Project...

woensdag 5 januari 2011

(eens kijken of ik dit zonder woorden kan ;))
(let's see if I can do this without words;))

*lachtzondergeluid*
*grinningwithoutasound*



Ik geef jullie.........winter...(shoot.....twee foto's ver en dan móet ik mn klep gewoon weer opendoen he .....)
I give you....winter...(shoot....two pictures...and I just HAVE to open my quack!...)







valt me net in, ik kan hier natuurlijk wel weer iets "nuttigs"van maken he....ik maakte vanmiddag paprikasoep! *SMEK*
Simpel en lekker!
* 3 a 4 paprika's
*1 liter water
* 3 bouillonblokjes(ik zei simpel he;))
*kookroom

Water opzetten met bouillonblokjes, paprikas in stukken erin...even laten doorkoken, staafmixer erin *prrt*, flinke scheut kookroom(half flesje?:)), en dan nog even doorkoken, peper erbij et voilá! Soep!
winterse soep!

I just got an idea! I can make something useful out of this post;)...I made soup this afternoon....paprikasoup.
simple and tasty!
*3 or 4 paprikas
* 1 litre water
* 3 bouilloncubes(I said simple ;))
*cream

Boil water with cubes, put in paprikas(in part please;)), and boil for a while.
Put in your mixer*prrt* and add cream(don't be thrifty;)), boil again (short) add pepper et voilá....soup....wintersoup!


Geen bollen maar sneeuwballen, zon? WINTERzon, warmte? van de haard/kachel!
Lente is prima....maar IN DE LENTE!!!!!*grijns*

no bulbs but snowballs, sun? WINTERsun, warmth? yes, from fire please!
Spring is okay....IN SPRING!*GRIN*

Liefs,
Lynda


Leave a Comment

Floor zei

ik doe er ook altijd monchou in lekker voor de lijn kuch

Stina zei

Ha leuk dat jij een recept voor ons heb die ga ik ook es maken.

Gr Stina

Corine(THUIS) zei

Lyn, heb je het al gehoord?? In het weekend komt de temperatuur op 10+....... !!!! Heeeeeeerlijk!

Tierlantijn zei

Klinkt erg lekker en gemakkelijk! Net iets voor mij!!!

xx

lia zei

Weet je (bloos) paprikasoep, heb ik nog nooit op. En al word het straks ver boven nul, het is nu nog steeds berekoud..........
liefs

Thuis bij Tjits zei

daar heb je vast lekker van gesmuld:) ik ga je recept ook eens proberen, lijkt me heerlijk!!

liefs, Tjitske

It's me zei

Tja heerlijk...ik hoop dat je nog wat over hebt...ben onderweg.....vluchtend voor de wolk........kuch kuch........wat een toestand........liefs van mij en hemmes.......smaakkkkkkkkkkkk...........!

Elisabeth zei

Ja hoor ,ik ga ook zeker die soep maken want het ''klinkt'' wel lekker.Ga er waarschijnlijk nog wel van alles doorkieperen ,want soep moet je vullen whaha
Liefs Elisabeth

Mayflower zei

Ik geniet van je winterse post, maar......ik heb het voorjaar al een beetje in mijn bol haha.
Natuurlijk gun ik jou een lange winter en.....ik ben dol op die seizoenen, maar in mijn huisje mix ik de winter met een beetje voorjaar hihi.
Liefs, Mea

Passione Helena zei

Je commentaar op dit alles word ook heel kort gehouden, zie je dat?! hahaha

Ik ga het even wat langer maken, want ik was nog niet weer bij je geweest!

Allereerst een heel mooi, liefdevol, gelukkig 2011 voor jou en je gezin, lieve Lyndaa!
Ik hoop dat het een heel mooi jaar mag worden met veel nieuwe inspirerende posten, want het is hier altijd genieten! Je tovert mij in ieder geval altijd een glimlach op mijn gezicht.

Ik moet je terleurstellen..het weerbericht zegt net, dat de winter voorlopig niet terug komt. Toch vind ik jouw foto's wel heel erg mooi, ook zonder tekst hihi
Maar jou heerlijke soeppie, kan ook bij + 10 hoor?! Koud genoeg om er van te genieten. Ik ga het ook eens proberen..kan niet mislukken.

Een fijn, nieuw blogjaar!
Liefs Helena

hokje zei

Gewoon lekker blijven genieten van alle winterse dingen (kachel aan, warme choco...) en natuurlijk van je soep; klinkt lekker!

Fijne avond,
Miranda

Michaja zei

Paprikasoep, zou ik zelf niet zo snel op komen. Maar ga het binnenkort eens proberen. Hou wel van snelle en makkelijke recepten :)
Mooie winterse plaatjes maar toch toch mag de lente van mij nog vaandaag beginnen!!!
Liefs van mij

Irma zei

mmmmmmm smaakt in de winter extra lekker, liefs irma

Alle mooie dingen zei

DE LENTE KOMT.................!!!!!!!
maar heel misschien komt daarna de winter ;)
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Bij Guusje Thuis zei

Hoewel ik uitkijk naar de lente (sorry sorry), geniet ik nog wel even van dit winterweer, zeker als de zon schijnt ... de stamppotten en vooral de warme chocolademelk om op te warmen na een wandeling met Guusje, hoort toch nog even bij deze maanden.

Groetjes,
Colinda

Tanja zei

Je krijgt wat je toekomt toch, dus jij de winter en wij alvast een beetje lente d.m.v. wat tulpen en hyacinten in winterswit.

Liefs
Tanja

Inge zei

Jij en je klep houden...PROEST!!!
Ow ja en de soep sla ik ff over hoor...YEK soep!!

KvZ

Vær våken zei

Ooooh, Lynda, this is a great post!!! Love it, love the winter feeling! You got macarons in the post, lucky you, I know...they're amazing, arent they? Have a lovely evening, friend!

Kristin xoxoxo

Claudia Leertouwer zei

Moet te doen zijn...toch?

Marieke Reintjes zei

Nou...voor een soepje ben ik altijd voor in!!!Winter, lente, whatever...
Bedankt voor het recept...smakelijk!!!
Lieve groet, marieke

Nieneke zei

Hihi, ssss.....ik zeg niks!

Pink Princess zei

Lekker die soep ♥♥♥

Vosje zei

Ik ben het met je eens hoor in de winter moet het lekker koud zijn met sneeuw en ijs heerlijk!!!
Lente in januari dat kan toch niet vergeet niet dat er in februari nog best een Elfstedentocht gereden kan worden, nou van mij mag het.
Heerlijke winterplaatjes heb je geplaatst, maar het soepje laat ik even voorbij gaan ik houd niet zo van paparika's!!!
Groetjes Truus

wonen bij de dijk... zei

let it snow let it snow let it snow.....
en die soep, mag het ook snert zijn, die vindt ik nl zo lekker..
vooral met snow..
daaaaag, Cobi

Kind An Huys zei

Ja, heb ik net vorige week schaatsen gekocht!!! ik wil schaatsen!!!!! Laat die voorjaaarskriebels en zon nog maar even wachten....
Lekker...ik sla het recept op!
Lieve groet, Anne.

marion anderson zei

kreeg even echt de slappe lach bij het lezen van je staafmixer, prrrrt, oooh eerlijk , dank je wel , was weer effe lekker om zo te lachen ( duurt altijd zo'n 15 min .) lekker soep, en simpel te maken daar hou ik van , winterknuffie, liefs marion

Margot zei

Ik ben blij dat de kortste dag weer voorbij is, en de lente er (bijna )aankomt...
Dus ik laat de soep koud worden, creme freche erop...en een heerlijke koude zomersoep...glaasje rosé erbij, slippers aan...o jee, ik draaf al door...haha...
Knuf, Margot

alma zei

Kan het me helemaal voorstellen! Heerlijk soepje!
Thanx voor het recept!

Lieve groet
Alma

Unknown zei

Gerade musste ich doch grinsen: Tee? Scharfe Suppe? Warmmacher? Durch mich sind heute neben unzähligen Tassen Kaffee mindestens 2,5 Liter Mineralwasser geflossen und es hat eigentlich nicht gereicht, so warm (schwül) wie es war ;)

Und im Sommer/Winter machen wir es dann umgekehrt: ich zeig heißen Tee und ihr Bikinis :-))

Der Blog von Henny ist wunderschön - wenn ich mir die Fotos anschaue, dann merke ich sehr schnell, was ich bisher noch alles falsch mache und noch ändern könnte...

Ein echt großes Kompliment via Niederlande: ihr versteht es wirklich, Atmosphäre zu zaubern und mit relativ einfachen Dingen traumhafte Ecken, Winkel und Räume zu erschaffen!!

Liebe Grüße zum Donnerstag

Tine

Helena, The Swenglish Home zei

Dearest Lynda,

Ahaaa, now I see what you mean about staying in winter mode and winter mood... ;-) Beautiful images and the soup looks like the perfect winter warmer!

Your previous post about speaking up for people unjustly treated touched me. It sounds to me like you did something brave and good! Giving your unsolicited opinion in situations when it is not needed, is one thing, but here you stood up for somebody who was not treated well and at the same time you stood up for your values, healthy values, I might add... surely that is a good thing? Of course I do not no any details, but it sounds to me that you were being true to yourself and the justice values you stand for.

Inekes pictures are beautiful too, thank you for sharing them.

Thank you SO much for all your kind words to me. I appreciate every word and cherish them every time.

I wish you a lovely start to the new year and all the best of everything good!

Love, Helena