, bah.... er komen weer vervelende herinneringen naar boven van 1995. Hier staat de Waal ook al weer hoog aan de ene kant en aan de andere kant is de Rijn ook weer akelig hoog. Maar niet aan denken, ben nu ook met mijn verlichtingsplan bezig, en dat is moeilijk....zoals je zelf al zegt. Maar voor mij geen huiswerk, dat scheelt...
Succes....
Liefs Lia

Anoniem zei

Heeeerlijk al die voorjaarsbloeiers,kan er geen genoeg van krijgen whahaha,maar vind je hoekje wel gaaf geworden en je vrolijke vriendje,wat een schatje zeg en ohh die foto s van het water,niet leuk natuurlijk voor de mensen,maar ik vind het wel een pracht gezicht enne jaa ben aan het sparen voor grotere projecten zoals een vitrine kast en houten plankjes muur en nog veel meer,fijn weekend,liefs Joke.

Home and Lifestyle zei

Als ik in één van posten iets schrijf over mijn verlangen naar de lente moet ik meteen al aan jou denken...het zit er inmiddels aardig ingebakken dat ik daar bij jou eigenlijk nog niet mee aan moet komen. Ik had verwacht dat je in je sfeerhoekje wel wat nepsneeuw had gestrooid hi hi, dat had de boel compleet gemaakt!

Succes met je studieopdracht en een fijn weekend!

Lieve groet, Ingrid

Tanja zei

Nou weet je ik gun je je winterse middag met kaarsjes enz. Ook bij mij zit het er al goed in dat jij de verschrikkelijk sneeuwvrouw bent hier in blogland;-)en dat voorjaar niet bovenaan staat op jouw lijstje. Ik vind de foto's van je dochter heel erg mooi gemaakt.

Heel veel succes met je opdracht en nogmaals geniet van je winterse middag.

Fijn weekend

Liefs
Tanja

La Maison zei

Lekker muziekje dus ik heb mijn opdracht vervuld. Heb jij de jouwe af?

Ik woon aan het water dus zie niet anders, maar als je normaal groen ziet als je uit het raam kijkt dan slaat de angst wel om je hart denk ik.

Fijn weekend
Hermine

Karin zei

He he, eindelijk eens een nummer waar ik naar kan luisteren ;) Je kandelaars zijn geweldig!!! zijn dat die van uh.....

Nieneke zei

Geweldige muziek!! Heelijk, heerlijk, heerlijk!!!!
Je dochter heeft prachtige foto's gemaakt, trouwens, van een minder fraaie gebeurtenis, veroorzaakt door??????...juistem
Fijn weekend, graag met voorjaarszon!!!!

francis zei

Heb ik zomaar totaal onverwacht naar Adele geluisterd ! Dank je wel .
Jeemienee wat een water bij jullie !
Ik hoop dat je het verder droog kan houden en dat je huiswerkopdracht lukt .
Succes ermee !

Unknown zei

Als al dat water toch nog eens mocht bevriezen ,zou dat even een mega ijsbaan worden.
Succes met je "lichtplan"

groetjes Bep

bijzonder-oud zei

Wat een water zeg, ben blij dat we daar hier geen last van hebben, is niet aan mij besteed :-).

Ik heb even naar Adele geluisterd, prachtig!!

Heel veel succes met je opdracht en een fijn weekend, geniet er van!

Lieve groet,
Yolanda

Corine(THUIS) zei

Ben op m'n gemak even door je post gewandeld..een lichtplan, hmm blijft lastig, gelukkig hebben we er kaarslicht bij! En dat hoge water..voor jullie persoonlijk geen problemen hoop ik?? En sorry hoor maar ik heb vanmorgen net witte druifjes gekocht, lekker lentegevoel in dit herfstweer :)
Groeten, Corine(THUIS)

Home is where the heart is zei

zeg maar gerust takkewerk "nog" maar 12 tegels die licht moeten worden en afgelakt en dan ga ik me geestelijk voorbereiden op de trappen en de deuren in de gang

Margot zei

Smeltwater...het gevolg van winter...dus toch nog geen voorjaar...
Het is wel heel veel after-winter daar zeg...
Succes met je huiswerk, niet zomaar alles kapotscheuren hoor...
Knuf, Margot
GEWELDIGE MUZIEK (kan ik heel mooi meezingen in de auto...als ik alleen ben dus...)

Bonjade zei

Begrijp ik het nu goed zit jij daar dan ook bijna met je voeten in het water......?
Enne over je hoekje......best gezellig en sfeervol maar Lyn kleine tip: Wat voorjaarsbloeiers doet wonderen in je hoekje....
whoewhaah ;0))
Fijn weeken liefie ik denk aan je zo boven je huiswerk.
Liefs
FF

Elisabeth zei

Gezellig hoekje bij jou hoor ,zo wil ik de vrijdag ook wel door.Kan er echt niks aan doen maar hier een enorme bos tulpen op tafel en overal....ja juist Bolletjes !!!Wat een water zeg jeetje .Fijn weekend
Liefs Elisabeth

Bij Guusje Thuis zei

Wat een water! En ... je verlichtingsplan inmiddels af of toch te lang in blogland blijven hangen? Fijn weekend en succes met je 'huiswerk', Colinda

Kind An Huys zei

OOOh, maar in dat winterse hoekje bij jou zal ik ook nog wel wat weekjes door kunnen brengen hoor!!!
En wat een water bij jullie.....ik hoop dat het voor jullie niet veel meer gaat stijgen!
Enne succes met je opdrachten en geef dat nieuwsgierige vriendje maar een knuffel... wat een koppie!!
Liefs, Anne.

Inge zei

Good luck sis...
Ik duim voor je dat je slaagd!!

Gezellig hoekje in huis!!

T water staat hier ook al behoorlijk hoog!
Niet over de weg of zo alleen hier achter t huis staat t blank en in onze schuur...

Hou je voetjes droog!

KvZ

Juule zei

Lyn...bid eens wat harder joh..iedereen heeft het maar over lentebollen en voorjaar en.. en... het is 14 januari! ja-nu-ar-i.....
ik lig alweer op de knieen voor sneeuw en vrieskou. Help je??
;-))
eef
psst.. 1 ste week februari stockholm?

Unknown zei

Lynda, das Hochwasser sieht ja extrem aus. Boah - das wäre so gar nichts für meine Nerven. Echt nicht! Vor allem stimmt die Jahreszeit nicht...

Und ich gebe dir vollkommen Recht. Jetzt ist bei euch Winter und nicht Frühling oder Sommer. Ich dekoriere ja jetzt, wo hier Hochsommer ist, auch keine Winterstiefel oder dicken Strickpullover ;))

Ich wünsche dir ein wunderbares Kuschelwochenende und drücke ganz fest die Daumen, dass der Wasserpegel nicht noch mehr steigt!

GGLG

Tine

Een sneller kloppend hart zei

Veel succes met alles, nog even doorzetten!
Die foto's zeg....wat een water toch he....bij kennissen van ons is de hele camping ondergelopen, sommige caravans volledig onder water, echt een drama ( en dan Australië niet te vergeten!!)

De foto van de poes is zooo schattig ook!

Fijn weekend

Groetjes, Veronique

Unknown zei

Ik ben ook nog helemaal winters hoor haha.
(hoewel de winkel al weer flink gevuld wordt,blijft mijn gevoel nog winters)
Nu heb ik wel liever een dik pak sneeuw dan die regen,bah daar houd ik nu weer niet van,maar ja we hebben het niet voor het kiezen :-)
Heel veel succes met je huiswerk opdrachten,maar ach dat komt vast helemaal goed!
fijn weekend groetjes karin

francis zei

hoi , ik heb weer even Adele bij je geluisterd !
Fijn weekend !

Huys 50 zei

Hoi Lynda,

Nog even een berichtje van mij...
Ik was een paar berichtjes van je blog aan het lezen en kwam ineesn het berichtje tegen over....jaaaaaaa KLEIN CURACAO !!!!

Zal ik je eens wat vertellen.....LET OP komt ie....
Dat geweldige WITTE strand wat je daar ziet,jaaaaa daar heb ik dus gelegen !! het scheepswrak heb ik bekeken en ik heb daar gezwommen met grote zeeschildpadden,GEWELGIG !!!!
Het is daar heeeeeeeerrrrrrlijkk ECHT WAAR.
Ik ben van plan om weer naar Curacao te gaan en dan zeker ook weer naar Klein Curacao met de zeilklipper De Insulinde.
Genieten !!

Lieve groetjes
Dicky Marie.

Jeanette zei

Jouw posten kunnen nooit te lang zijn. En die nieuwe van Adele is echt geweldig, je zie het ik ben het weer helemaal met je eens.
Succes met je huiswerk!!

Groet,
Jeanette

butiksofie zei

Dear Linda, its so bad with the water! Hope it is getting better soon, hughs Anja

Juule zei

LOL...jawel dus.. Deze klok past niet onder het balkenplafon in de winkel..vandaar..maar euh..toen jij hier was stond er volgens mij een andere witte.. not sure..
maar zeg es..hoe gaat t met je examenopdracht? en wanneer weet je meer? Ik ben natuurlijk waanzinnig nieuwsgierig!! Proost..(lekker he..die glogg..heb jij m al op?

Antonia zei

Dat is niet zo gek hoor Lynda. Ik heb ook diverse onderdelen en ze zijn allemaal anders gemerkt. Veel succes met je verlichtingsplan enne.... nog geen natte voeten? Fijn (winter) weekend gewenst, groetjes Anja

Anja zei

Lekker winterhoekje, daar kun je het wel uithouden. Jee dat water wat hoog! Inmiddels klaar met je opdracht?
Groetjes Anja.