De les van 4 januari...lesson of today, January 4.

dinsdag 4 januari 2011

Het duurde niet lang, het duurde tot vandaag.....les 1 van het nieuwe jaar....een oude les, maar dit jáár voor het eerst....

it didn't take very long, till today.....lesson number one ..this year....an old lesson...but the first this year;)

daar was er een, een "valkuil"....en wat deed ik....ik sprong er middenin!!!!
there it was....a pitfall....and what did I do.....I jumped right in!!!




onrecht werd iemand aangedaan en ik gaf mijn mening, daar werd overigens niet om gevraagd maar dat scheen me niet te deren! Onrecht is onrecht en daar kan ik niet tegen...

Injustice was done to someone and I gave my opinion, not that it was asked for, but I didn't care! Injustice makes me sad and angry...


leerde ik al niet eerder dat ik de wereld niet in de hand heb?
didn't I already learn that I'm not able to change the world?

me wat vaker te beperken tot mijn eigen wereld(al werd ik in een nagetief vakje geplaatst door de boosdoener...die mij overigens NIET kent)
to limit myself more often to my own world(although, the mailfactor called names, even me, she doesn't know me in person!)

dus nu moet ik even weer aarden, het wegzuchten;)....het vooral géén plaats gunnen in mn hoofd....
so now I have to earth myself again, "sigh"it away, don't give it any room in my head...

O well.....eens zal ik het beheersen tot in perfectie......*kuch*....(ik zou er niet op wachten ;))
mensen die andere mensen kwetsen kan ik niet negeren!
O well, one day I will master it to perfection..*cough*..(I wouldn't wait for it;))
I can't ignore people who hurt other people!
karma....
Iets positiefs dus....
something positive...




Herkennen jullie deze foto's? Niet?
Ineke, leerde ik een beetje kennen op 18 december(dat diner, remember?)...en tjonge wat een dame is dat! Het lijkt alsof ze alles mee heeft(lijkt he Ineke...ik zei lijkt ;))....haar uiterlijk, uitstraling en houding...mèn, als ik later groot ben he.....;)).
Maar Ineke dus he...die heeft een eigen stylingbureau(ik alweer vol bewondering ;))..en dit zijn foto's van haar site...ga maar eens kijken, wellicht herken je ook wat artikelen uit DE bladen!
Dus heb je nog een stylingvraagteken, een huis te verkopen of ene kantoor te verbeteren..... &styling!

I don't think you girl know those pictures, but they are from Ineke's site!
I got the know Ineke a little on December 18.(the get together...remember?;))
She looked like she had everything going for her, her looks, her appearance and posture...men....when I grow up....;))
But she also has her own stylingagency(me again with admiration;)) AND she appears in magazines regularly!

Hè, dat is beter toch, je focussen op iets leuks?;)
Well, that's better....focus on something nice!;)

Liefs,
Lynda


Leave a Comment

Abacaxi & Hortelã zei

Het eerste stukje is me niet helemaal duidelijk -hoeft ook niet, kan en hoef ik me er ook niet mee te bemoeien ;-)
Maar ben het helemaal met je eens: focus op iets positief, iets leuks, dat komt jezelf (en ook je omgeving) alleen maar ten goede!
Succes ermee & bisous, Chantal
P.S. Hier wordt weer sneeuw voorspeld morgen, bij jullie ook? - in het kader van: focussen op iets positiefs!!

Neeltje zei

Ik dacht al: hee, dat is de keuken van Ineke! En ja hoor! ;-)
En voor de rest.....ik weet het en het is een verdraaid nare situatie.

Anoniem zei

Ja ook ik snap het niet helemaal,maak nie uit,maar inderdaad,ik kan ook niet tegen onrecht,dus had ook mijn mond open gedaan,yes that`s me,haha,gaaf hoor een eigen stijlings bureau,maar ik vind het leuk om zelf aan te modderen,ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

oma leentje zei

Schat trek iets roods aan dat helpt ga je van aarde.
Prachtig die foto's(doe gewoon of er niks aan de hand is)

Liefs Leni

Die helemaal ZEN is maar dat is de leeftijd'-)

Thuis bij Tjits zei

ach Lynda toch.. ga inderdaad maar even lekker aarden.. even iets met je lijf doen dat helpt, dan maak je je hoofd weer lekker leeg.. mij helpt het dan om lekker in de tuin bezig te gaan maar dat is nu ook geen optie.. poetsen dan maar.. of sporten.. of je zet je lievelingsmuziek op een luid volume en gaat daar lekker op los:)
mooie foto's trouwens!!

lieve groet van Tjitske

katja-Mariska zei

Wat heeft Ineke een leuke keuken zeg!
En voor jou een dikke knuffel ik herken het hoor ben net zo.
XXX

Tierlantijn zei

Part one; abacadabra...wie, wat, waar gaat het eigenlijk over? ;)

Part two; Wow, wow! Ga snel een kijkje nemen!!!

Liefs, Ilona xx

Henny zei

Kreeg vanmiddag van mijn coach de opdracht; op de rand van je bed !
bedenk 3 dingen die goed gingen vandaag en aan 1 positief ding voor morgen, slaap lekker of doe nog iets sportiefs (samen,knipoogje) xx, BB

Zara zei

Wat een leuke foto's! (Probeert aandacht van bovenstaande tekst af te leiden)
Enig en ja, Ineke 'lijkt' alles mee te hebben... ;-}

Home and Lifestyle zei

Lastig...want als iedereen z'n mond houdt als iemand onrecht wordt aangedaan, zitten we óók niet op de goede weg!

En Ineke, ik heb haar een keer gezien bij de Potstal toen ik nog maar net met mijn blog begonnen was...ik kan je beschrijving helemaal plaatsen. Ze heeft inderdaad een prachtig huis, gezien in een reportage in een woonblad!

Fijne avond!! Lieve groet, Ingrid

Alle mooie dingen zei

Lynda ik herken dat wel hoor.. onrecht is ook iets waar ik niet tegen kan... maar het moet niet naar binnen slaan.... het moet wel buiten je lichaam blijven....
die foto's zijn geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!
ik kan geen blogs meer toevoegen dus ik moet weer wat bedenken
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Tanja zei

Ach Lynda, gewoon jezelf blijven daar kan toch niemand iets aan veranderen, tja en soms vallen we in een kuil, geen valkuil, weer een lesje geleerd.
Ga maar lekker door zoals je bent, je bent een toppertje.

Liefs
Tanja

O en ik ga zo even bij Ineke kijken, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt met je foto's.

Yn'e Steeg zei

Oh wat weer een herkenning! Ik zou ook gereageerd hebben hoor, kan ook zo slecht tegen onrecht.

jantsje

Alma zei

Lynda,
Stay the way you are!!!
Ik weet: makkelijk praten, ben net als jij wat dat betreft. Ik ben vroeger ooit één keer de klas uitgestuurd omdat ik opkwam voor een punker:-)) Ik was een klein verlegen meisje ( ja, echt waar!) en vond het toch nodig om het onrecht dat hem werd aangedaan recht te zetten. We zullen het wel nooit afleren, maar zo zijn we nu eenmaal.
Accepteren, meid.
En idd. focus on the good things!

Liefs Alma

Muisje zei

O, zo herkenbaar.
Ik probeer altijd op mijn tong te bijten.
En als ik er dan op spring, loop ik dagen met een rotgevoel.
Net wat Alma zegt, we zullen het wel nooit afleren.

Liefs Herma

Elisabeth zei

Gewoon jij blijven ,of anderen dat leuk vinden of niet.En neus in de lucht ,ook ik word er wel eens op afgerekend als ik me met onrecht bemoei,en soms is dat best even AU Ik heb heel even gekeken op de site van Ineke ,mooi hoor
Liefs Elisabeth

wonen bij de dijk... zei

en toch gewoon op blijven komen voor onrecht hoor..
doe ik ook en dat wordt mij ook niet altijd in dank genomen..
wees jezelf..
enne die foto van die paspoppen, heel mooi..
ik ben ook aan het sparen voor een mooie...
geniet van de avond..
groet, cobi

faire un songe zei

Belangrijk is dat jij jezelf in de spiegel kan blijven aankijken.. en je moet doen wat je moet doen....bij je gevoel blijven is dan belangrijk...
Ik weet niet wat er is maar probeer het los te laten.........
En Ineke.. ja die lijkt alles mee te hebben.
Ik weet als geen ander hoe ze er voor geknokt heeft om te bereiken wat ze nu heeft en ze verdiend het....
En geloof me.. niet alles is wat het lijkt....!!!
Liefs Hetty

Yvonne - Frl. Klein zei

Liebe Lynda,
Ein glückliches neues Jahr wünsche ich Dir noch!
Ganz viele liebe Grüße, Yvonne

Pieternel zei

Ach, ik snap je volgens mij helemaal. Degene heeft vast niet opgelet toen Beatr.ix vertelde dat je je medemens moet behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden. Sommige kunnen en willen dat niet, gelukkig zijn er mensen die voor iemand opkomen. Moet ook, je mag voor je mening uitkomen.... Goed zo Girl,,,

P.ieternel

Kat Ibáñez zei

Don´t get angry my dear friend Lynda, some people don´t realise they can do so harm with their words...But you know what? Some other people like you, with a very big heart can do so well, with all your lovely words and comments, you always brighten our days!!!!!

And of course you can change the world!!!! Post by post ;)

Hugs and kisses!!!!!!

Anoniem zei

oooo, laat waaien, blijf jezelf, altijd makkelijk als je zelf lelijk heb gedaan tegen iemand om dan tegen de gene die daarvoor omkomt los te gaan, voel je je ws wat minder schuldig, toch niet weer op P he?

psss morgen weer van die witte troep die je zo leuk vind:-)ps nog de beste wensen,maak er wat moois van!

Bij Guusje Thuis zei

Is het zo verkeerd om in ipv om een valkuil te gaan als jij vindt dat je even je zegje wil doen omdat je god-mag-weten-dan-ook onrechtvaardig vindt?

Ik hou ook niet van de braaf-knikkende kuddedieren en sta bovenop de barricades als het om onrecht gaat, maar ... heb ook geleerd dat als het om beeldschermpjes en digitale teksten gaat, het voor mij soms veel beter is om op mijn handjes te gaan zitten ... da's trouwens wel een bijzondere ZEN-houding hoor, maar doet wonderen :-)

En toen kwamen er foto's op je blog waarvan ik spontaan tegen de huisbakker zei: kan "die Ineke" hier niet 'even' komen stylen ... take that as a compliment ofcourse, heerlijk sfeertje!

Zo, nu maar weer braaf op mijn handjes dan maar??

bijzonder-oud zei

het eerste gedeelte kan ik niet volgen,maakt ook niet uit.... :-)
Ik kan me wel vinden in jouw uitspraak dat je niet kunt tegen onrecht, heb ik ook een gruwelijke hekel aan en hoewel ik meeste (te) lief ben, zal ik dan ook mijn mond open doen!

Maar goed, op naar het tweede gedeelte, want dat kan ik dan weer wel volgen....ik ken Ineke niet, haar huis "ken" ik wel van picasa natuurlijk en van de tijdschriften, prachtig huis!

Lieve groet,
Yolanda

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Lieve Lynda,

Oh, Pieter en ik zijn zó vaak op de bres gesprongen voor de 'under-dog' zoals wij dat dan noemen. Wordt je per definitie nóóit in dank afgenomen maar daarom hoef je ook nog niet persé een 'eenheidsworst' te zijn of worden...

Lieve groetjes op Papa's 90ste verjaardag. Jij kunt even op de koffie gaan; ik niet (hélaas!).

Mariette's Back to Basics

Ambiente-nostalgia zei

Dat kun je beter doen ja. Ik kan mij nu ook eindelijk gaan focussen op iets leuks. Op mijn winkel!!! Eindelijk komt er einde aan de onzekerheid, gelukkig.

Groetjes Dorine

Tuur zei

Nou van mij mag je er niet mee stoppen!
u bent u en anders bent u ...u niet meer...
bovendien weet ik zeker dat de gene die onrecht is aangedaan....hier wel blij mee was...
LVJ

Tuur zei

En de foto's van ineke zijn idd heel bijzonder, konden we dit soort huizen maar in het eggie 1 x zien....

Rozmeen zei

You go girl! Onrecht maakt mij ook kwaad en goed dat je ervoor opkomt..zo ben je en dat is alleen maar goed!

Prachtige fotos weer..

xxx Rozmeen

Lina zei

Lieve Lynda,
Je eerste stukje sla ik over en dat begrijp je wel, er is genoeg over gezegd...
En dat 2e! Ik was VERRAST!!! Wat lief!! En ja, het LIJKT als of ik alles mee heb. Maar ja, we weten allemaal dat je aan de buitenkant niet alles ziet. Die lieve Hetty heeft het goed geschreven in haar reactie....
Bedankt dot!

G-STYLE zei

Hoi Lynda,

Wat een toestanden weer, hoe meer mensen zich ermee gaan bemoeien hoe erger het wordt allemaal, alles wordt uit z'n verband gerukt en ieder houdt vast aan z'n eigen waarheid .....

Verder geef ik niemand gelijk of ongelijk ...die keuze heb ik gemaakt .

Nou meid , sterkte met het maken van jouw juiste keuzes en wat je ook doet, heb er dan vrede mee en laat het weer los .

Lieve groet van Gea

Nicole Claudia zei

Als er iemand onrecht wordt aangedaan wil je instinctief reageren... Het is vooral voor je zelf belangrijk dat jij jezelf in de spiegel kan blijven aankijken.. Als je reageert, dan reageer je, als je gevoel dat ingeeft is dát belangrijk...

Duik in een ontspannen bad en voel je niet al te verdrietig...

De foto's van Ineke zijn prachtig (zit hier te watertanden van al dat moois), ga haar blog zéker bezoeken!

Groetjes en weltrusten, Collie

It's me zei

Lieve lieverd van me.......ZEN !!!!!,.......ga er alsjeblieft ver boven staan......jij weet wel beter toch en wat Ineke betreft.....sprakeloos....zo mooi !!!...dikke knuffel van mij....topwijf !!! ...xxxxx.....

Floor zei

Thx schatteke xxxx

Anoniem zei

I think you took the noble route. It is not an easy one; that is why not everyone takes it. You stepped out of your world. No everyone does that either. You're a good soul. xox Alexandra

Blue Cottage zei

Hoi hoi,

Hey Lynda dit klinkt bekent, toch niet weer opnieuw hè???
Je bent een heerlijk-eerlijk mens gewoon
zo blijven in 2011 zoals je was in 2010 !!!!
Liefs en nog de allerbestewensenvoor2011
X Cobi

Claudia Leertouwer zei

Fijn dat je me opnieuw gaat volgen, dank je wel. Afscheid nemen van 213 volgers viel me zwaar maar afscheid nemen van de naam Bo Butiek was erg belangrijk voor me. Een nieuw jaar een nieuwe start. Mijn winkel heeft een mooi plaatsje in mijn verleden gekregen.

Liefs Claudia

Margot zei

Schakel na 4 dagen de pc weer eens in...whaaahhhh..geen goed begin..Ik snap je, maar ik reageer verder er niet op, was erbij en weet wel beter, wij weten wel beter...
Maar die Ineke...zo stil, maar zooo geweldig...
Knuffel..Margot

Oude lappen zei

Ikzelf ben ook een paar maanden gestopt met bloggen ook voor een gedeelte omdat ik gekwetst was. Nu ben ik terug begonnen en ik weet nu wel dat ik me niet meer laat doen. Ik blijf opkomen voor anderen. Ik wil niet veranderen. Jij bent een geweldige vrouw en je ziet aan de vele reacties dat je veel vrienden hebt in de blogwereld.
Ik geniet ook altijd zo van je foto's dus........liefs