Verslikt.....

vrijdag 7 januari 2011








dicht bij elkaar blijven
sit close together



warme truien voor iedereen
warm sweaters for everyone

kaarsen...héél veel kaarsen
candles....lóts of candles


sokken
socks


koud water
cold water

niet langer douchen dan 5 minuten
no showering longer then 5 minutes


de jaarafrekening is binnen....
the heatingbill from last year came in...

*zucht* (en we kregen nog wel een nieuwe ketel afgelopen zomer)
*sigh*

(maar nee....nog steeds géén behoefte aan lente......)
(but no, still no need for spring.....)

Liefs,
Lynda

Ik koos voor Luther Vandross op de achtergrond...warme stem die man ;) en ik draaide al drie radiatoren uit.....*kuch*
I choose Luther Vandross to sing for us, he has a warm voice;)....and I turned down 3 heatings already...*cough*




Leave a Comment

katja-Mariska zei

Nog lang de winter niet zat hahaha.
Ja we moeten nog steeds sleeën samen.
Mooi knijnen vel.
XXX

Karin zei

Je wil niet weten wat ik bij moest bijbetalen, en die viel op oudjaarsdag op de mat. Gelukkig nieuwjaar was dat Pffff. Wel een troost dat ik niet de enige ben. Gedeelde smart is halve smart nietwaar ;)

Claudia Leertouwer zei

We wonen hier ni vijf jaar en ieder jaar is het raak. Wat doen we toch verkeerd?

Alle mooie dingen zei

wij krijgen hem altijd in augustus... heb je net een dure vakantie gehad.. krijg je dat... maar dit jaar moeten we terug krijgen we hebben een nieuwe ketel.. en we zijn als een gek aan het isoleren.. het moet goed komen!
jij nog sterkte er mee
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Ger zei

.......Dat wordt dus bijbetalen.....als ik het goed begrijp...

Ja,ja.....als het kalf verdronken is dempt m'n de put.

Mag ik dan een leuk dekbedovertrek om dat knijnenvel;-)liefst blauw-wit ruitje.

Dicht en knus bijelkaar blijven doen we al.

Truien hebben we genoeg, doen we er gewoon eentje extra aan,piepklein truitje heb ik ook nog wel... maar heb niet zo'n lief klein poezeke.

Heul veul kaarsen branden overdag én 's avonds al met het het donkere weer.

Die sokskes in enkel pumps mwah....dat staan wel kittig en geen kouwe voetekes.

Koude douche.... bij 30 graden....en dan nog enkel voor de benen afwisselend met warm water.

Dat redt ik niet in vijf minuten, moet de conditioner dan nog uitspoelen!!!

....Uuuuhh....die cijferkes gaan veel te snel bij mij, en trouwens als ik op mijn knieën in de gang zit te kijken wat er op ooghoogte op de kelderplanken staat dan zoek ik iets lekkers te eten en ben niet opzoek naar de electriek en gasmeter...

.....Zou het toch niet beter zijn voor de volgende eindafrekening dat het snel lente/zomer gaat worden........:-)

Warme knuffel!!!
Ger

Huys 50 zei

Woww...
Die gaat wel lekker zo hé..blij dat ik de rekening niet krijg zeg pffff
Goed tegen elkaar aan kruipen als het koud wordt en vroeg naar bed is mischien ook een optie..offf niet ??

Groetjes
Dicky Marie.

Huys 50 zei

Hoi,ik heb nog even een gekke vraag..
Heb jij mischien een adresje waar ik zo,n mooie deken/sprei? kan krijgen ????
Ik ben al een hele poos op zoek naar zoiets,alvast Bedankt

Groetjes
Dicky Marie

Elisabeth zei

Tja ,gewoon veel knuffelen en elkaar warm houden.Fijn weekend
Liefs Elisabeth

bijzonder-oud zei

Klinkt niet fijn.....maar ik moest wel lachen, je brengt het wel leuk moet ik zeggen :-) (sorry dat ik je uitlach terwijl jij net een hartverzakking hebt gekregen van de energierekening, maar ja, moet je het maar niet zo geinig brengen... :-))

groetjes en een fijne, warme avond!
Yolanda

Corine(THUIS) zei

Jammer, flink bijbetalen dus geen geld voor zo'n warm plaidje..die sokken kun je zelf wel breien en wat dacht je van douchen in de regen? Lukt vandaag zeker wel..wat een grijs weer hè?!Dan ga je vanzelf naar het voorjaar verlangen..toch??!!
Groeten, Corine(THUIS)

Mayflower zei

Da's balen......Laat nu het voorjaar maar komen hihi
Ik moet de mijne nog afwachten, ben vorig jaar overgestapt naar een andere energieleverancier. Ik moet bekennen dat ik het iedere maand bijhou, want jaren terug heb ik al eens zo'n hartverzakking gehad van die rekening (zucht)
Dus nu ....grijzer en wijzer....probeer ik er zoveel mogelijk op te letten.
Lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Een slimme meid is op haar energierekening voorbereid...nou, of ik slim ben weet ik niet, maar dankzij jouw post vrees ik alvast maar het ergste :-(

Ondanks alles...een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Tanja zei

Oei en ik heb hem nog niet binnen maar ik heb geen idee of hij hoog is, de afgelopen jaren viel het mij reuze mee. Nu hebben wij stadsverwarming dus ik weet niet of dat goedkoper is. Maar in ieder geval betalen we nu de helft van wat we in de flat betaalden.
Ik heb wel genoten van je verhaal, ach joh, veel sokken, dikke truien en een kookwekker bij het douchen van je meiden.
En dat het maar gauw lente mag worden want anders is de rekening voor komend jaar ook zo hoog.

Fijn weekend,

Liefs
Tanja

Brabbels en Kiekjes zei

OEPSSSSSS!!!!
Kan je niet vragen aan de energieleverancier of hij het de volgende keer (mocht dat nodig zijn natuurlijk) niet op deze manier kan brengen???

"Take a deap breath and go on..."
Liefs,

Merel zei

Sokken in hoge hakken...daar moet ik toch wel aan wennen.

jolanda zei

oeps... dat kan dan ineens tegenvallen hé??
Maar je hebt me ooit verteld dat je moeder zo goed kan breien... is het geen idee haar te vragen voor jullie allemaal een lekkere dikke trui te breien dan?? En dan lekker tegen elkaar aankruipen op de bank... gezellig toch? ;-))
liefs, jolanda

Pieternel zei

Ai, dat is het nadeel van het veel te koude weer. Elke graat omhoog is 6% meer betalen. Wij letten er heel goed op. Hij gaat pas om half 5 's middags aan en om 10 uur gaat de kachel uit. Extra truitje aan 's avonds, dikke legersokken en we fikken wel wat kaarsen. (gelukkig heb ik die genoeg). Maar ik praat wel zo leuk, maar ik moet de afrekening nog krijgen, misschien piep ik dan wel anders......

Groetjes en een fijn weekend....
P.ieternel

Bij Guusje Thuis zei

Ik werd al niet blij van mijn tussenstand vorige week en heb het maandelijkse voorschot maar weer opgeschroefd. Energiezuinig, supergeïsoleerd huis ammehoela, betaal nog meer dan in dat tochtige, oudere huurwoninkje pal in de wind aan de rand van dorpje-dorp.

Thermostaat maar weer lager ingesteld en ben al zo'n koukleum, dus ik ga al die tips van jou maar eens opvolgen ... en klappertandend verder de winter in ... ik zeg het lekker toch: TIJD VOOR DE LENTEZON! :-)

Pink Princess zei

Zoals ieder jaar ook dit jaar weer geld TERUG gehad !! De ene keer een paar tientjes de andere keer meer, maar nog nooit bijbetaald gelukkig. En nee, ik heb mn cv niet laag, gewoon lekker op 20 graden :) Kleine kamer, dubbel glas, deur dicht, en als ik het dan nog koud heb (meestal dus) gewoon lekker plaid-je over de beentjes. Sorry, kan er ook niks aan doen hihi (wil ik ook niet)

Fijn weekend

natuurlijk groen en doen zei

Ja dat kan schrikken zijn,ik houd het eerlijk gezegd ook niet bij en dan is het echt een verrassing (gelukkig meestal niet al te negatief)maar het is niet het gas maar de elektriciteit waar ik me iedere keer weer 3x in de rondte van schrik.Maar ja 3 kinders nog thuis met ieder d'r eigen appartement (is gewoon een kamer hoor)en dus 3 laptops ,3 tv's enz. dat vreet energie
Gezellige muziekje trouwens

Fijn weekend

Carla zei

Van zo'n afrekening kun je idd een hart verzakking krijgen!!
Verleden jaar moest ik 450 euries bij betalen.
Dit jaar kreeg ik een klein bedragje terug.
Maar ja...ik ga niet in de kou zitten....dus ben benieuwd na deze koude periode.

fijn weekend...liefs Carla.

Jeanette zei

haha...wat breng je dit weer orgineel:-) geweldig dat truitje op dat katje...zo schattig!

Fijn weekend,
Liefs jeanette

Room Seventeen zei

Ja, valt altijd tegen die jaarafrekeningen.
Ik zei toch al : LENTE ;-)))

Trädgårdsflow/Garden Flow zei

Hallo there!!!!!

Ahhh ..... heating bills are not to play with ..... Understand exactly what you mean ...... We live in an old house and in the winter it is really, really cold here in the north of Sweden ...... so I know exactly your feeling ......

Of course, I do not mind seeing a lot more of you ..... ;-) Thank you for your kind words.....

Now I'm going to look around your nice blog!!!

Wish you a nice (and hot .....) weekend!

Many hugs!
Charlotte

It's me zei

Hoiiiiiiiiii....gewoon dicht bij elkaar gaan zitten....die mooie deken bij Ilse kopen.....en dan komt het goed schatje......tja winter mens toch ??.........warme knuffels van mij en hemmes krijg je het gelijk warmer.......doegie....xxx...

Pierelantijntjes zei

Mmmjaa ik had me ook verslikt toen ik onze afrekening zag.....gelukkig hadden ze een fout gemaakt.....en kregen we een lekker centje terug. Met dank aan ons houtkacheltje.
Ik wens je toch een heel fijn weekend toe Lynda.
Liefs Ester

Zara zei

Het enige voordeel van wonen in een heel klein huisje is dat de jaarrekeningen vaak geen gat in je deurnat vallen als ze binnenkomen. Bij ons komt hij altijd rond eind augustus ik denk dat dat prettiger is dan rond deze tijd.
Gelukkig hebben wij het konijn nog... als we die moeten gaan slachten voor z'n velletje om warm te blijven...
Succes met de rest van de winter!

Bonjade zei

Oh....als je nu toch eens om gaat.....
WAt dacht je van lekker zonnetje, ramen open...,
rokjesdag en hemdjes aan........
Scheelt zoveel op je rekening!!! Maar goed, je bent een volhouder...ik wacht nog even af.....
Vroeg of laat........
XXX

Tierlantijn zei

OOoww! Balen is dat!! Heb met je te doen. Wonder boven wonder kreeg ik vorig jaar geld terug! Was totaal in shock want ik ook moet altijd bijbetalen. Ben benieuwd wat mij dit jaar te wachten staan....!

Liefs, Ilona xx

Kom Achterom zei

ooh wat ben ik blij met mijn houtkachel!!!
(en gratis hout) elke dag aan dus bij mij geen slik!!
sterkte
Yolanda

Anoniem zei

Oh haha is dat nu alweer,heb er nog niets van gehoord,nou ja we zien het wel,lieve groet Joke.

Margo zei

Brr een koude douche is zo'n beetje het ergste wat er is! Gelukkig is het nu wel lente maar een koude douche is nog steeds erg naar! Had er gisteren ook last van, gelukkig bleek dat de cv ketel bijgevuld moest worden. Ben benieuwd of het oude ding de winter van 2011 nog gaat halen. Hij is steeds vaker leeg.. nou ja tegen die tijd maar weer bekijken!
Geniet van de eerste lentedag vandaag!