Zondagtip...of trip?

zaterdag 29 januari 2011

Doe even je ogen dicht....en luister(oef, dat wordt lastig voor de dames met defecte luidsprekers en andere smoesjes;)))).......waar denk je aan?
Het is zondag! Laten we even op een kort tripje gaan....

Close your eyes....and listen(that's kinda hard for those with broken speakers...or other excuses;))).....what are you thinking about?
It's Sunday!!! Let's go on a little trip....










Dit(en nog vééééél meer) is wat ik te zien krijg als ik New York google.....ben er zelf nog nooit geweest, wie weet....ooit;). Je hebt er een bepaald beeld bij, althans...ik wel..heel gek, een beeld of gevoel bij een bepaalde stad/plaats waar je nog nooit bent geweest? Een voorstelling dan.....via tv en andere media zie je weleens een flits, en die sla je denk ik op. Daardoor onstaat er een beeld.....als ik mn ogen dichtdoe en luister, en ik probéér me voor te stellen hoe het is in New York op zondag,......ach....laat Trijntje* maar zingen, dat versterkt dat zondaggevoel!

* Enkele weken geleden kreeg je bij het AD een gratis cd van Trijntje Oosterhuis, Sundays in New York. Nou ben ik niet meteen een Trijntjefan, maar deze wilde ik toch eigenlijk wel eens horen...en dus...heb ik Ria van It's Me gesmeekt een extra ADtje voor me te scoren, zij woont immers in "de grote stad"*kuch*, en ik onder een steen he ;)!
Et voilá(meisjes dit is Frans he, net als die "bon"(=goed....ik kreeg dus géén bekeuring)van laatst, dat jullie het weten, anders ben IK weer wazig;P), vandaag rolde Trijn binnen .......mijn blijk van dank is natuurlijk al naar Maarssen onderweg........X*pffft*...

This (and ofcourse looooooots more) is what google shows me when I type New York. Never been there, who knows.....someday!
Don't you girls have that....you've never been to a certain place but you DO have a feeling about it, an image...how did it get in my head? Well, maybe through tv and other media? You see a glimps and it stays in your head, a certain atmosphere....
When I close my eyes and listen to the music, I try to imagine...o well....let's just listen to Trijntje Oosterhuis, she's a dutch singer who made a cd called "Sundays in New York".
This cd was given for free a few weeks ago when you bought a certain newspaper...so....I begged Ria from It's Me, to buy two papers, because she lives in "a big city"and I under a rock;)). It's not that I'm a "Trijntjefan"but this one I wanted to hear. Et voilá, today it came.....my token of thanks is already on it's way to Maarssen of course...X *pffft*

Heb een heerlijke zondag!!

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Jammer dat ik dat met mijn defecte boxen weer moet missen ha ha...en in NY ben ik ook nog nooit geweest maar het staat hier bij de andere gezinsleden op wens-bestemming nr. 1.

Slaap lekker! Lieve groetjes, Ingrid

Verrassend Goed! zei

Hoi Lynda,
"Sunday in New York", je post ziet er verleidelijk uit. Ja, ook ik heb vaak een bepaald beeld bij een stad of land.Blijkbaar wordt je dus vaak door de media en verhalen op het verkeerde been gezet. Jouw post laat zien dat deze stad dus echt wel de moeite waard is. Nou wie weet, door mijn Australie voorkeur, komt het er nooit eens van om naar de andere kant af te reizen.
Bedankt voor je leuke post en wat lief van Ria dat ze een c.d-tje voor je gescoord heeft.
Een nice sunday en tot blogs,
warme groet,
Marianne

Mariette zei

Lieve Lynda,

Ja, voor júllie al zondag maar wij, en ook alle New Yorkers zitten nog op zaterdagavond 18:25u.
Mooie stad, al is 't géén typisch idee van 'American' omdat het net zoiets is als Amsterdam voor Nederland. Daar wonen immers ook zo'n 75% vreemden. Wij waren er één keer op een sneeuwerige januari-dag in 1989. Dus we moeten het nog eens overdoen omdat het al láng geleden is. We kochten er onze trouwringen. Ja, ter vervanging van de 'gejatte' trouwringen door onze verhuizers die in Pennsylvania nog even wat nabrachten en naar het toilet moesten. Even mijn ringendoosje in de slaapkamer geplunderd. Leuk zo'n apartement met enkel toiletten bóven. Terwijl ik lekkere koffie met slag maakte gebeurde dit. Een vijftal ringen weg, ook familie stukken die je nooit meer terugkrijgt.
Maar goed, we leven nog en het bracht ons naar New York!
Liefs,

Mariette

It's me zei

Wel lief dat je niet vermeld dat ik hem was vergeten op te sturen.......en hemmes het voor elkaar heeft gemaakt uiteindelijk lieve Lynda !!...geniet er maar lekker van !!.......fijne zondag !! .....truste van mij......xxx.....

Ambiente-nostalgia zei

New York, daar zal ik niet snel naar toe gaan. Dat is mij veeeel te groot. Maar Parijs, Rome of Barcelona, ja dat vind ik wel wat. Steden met een verleden.

Fijne zondag,
Liefs Dorine

Pink Princess zei

NY is altijd een droom geweest voor mij. Ben "Amerikanofiel" en in 2007 is een droom uitgekomen: EINDELIJK een trip naar de USA, een dag in NY en toen door naar Baltimore etc.

Ben al heel vaak overseas geweest, Canada, Australie en natuurlijk Thailand etc. etc. Maar the gool ole USA heeft nog steeds een dierbaar plekje in mn ♥♥

Start spreading the news, I'm leaving today.
Want to be part of it..New York...New York...♥♥

wonen bij de dijk... zei

mooie cd he..ik heb em ook...
Oooh, New York
Oooh, New York

Grew up in a town
That is famous as a place of movie scenes
Noise is always loud
There are sirenes all around
And the streets are mean
If I can make it here
I could make it anywhere
That's what they say
Seeing my face in lights
Or my name in marquees
Found down on Broadway

Even if it ain't all it seems
I got a pocketful of dreams
Baby, I'm from...

New York, concrete jungle where dreams are made of
There's nothing you can't do
Now you're in New York
These streets will make you feel brand new
Big lights will inspire you
Hear it for New York, New York, New York

On the avenue
There ain't never a curfew
Ladies work so hard
Such a melting pot
On the corner selling rock
Preachers pray to God
Hail a gypsy cab
Takes me down from Harlem to the Brooklyn Bridge
Someone sleeps tonight
With the hunger far more
Than from an empty fridge

I'm going to make it by any means
I got a pocketful of dreams
Baby, I'm from...

New York, concrete jungle where dreams are made of
There's nothing you can't do
Now you're in New York
These streets will make you feel brand new
Big lights will inspire you
Hear it for New York, New York, New York

One hand in the air for the big city
Street lights, big dreams, all looking pretty
No place in the world that can compare
Put your lighters in the air
Everybody say yeah, yeah, yeah, yeah

New York, concrete jungle where dreams are made of
There's nothing you can't do
Now you're in New York
These streets will make you feel brand new
Big lights will inspire you
Hear it for New York

Fijne dag vandaag, Cobi

Michaja zei

New York inderdaad een stad die veel mensen denk ik op hun verlanglijstje hebben staan. Wij dus ook :)
Lief die Ria, heb je ook gezien dat ze graag met je ruilt als zij giv-away 1 wint en jij give-away 2 :) Wat is het toch een schat he, dat ze aan je denkt )
Fijne zondag
Liefs Michaja

Room Seventeen zei

New York, ja een heftige stad, pokkenherrie , mensenmassa's, gillende sirenes. Maar zoooo ongelooflijk fascinerend en indrukwekkend. Ben er een paar keer geweest, de eerste keer ging ik in m'n uppie, was behoorlijk eh.....wennen. De tweede keer ging ik met een vriendin,weet nog dat we in de Bronx verdwaalden en nergens een taxi konden vinden. Zweten!!
By the way, Trijntje is much better dan die jengelende Adele hoor ;-)

In den Uylenbal zei

H die Lynda, op deze grijze, mistige zondagochtend ga ik graag mee tijdens deze trip. Staat nog op mijn lijstje, New York the city that never sleeps . . . Ikzelf ben vergeten die zaterdag de AD te kopen, alléén voor de cd dan he ! Maar bij de weg, hier in de metropool die Drenthe heet valt ook genoeg te beleven. Kantklossen voor senioren, de cursus `Herken de Hunnebed`, Punniken voor het goede doel. Nou need i tell more ? Oja, morgen fotografiecursus !! Have a fabulous weekend ! Greetz Lejo

Floor zei

Uh jengelende Adele, Hennie ??? Ga jij je mond eens wassen !!!En snel een beetje ja ;)
Uh New York, 1x geweest 2 jaar geleden met g en daar oud op nieuw gevierd, een week lang door NY gestruind en IN LOVE with the CITY !!!!Ook meteen 5 kilo aangekomen daar in NY in 1 week ja !
Maar zooooo gaaffffffffff wil zeker een keer terug !!!

Tanja zei

Ja New York, net zo fascinerend als op je foto's Lynda, ik ben er geweest tijdens de marathon van New York en ik heb genoten dat kan ik je wel vertellen.
En sorry maar de cd van Trijntje vond ik helemaal niets......geef mij maar Adele!
Fijne zondag!

Groetjes
Tanja

Nicole Claudia zei

Mijn vader is er ooit geweest, járen geleden... hij zij dat het een stad is die nooit slaapt. Er zijn altijd mensen, hele hartelijke mensen, ze praten binnen 5 minuten tegen ze je al járen kennen. En het barst van de eettentjes en keuze, keuzes, keuzes in van alles! Niet één soort jam, nee een stuk of 15 (in het hotel) bijvoorbeeld. En véél licht en kleur... Hm misschien...

Ik richt me nu even tot een verlaat lunches met vers gemaakt kipsaté als lunch...!! Heeft Rem in elkaar geknutseld!!

Genietse vandaag!
Groetjes, Collie

butiksofie zei

NEW YORK is the most amazing city in the whole world!!! I have been to so many places before I got my kids and I have been to NYC twice already and yes its like being in the movie!!!You should go there...you will not regret it, I promise!!! I got a ticket from my husband...under the xmas tree...I have only a couple of month to go yet!!! hughs Anja

lia zei

Smaken verschillen enorm. Wat de een geweldig vind is voor de ander weer helemaal niets. En mij lijkt New York eerlijk gezegd ook niet alles, zo megadruk..) Dat beeld heb ik er van, en houd niet van drukte. Maar ja, aan de andere kant moet je het waarschijnlijk eerst meegemaakt hebben. Kortom ik zou het dus niet weten.

Fijne dag verder
liefs Lia

Inge zei

Wij zijn ooit op een zondag aangekomen in New York, en weer vertrokken op 4 juli. Wat een imposante stad, wat een indrukken hebben we daar opgedaan, en wat voelden we ons er veilig. Ja, echt veilig...ik, die nog niet alleen een straatje om durft ;) Fijne zondag!

Nieneke zei

Het KLINKT als muziek in mijn oren.....o, nee...ik ga niet op vacance...heimwee!!!!

Vær våken zei

Oooh, I enjoyed this! And the music is perfect!!! What's better than a little trip to NY on a Sunday afternoon? Hope you're enjoying the weekend, Lynda :) :)

xoxo

Yvonne - Frl. Klein zei

Wie wunderschön! Ich will auch dahin!
Viele liebe Grüße, YVonne

Lina zei

NY, man en ik zijn er 1 keer geweest. Een weekend! Dat was te kort. Gaan we absoluut nog eens over doen. Geweldig!
Enne Trijntje si goed, maar Adele ook!!

Jij ook fijne zondag!

Corine(THUIS) zei

Hmm na ons weekend Amsterdam (wat errug leuk was) heb ik voorlopig wel even genoeg grote stad gezien.. hou niet zo van de drukte..Ga liever naar het strand óf naar pitoreske franse dorpen :)
Groeten, Corine(THUIS)

Mayflower zei

Ik geniet even in stilte als je dat niet erg vindt haha. Maar je beeld van New York is prachtig, maar ik ben meer een mens van de natuur en de rust, vandaar ook die stilte hihi....natuurlijk luister ik wel naar muziek, kan ook niet anders met een lief die dit als hobby heeft, maar als ik achter de pc zit stoort mij dit op één of andere manier, dus staan de speakers op stand-by.
Ik maak morgen bij voldoende licht wel een foto van de binnenkant van de kastjes en die stuur ik wel naar je toe (als ik het maar niet vergeet)
Liefs, Mea

Huys 50 zei

Hai Lyndaaa.
Hier met mij...je weet wel van de uuhhhhh ROZEN haaahhhhhhaaaaaa....
New York,nou meid ik ben er geweest hoor en noooiiiitttt weer,jeggg nee niks voor mij,joh je ziet de lucht niet eens en een MENSENNNN whaaaaa,veeeeeeeell te druk hoor.
Blijf jij maar lekker onder je uuuhh steen,hahah..

doegdoegg

lieve groetjes
Dicky Marie.

Marie Söderberg zei

..thanks you my friend :))..and of course you wuíll visit NY some day " If you can dream it..you can achevie it"../Marie

Lilla Blanka zei

Wow, yes I´d like to go to New York someday too..! I´ve been to Los Angeles and to Miami, but never N.Y. I´d love to go there for Christmas ♥

Thank you for your sweet comment, and yes ofcourse I can share the recipe (I´ll put it in next post)

Hugs
Mia

Anoniem zei

Zijn daar ook brocante markten in NY, dink et neet en doarum goan ich aug neet!!

Fijne maandag!!

Desiree

Juule zei

LOL..ja lachen wha... Maar het komt helemaal goed. Zie ik nu al. Wat een licht! Wat een vreugd...;-))))

Maar euh... hoe zit het nu met je examenstuk? Is er al iets over bekend?

Knuffels
Eef

Claudia Leertouwer zei

Nu kun je beter een kaakje of een langer vinger bij mij nemen ipv jouw ontbijt!

Yn'e Steeg zei

Bij mij blijft het bij dromen hoor.
Ik durf eigenlijk niet ( meer) te vliegen, dus geniet ik zo maar even met je mee.

Jantsje

Michaja zei

Haha, ben benieuwd hoe lang dat nog blijft liggen zo :)
Liefs Michaja

MOODZ zei

Does es ff New York van Alicia Keys svp(ook frans hihi)svp dan hè`... KIPPEVEL....
en dan door naar naar Barcelona of St Tropez....
liefs
Tamara

Sonja zei

Bedankt voor de stedentrip!! Ga Trijntje toch ook maar eens beluisteren en Adele nog.. #nieuwgierig.. Doeii!

oma leentje zei

Lees nu net pas deze post. Wij waren er en gaan echt nog weleens. Bel dol op NY en dol op Amerika. Als je daar loopt lijkt het net of je het allemaal al eens zag. Echt het is een top stad. Vanmorgen stond mijn man wat overhemden testrijken . Draagt altijd Amerikaans merk Breed he;-) en toen zei die we moeten weer eens Weet je zijn overhemden gingen een beetje slijten erg he. Nou daar gaan we dus ook voor naar Amerika (hoop ik). Omdat als je 5 hemden koopt je reis er al bijna uit hebt(hogere rekenen he)En dat gebakken eitje is maar 1/3 hoor is wel iets meer wat je krijgt. Zag vanmorgen aanbieding vliegen met hotel voor iets meer dan 500 euro.... dus euh wie weet hangen hier weer snel wat nieuwe hemden. Denk nou niet zozo maar we hebben jaren met kinderen op campings gestaan nu is iedereen gevlogen, hebben we eindelijk tijd en geld.... vandaar, voordat we achter rollator lopen genieten we er nog ff van..