Risico of uitdaging...toevallig!

vrijdag 21 januari 2011

Dat toeval niet bestaat, hoef ik jullie niet te vertellen he! Vandaag weer een duidelijk voorbeeld van een "situatie"die met een rotgang een sneeuwbaleffect teweeg brengt!
Waar was ik?? Ik was bij ZETH....(wáár was je Lynda?)...bij ZETH dus....:)
ZETH zit bij ons in het dorp(GA WEG....in zo'n schijtdorp??ja dus) en zit er al zolang als dat ik weet(en ik woon hier al sinds 1991). De eigenaren zijn de ouders van kinderen die op dezelfde basisschool hebben gezeten als mijn kinderen. We spraken elkaar weleens over "bladiebla"(moeder was aktief in de evenementencommissie waar ik ook in zat, en pa kwam regelmatig met zijn bus opdraven of ging mee op kamp). Goed, omdat ik niet wéér een vaag en warrig verhaal wil ophangen cut ik even to the chase....:). Als je gaat kijken op hun site zie je dat ze daar zich bezighouden met design. Totaalconcepten maken ze het liefst, alles in 1 lijn! Hij heeft ook al eens in "de bladen"gestaan.



Het kán je niet ontgaan zijn dat mijn eindopdracht eraan zit te komen(sorry;)), en ik heb al eens verteld dat het verdraaid lastig is om als "student"de benodigde materialen te krijgen? Nou......inééns....ik geloof zelfs tijdens het stofzuigen bedacht ik me deze week....*PLING*...."hoe moeilijk ben ik nou aan het doen"!?!?!? "Ik ga eens babbelen bij ZETH":).
Áls je al gekeken hebt bij ZETH(dat zou voor het vervolg van het verhaal wel even handig zijn......kijk maar even...ik wacht wel even...niente problemo.....) zie je dat het hier echt veelal italiaans design betreft, aangevuld met Nederlands product(en meer landen maar dat doet er nu even niet toe, ik probeer KORT te zijn he ;)). En als er íets is dat VER buiten mijn "comfort zone"ligt dan is het dus design. Begrijp me niet verkeerd, mits goed gedaan, vindt ik het mooi, maar zou er niet in kunnen wonen(daar ben ik te slordig voor ;)).
Maar mijn verhaal uitgelegd hebbende, wandelde ik binnen no-time, al fotograferend door de showroom terwijl de uiterst behulpzame dame eens voor mij de brochurekamer in dook, om niet veel later met een STAPEL boekjes folder en brochures terug te komen waar IK blij van wordt! Dus....missie geslaagd zul je denken...HA!....
*haaltevenadem*...



Op weg naar de uitgang trof ik bij het "kantinegedeelte"(ik noem het even zo, maar in zó'n zaak ziet dat er net even anders uit ;)) de "moeder".....je kent het wel "hee hallo, hoe is het blablabla(over kinderen)".....totdat ik vanuit mijn ooghoek iemand van die tafel op zag staan die me wel erg bekend voorkwam! Nah....laat dát nou M zijn geweest, en zijn vrouw(ook M) zat er ook! Laten die twee(moet er even bijzeggen natuurlijk dat ik met beide jaren geleden op dansles heb gezeten en dat enkele jaren lang) nou een eigen bedrijf (Spons)hebben en bij ZETH een ruimte huren alwaar ze hun "praktijken"omzetten in uiterst succesvolle projecten! Wat hij doet? Interieurarchitectuur...en zij?? Grafische vormgeving.
Ja und?(ik hoor jullie wel!)......er werd een stoel bijgetrokken, een kopje koffie geschonken en voor we het wisten waren we een dik uur verder!



Awel......dit is de uitkomst....mijn eindproject zal een  modern interieur zijn, met producten veelal uit de designhoek. De stalen kan ik via hen bestellen en voordat ik e.e.a. definief op papier ga zetten om te verzenden, ga ik even langs met mn plannetje om de "kenners"er een oog op te laten werpen! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Jullie snappen dat ik blij ben??? Maar dat ik het ook MEGAspannend vindt?
Ik kies hiermee voor een het risico, design is immer niet mijn "ding", maar ik wil graag "breed" gaan stylen, dus als ik dit kan....puh....dan heb ik het wel in de gaten denk ik;)! Toch?


*ZUCHT*......ik heb er een dik uur voor nodig gehad bij thuiskomst om weer even to bedaren te komen want ik ben zó blij! En ook zó aangenaam verrast dat er zomaar ineens  echt leuke dingen op je pad kunnen komen zonder dat je er echt naar op zoek was!
Alleen 1 ding.......ik baalde ervan natuurlijk dat ik geen make-upje op had gesmeerd;)(ik ging alleen wat folders oppikken toch?).

Poeh.......enerverende vrijdag.....ik ga nu even rondkijken hoe die van jullie was!

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Floor zei

Goed zo meid !!! Het is je gegund !

Alle mooie dingen zei

als je dit al zonder make-up hebt gered... dan wordt met make up het alleen maar beter...
en warrig verhaal? welnee!!
GOED VAN JOU!!!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Karin zei

Ik weet er alles van, toeval bestaat niet. Het heeft helemaal zo moeten zijn meid. Ik voel aan mijn water dat het helemaal goed gaat komen met die eindopdracht. En ik blijf je eraan herinneren zoals afgesproken, al heb ik het idee dat dat nergens voor nodig is ;))

Home and Lifestyle zei

Het heeft zo moeten zijn...dat kan niet anders! Dat wordt lekker slapen vanavond!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Home is where the heart is zei

geweldig!!! Ben blij voor je dat je zo'n leuke stuiterdag hebt gehad enne mag het eens meezitten, niet dan? Geniet lekker na en die eindopdracht, die gaat helemaal goedkomen met een dikke vette verdiende 10!!!!
Fijn weekend

liefs Brigitte

marion anderson zei

en er komt nog veel meer meissie, want je staat er zo heerlijk voor open , sterk , liefs marion

lia zei

Nou wat geweldig. Soms mag het ook weleens even lekker meezitten. Dat gaat straks zeker een 10 worden.
En mijn vrijdag was saai, echt helemaal niks aan.
liefs Lia

André en Inka. zei

Hé top,toch,fijn weekend,xxx.

Heb meteen even op de site’s gekeken,helemaal top,ik ben redelijk bekend met design.
We hebben hier in huis ook een aantal design stukken staan uit de jaren 70 dat wel maar,netjes,........met zoveel dieren nee,hoor er moet geleefd worden in huis en, niet zo steriel/ netjes zijn,hoor,ha,ah.

Elisabeth zei

Een heel verhaal maar ik begrijp het gaat helemaal goedkomen ,dus ik wens je succes en een heel fijn weekend.
Liefs Elisabeth

It's me zei

Kijk dat zijn de mooie dingen van het leven.........pracht verhaal ik ben zo blij voor je !!...ach ik zei het gisteren nog tegen hemmes....die Lynnnnn die komt erwel........whahahahhahahh!!....kus van mij snoes.......xxx....xx..x..

natuurlijk groen en doen zei

Het kan weleens heel verrassend uitpakken .Als je iets heel nieuws opppakt ga je er blanko tegenaan en krijg je de meest verrassende ingevingen. Dit lukt je best wel en heerlijk wat mensen achter de hand om te overleggen.
Succes

groetjes Bep

Thuis bij Tjits zei

wat goed!! de adrenaline zal wel door je lijf gieren haha:) succes!! dit gaat je lukken!!

fijn weekend!
lieve groet, Tjitske

Corine(THUIS) zei

Geen make-upje?? Ach je enthousiasme heeft je doen stralen waarschijnlijk, dus no problem :)
Succes met je PROJEKT! Groeten, Corine(THUIS)

Margot zei

Pfffftt...oud nieuws, op radio 538.....haha...NIET IEDEREEN IS ZO OP DE HOOGTE VAN AL HET BELANGRIJKS IN NL......zo, moest ik even kwijt (steekt tong uit)
Maar meid, toeval bestaat echt niet...het is vaak dat we het eerder willen, dan dat het ons overkomt...geduld is een schone zaak...
Nee, design of my own, oké...maar hipperdepip vind ik vaak sfeerloos...dus petje af meid, dat jij hier dan je eindopdracht van durft te maken.
Leuk, leuk, leuk,...met Ben op de achtergrond...(gaat ie winnen???)
Fijn weekend, knuf, Margot.
Ojee, Kim begint ook al, hoor ik...ajuus

Antonia zei

Zie je wel!!!!!!!!!!!!
Alles komt goed schatje :-)
Geniet ervan, lieve groet Anja

Jolanda zei

Super voor je, een topvrijdag dus...toeval bestaat niet, het heeft zo moeten zijn:)
Geniet van je weekend of ga je gelijk aan de slag!
Lieve groet

Yn'e Steeg zei

Voor jou dus geen stapelvrijdag, maar een super vrijdag!!

Jantsje

Inge zei

Ik zeg...TOPDEAL!!!
Kan me heul goed voorstellen dat je heppiedepeppie bent...

Geniet en succes met je eindopdracht!!

KvZ

Zara zei

Super zeg! Komt helemaal goed met/bij Zeth!
Jammer idd van je ontbrekende make-upje, volgende keer eerst bij Leco langs.
En ik verbaas me er ook over wat Zeth in zo'n schijtdorp ;-} moet: die Zeth mag van mij zo in 1 streep naar zee verhuizen!

Heidi zei

Wat super Lynda en zo stoer dat je de eindopdracht in "Design" gaat doen!

Grtjsss

Jeanette zei

Wat geweldig voor je, nou moet het toch goedkomen met je opdrachten.

Fijn weekend,
Jeanette

Tanja zei

Zo dat is allemaal even geweldig om te lezen, en als je zonder make-up dit al voor elkaar krijgt nou dan is toch helemaal goed.
Het is je gegund, Lynda, geniet er maar lekker van,

Fijn weekend
Liefs
Tanja

Merel zei

Hartstikke leuk voor je! Het is je gegunt.

BTW moest erg lachen om dit verhaaltje....:-)

La Maison zei

Over KRUIWAGENS gesproken.

Te gek
Hermine

THE BLACK BARN zei

SCHOONHEID ZIT VAN BINNEN!
JE HEB ZO ZITTEN STRALEN DAT JE HET GELUK IS.
VAN HARTE HOOR!
MISSCHIEN NIET JOU DING.
MAAR HET GEEFT JE WEL EEN FRISSE KIJK OP DESIGN.

FIJN WEEKEND,

MIRANDA

Marie Söderberg zei

Hi, some problem with the transalte bottom so I dont understand a word..hihi..anyway I just became one of your followers..:))) have a lovely weekende

alma zei

Geweldig Lynda....dit kwam op het goede moment op jouw pad. Super. Dit gaat een mega goed plan worden!!

Lieve groet
ALma

Alma zei

Zo zie je maar weer Lynda: wie goed doet, goed ontmoet.
Veel succes met je eindopdracht. Komt vast goed.

Liefs Alma

Een sneller kloppend hart zei

Kijk, dit vind ik nou een geweldig verhaal!! Tuurlijk, soms komen er mooie en leuke dingen op je pad en soms is 't inderdaad gewoon toeval dat alles net op dat moment samenkomt...maar geloof me (ik ken je dan wel niet maar ik maak zo een inschatting;) dit heb je ook heel erg aan jezelf te danken...je creatieve geest + spontaniteit kunnen je veel mooie dingen brengen, de keerzijde is soms erg lastig (lees: je valkuilen, ik spreek uit ervaring en denk aan een mail die we ooit over en weer gestuurd hebben whaha) maar dit heb je toch maar weer mooi voor mekaar meid!
Super!

Liefs, Veronique

In den Uylenbal zei

H die Lynda, aiaiaia géén make-up ??? Je hebt gewoon je gedachten het universum in geslingerd en dit is het resultaat. Wie goed doet, die goed ontmoet. Ennuh . . . design kan héél mooi zijn, ondank dat het niet echt jouw "ding" is. Maar ik houd ook niet alleen van spruitjes, lus ook witlof, bloemkool & hutspot.... zoveel smaken ! Hmmm, smakelijk . . ehhh een inspirerend weekend ! Greetz und Hugs Lejo

Ambiente-nostalgia zei

Goed zo Lynda, goed gedaan. Dat zoiets kan in zo'n dorp, super. Heb je soms ook een stapel borden laten vallen. Mientje heeft gisteren hier 6 borden kapot laten vallen whahaha!!!
Ik wacht nog op mijn geluk van de scherven.
Uhhh, heb je al gestemd??
Misschien wordt dat het geluk!!!
Succes met je opdracht en je weet als je iets nodig hebt......., weet je mij te vinden.

Fijn weekend,

groetjes Dorine

Claudia Leertouwer zei

Dat wordt nog eens een eindopdracht!

Nicole Claudia zei

Hhahaha, het domino-effect, maar wel een héle leuke!!! Succes met je design ontwerp!!!!!

Fijn weekend, Collie

Annelies zei

hai Lynn,
Doet me denken aan de uitspraak van John Lennon; "Life is what happens to you, while you're busy making other plans."'
Heb net je stukje gelezen hiervoor over je man. Wat een rottijd hebben jullie achter de rug zeg!
Hoop dat het vanaf nu alleen maar beter zal gaan!
Heel veel succes en plezier met je eindopdracht!
You go girl!!
liefs, Annelies

Juule zei

Design huh... Geniet van de ontdekkingsreis want die zal bijzonder zijn. Wanneer hoor je de uitslag? Tot die tijd: succes en maak er wat moois van. Ga je het wel even laten zien hier?? ;-))

Klem!
Juule

Mayflower zei

Zo zie je maar weer Lynda, dat sommige dingen plots een andere aangename wending kunnen nemen. Geheel onverwachts....dat is toch het allerleukst.
Toeval bestaat niet.
Geniet ervan.
Fijn weekend en liefs, Mea

Anoniem zei

Oh, so happy for you. And thank you so much for yoru kind and encouraging words that warmed my heart ~ xox Alexandra

ChoCho zei

WOW - you go girl !!!

Marieke Reintjes zei

OOhh, geweldig hoe je het allemaal weer beschrijft, heerlijk toch, al dat geluk zo in eens onverwacht.....maar onthoudt,....hoe snel je de volgende keer "even iets"wil gaan doen, altijd je make-upje checken,....je weet nooit wie je tegen komt, Hihihi,..
Groetjes en fijn weekend, Marieke

Bij Guusje Thuis zei

Toeval bestaat niet hoor en wat is dit geweldig, ik zeg dit wordt een dikke 10!!