1e spotlight 2011...

woensdag 12 januari 2011

*klopmezelfopschouder*....o mèn wat ben ik toch ijverig!!!
Niet alleen maakte ik vanmiddag de eerste van de drie overgebleven huiswerkopdrachten af(en paste die NIET in de bijgeleverde enveloppe....daarover later meer..*GROM*), maar ook knipte en plakte ik nog een spotlight inelkaar!
Dit keer een drukke dame, die haar baan opzegde om daar droom waar te maken! En als je nu denkt dat ze het daardoor minder druk kreeg....NOPE.....ik moest haar telkens in het voorbij hollen aan haar bloesje trekken......geduldig wachtend stond ik immers al sinds 30 december met mn vinger op de lichtknop he ;)!

Sonja, eigenaresse van Country at Home(IK mag al Son zeggen ;), althans....dat doe ik gewoon....) trapt het nieuwe spotlightjaar af.......en hoe!!!

*tappingmyownshoulder* o boy am I hardworking!!!
Not only did I finish the first from the last three homeworkjobs(which....at the end...didn't fit in the enveloppe that is suposed to be used by me......more about that later...*GRRRRR*), but I also "crafted"the first spotlight from 2011!!!
This time it's a lady who quit her job to make het dream come true! But if you think she therefor has more time....NOPE.....I had to stop her by pulling her blouse everytime she ran by......while I was waiting PATIENTLY in a corner since december 30. to turn on the light!

Sonja, owner of Country at Home(I call her Son....I just do that...;)), kicks of the new spotlightyear.....and HOW......



*Wil je jezelf en je winkel even voorstellen?

Welkom! Ik ben Sonja, getrouwd, (40+eenbeetje) moeder van drie jongens. De oudste is bijna 13, de middelste 10 en de jongste is 5 jaar. Handel vol hoor.. ondernemende jongens . Hobby’s heb ik gewoon te veel, of althans, vindt heel veel dingen leuk om te doen.. (behalve vissen dan, dat doet Pa maar met de jongens!) verder ben ik overal voor in. Ben ook erg graag buiten bezig, kransen maken vind ik super om te doen, tuinieren (schiet er nu wel een beetje bij in) en ben ook graag op zoek naar spulletjes uit vroegere tijden.


We wonen in een klein dorpje op het eiland Goeree Overflakkee.. lekker vrij, heerlijk wonen is het hier en… vlakbij het strand. Dus als het even kan, trekken wij met een Binnenlandse-vakantie graag de bossen in !


De webwinkel, waar ik bijna 5 jaar geleden mee begonnen ben heet: http://www.countryathome.nl/ en sinds afgelopen oktober huur ik een pandje in het dorp. Op de hoek, aan de ring (#Ring119;) tegenover de kerk, een klein pandje.




Leuk plekje.. klein schattig huisje waar ze vroeger met 12 personen hebben gewoond. Waar ze alle kinderen in die tijd gelaten hebben, vraag ik me nog wel eens af. Maar om aan het ondernemerschap een beetje te proeven, zit ik prima hier.


Het openen/huren van het pandje betekende wel dat ik keuzes moest gaan maken. Want naast de webwinkel had ik gewoon mijn baan, als chemisch analiste nog. (Een duobaan met een collega, in continudienst, dus ook ’s avonds, ’s nachts en de weekenden). Drie maanden lang zijn heel veel voors-en-tegens de revue gepasseerd en heb ik besloten te stoppen met deze baan en het pand te gaan huren. Na 22 jaar heb ik twee weekjes terug afscheid genomen van mijn collega’s! Viel tegen, maar ik heb er, ook op dit moment nu ik heerlijk in het winkeltje ben, geen moment spijt van gehad.




*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen webwinkel te beginnen?
Het besluit om met het opzetten van een webwinkel, begon eigenlijk door de groendecoratie workshops die ik samen met iemand gaf. We hadden het idee om dan in de schuur een gezellige sfeer te creëren met landelijke artikelen en dan daar de workshops te gaan geven. Dat is gelukt, alleen.. workshops geven ging niet het hele jaar door en daar komt bij dat mensen komen om lekker bezig te zijn en niet om artikelen te kopen… Dat concept werkte niet en toen is de webwinkel opgestart.


Sindsdien is de webwinkel behoorlijk (uit de schuur) gegroeid en nog steeds is er groei te zien, ondanks dat er intussen ook heel veel leuke webwinkels erbij zijn gekomen. Het pandje kwam als geroepen.. ons huis is weer privé, de schuur is weer in gebruik waar het voor was neergezet..




*Wat is het leukste aan het hebben van een webwinkel als die van jou?
Nou… alles eigenlijk  Nee hoor.. ik denk de variatie aan artikelen. Af en toe denk ik wel eens dat ik steeds zoekende ben naar iets nieuws, maar toch steeds bij de basis terug kom. Lekker landelijk! van vogelhuis, schrapers, laarzenrekken en gietijzeren tuinartikelen tot aan GreenGate en de Bastion Collection.. Nu met de winkel erbij zal de wisseling ook wel blijven, t is een beetje uitproberen. Kan mezelf heerlijk uitleven op dat gebied, leuk!



*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek?
Het eerste, of misschien wel allebei.. Inkopen doe ik eigenlijk wel het meest op gevoel en als het in het plaatje past, probeer ik ook wel eens wat anders..

 

*Hoe vaak hou je iets zelf, en wat was de grootste schat?
Niet of nauwelijks eigenlijk.. in huis wissel ik vrij weinig van basis dingen. Nu ik het laatste paar jaar wel erg geïnspireerd wordt door al die mooi blogs, interieurs verander ik wel steeds meer. Het komt denk ik ook een beetje omdat we een echt jongensgezin vormen. Erg zoet zal het bij ons niet snel worden, gewoon gezellig, lekker veel neutrale kleuren en een beetje stoer. Kan ik me prima in vinden.


Een echt grote schat kan ik op (web)winkelgebied niet bedenken.. Dan kom ik al snel aan ons domeintje hier, iets wat we tien jaar gekocht hebben en ook net zolang al aan het verbouwen zijn. We zijn nog niet klaar, maar ik kan er iedere dag van genieten.. zeker ook ’s avonds aan de keukentafel waar ik erg vaak te vinden ben.. naast de zwarte AGA, die een heerlijk warmte afgeeft.. Heerlijk!! Ondertussen bedenk ik me ook dat de stoofperen er al meer dan 4 uur in staan te pruttelen. Time for action!


*Waar wordt JIJ blij van?
Als mensen om me heen blij zijn en als ik iemand blij kan maken!




*Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?
Ja hoor, dat wil ik eigenlijk wel..  Trudy van 19Toen(&nu)


Ze runt in een winkel in Sommelsdijk en onderhoud daarnaast twee websites: http://www.19toen.nl/ en http://www.19toenennu.nl/ Hele leuke winkel met ontzettend veel variatie aan verlichting, oude schoollampen e.d., retro, tweedehands…


Gewoon teveel om op te noemen. Zakelijk staan we elkaar bij, adviseren, helpen waar nodig en kopen vaak samen in. Erg prettig en gezellig..!




Nou Lyn, het was me een genoegen even in je spotlight te mogen staan.....
 Liefs, Sonja




 ****************************************************************
Ik ga even een werkstuk passend maken......*SJUCHT*
I'm of, have to make a project fit!!!*SIGH*

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Wat leuk om weer iemand in the spotlights te hebben staan...en verder stoor ik je maar niet...je bent tenslotte druk genoeg!

Lieve groet, Ingrid

Thuis bij Tjits zei

leuk:):) ga ook even een kijkje in haar webwinkel nemen.. en verder wens ik jouw succes, nog even doorbijten!!

lieve groet, Tjitske

Claudia Leertouwer zei

Wat leuk om zo meer over Sonja te lezen.

Ambiente-nostalgia zei

Leuke spotlight weer in het nieuwe jaar. Of is dit niet de eerste???

Groetjes Dorine

Bonjade zei

Gewoon even doormidden knippen...past altijd...
Enne haar kon ik nog niet......leuk, leuk weer je 1e spotlight...dus ga even een kijkje nemen.....

Ja ja...manlief leest veel kranten....hij is erg royaal van aard ;0)
Enne....hij was al dood hoor, meisje 1: we hebben hem niet zelf geschoten.....
Anders hadden we ook nog vachtjes te koop in de shop.....
Maar goed de jollies zijn voor paps en mams hoor......voor een romantische avond.....

Geniet hier nog heerlijk van je heerlijke thee......je mag me volgend jaar een zakje bestellen.
FF

Bij Guusje Thuis zei

Uit welk potje haal jij je energie, mail me ff dat merk. En aan je opdrachten werken en dan ook nog even een spotlight ... en alweer zo'n leuke, daarvan mogen er wat mij betreft nog heel wat volgen dit jaar :-) Groetjes, Colinda

Nieneke zei

Wauw; Da's snel!!!

Passione Helena zei

Je eerste spotlight! De kop is eraf..leuk om iets van Sonja te lezen..ik kende haar nog niet, maar het heeft me wel nieuwsgierig gemaakt naar haar webwinkel! Dankjewel!

Succes met je werkstuk!

Liefs Helena

Tierlantijn zei

Wat een leuke spotlight en wat een super pand!!

Liefs, Ilona xx

Sonja zei

Klop klop.. en verdiend hoor, wat heb je toch een leuk voorwoord geschreven haha.. Grappig om zo over jezelf te lezen.. Maar goed dat het wat later is geworden, heb je toch iets meer tijd gehad voor je huiswerk;))

Veel succes!

Groetjes, Sonja

Home is where the heart is zei

hahahaha, ik was niet echt duidelijk nee. In 97 hebben die vloer voor gelegd, van multiplex, bij de bouwmarkt in tegels van 40x40. De ene helft in terra en de andere helft in noten. Vanmiddag heb ik die donkere houten tegels n nieuwe laag gegeven en zag de datum op het blik staan, vandaar, notenbeits uit 1997 :))) Hopelijk ben ik nu wat duidelijker :))) Ik wil nog weleens van de hak op de tak springen Fijne ovend haje

Elisabeth zei

Je hebt aardig de beuk erin gegooid meid.En dan weer iemand in de spotlights,mooi pand heeft ze .Ga zo ff in de webwinkel kijken
Liefs Elisabeth

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Lieve Lynda,

LEUK om iemand in the spotlight te zetten! Dad hadden we hier in ons Nederlandse blad vanuit Atlanta (hoofdstad). Het leert je zo meer mensen kennen en je steekt er àltijd iets van op. Leuk gedaan.

Liefs,

Mariette's Back to Basics

Pierelantijntjes zei

Wat ontzettend leuk om Sonja in de spotlights te zien! ik heb vorige week een bezoekje gebracht aan haar winkel en het is echt een superleuk pand, met prachtige spullen.
Succes met het op maat maken van je werkstuk Lynda.
Liefs Ester

Mayflower zei

Leuke spotlight Lynda, ik heb er weer een webwinkel bij.
Ik neem even mijn petje voor je af hoor, zo druk met alles en toch maak je overal tijd voor.
Enne.....wat al die adressen betreft, ik schrijf op kleine schaal hoor hihi anders kunnen mijn handen het niet handelen.
Fijne avond en lieve groetjes, Mea

Juule zei

hej... Leuke Spotlight. Ik ga zo even bij haar op bezoek, virtueel dan he..;-)
kan kloppen dat je nog niets van de tv weet. we hebben er ook nog niets van gezegd. RTL5 belde of wij mee wilden werken aan een lyfestyle programma.. leuk! Tuurlijk dus. later in de blog meer... ik weet zelf nog niet wat ons in de studio te wachten staat... ;-))
Hoe ist verder met je?

It's me zei

Kijk nou !!! een heuse echte spotlight...en onze Sonja !! leuk hoor!!!.......welterusten.....slaap lekkerrrrrrr...tot morgen !! ...xxx....van mij....enne vooruit ....x.....van hemmes....

Annelies zei

Jij mag altijd meeeten! ;)
Wat een leuke spotlight heb je weer geplaatst!
liefs, Annelies

Marie Söderberg zei

Hi,Just stopping by have a lovely day /Marie

Unknown zei

Hey bofbips hihihi lekker dat je weer begonnen bent,ben zelf ook druk aan het leren dus weinig tijd o te bloggen,maar af en toe even gluren,,heerlijk toch..
succes we kunnen het,
groetjes bofbips,,,vindt hem zo leuk die hou ik er in....hahaha

alma zei

Weer zo'n leuk adresje! Het pandje ziet er heel leuk uit!
Jammer dat het zo ver weg is maar je weet nooit waar ik nog eens terecht kom!

Lieve groet en succes met het verzenden van je werkstuk!

Alma

Marie Söderberg zei

Thanks foryou visit :) Im 30% Shabby Chic ;)
Have a LOVELY weekend

Kat Ibáñez zei

Dear Lynda,
Congratulations on finishing your first piece of homework!!!
I wanted to wish you a very happy weekend, lots of hugs and liefs!!!