Get myself together....

zaterdag 8 januari 2011

Bouwstijlen, interieurbouwstenen, kleurenpsychologie, zichtlijnen, focal points, contrasten, menselijke maat, hard versus zacht, materialenkennis, klassiekers, verlichtingsplan, meubelplan, kleurcodes, geschiedenis, moodboards
etc etc......

Ik heb er sinds oktober een beetje met de pet naar gegooid(teveel in mn hoofd om het leeg te krijgen om creatief te zijn...lang verhaal, neem het maar even van me aan), maar nu zal ik als de brandweer aan de slag moeten!
Ik moet nog 3 praktijkhuiswerkopdrachten maken én natuurlijk mijn eindexamenpraktijkstuk.....en dan ook nog "even "theoretisch examen doen.
En dat examen is in maart(moet nog even kijken naar de exacte datum) en vóór die datum moet ik mn praktijkopdracht met een voldoende hebben afgesloten anders mag ik niet eens meedoen!
Werk aan de winkel dus......maar ik maak het mezelf(zoals gewoonlijk) weer zo moeilijk..."wat verwachten ze van me"?(ik "vergeet"dus steeds dat het huiswerk is he, dat de bedoeling is dat je ervan leert, dat kritiek opbouwend is ...enzo....ik wil telkens weer het "perfecte"stuk inleveren....en nu hang ik dus vast bij opdracht 8 "analyseer 3 interieur".....en liefst 3 verschillende....dus gewoon kijken en opnoemen wat er is gedaan, welke materialen er zijn gebruikt en wat die materialen weer voor het geheel doen.(bv...welke voeg is er gebruikt voor de tegelvloer....en vergroot of verkleint dat de ruimte...zoiets allemaal).
Ik heb vanmiddag maar al wat grote vellen karton gekocht want ik MOET EN ZAL die opdrachten er nu doorheen drukken(niet allemaal dit weekend maar haast is geboden).
De examenopdracht moet een "officieel"woonplan zijn voor een woonkamer......mag fictieve ruimte zijn, dat dan weer wel, maar je moet e.e.a. natuurlijk wél voorzien van materiaalstalen en kleurnummers , gebruikte verlichting etc....en dáár zit 'm nu ook de "kneep".....als "leerling"is het gewoon erg moeilijk om materiaalstalen te krijgen(die ook nog eens nog steeds in de collectie zijn, kan natuurlijk niet iemand iets adviseren dat niet meer te krijgen is he)
Nu heb ik de mazzel een auto vol stalen van L.eolux te hebben gekregen maar ja, dat is niet helemáál mijn stijl(nou hoeft dat niet, moet natuurlijk in elke stijl een plan kunnen maken) én volgens mij is niet alles meer in de collectie!
Dus wat is nu wijsheid......een interieurplan maken aan de hand van de dingen die ik wél heb(met als gevolg dat het misschien wel allemaal "klopt", maar mijn hart daar niet echt in ligt) OF nog meer tijd investeren(heb ik niet veel meer he, tijd) in het proberen te vergaren van nóg meer stalen?(keuzes keuzes).
Anyway....allemaal vragen die ik zelf zal moeten beantwoorden.....en rap!

It's a long story today about my study.....I have been neglecting my homework for far to long, and now I have to hurry, REALLY hurry....in March the exame will take place...and I have LOTS of work to do before then......so....enough worrying, it's time for some action, and deciding and creative wonders!
Because I just HAVE to get my diploma.........just to show I CAN DO THIS!!!!(and because I have already order(and recieved) my bussinesscards .....*cough*)

Dit moet en zál me lukken he, alleen al om te bewijzen dat ik dit kán!!!(en ook wel een beetje omdat ik anders met een doosje  visitekaartjes blijf zitten...*kuch*)







Wish me luck!!!

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

katja-Mariska zei

Je kan het!
XXX

Een sneller kloppend hart zei

Zet 'm op meid, je kan 't! Soms moet je jezelf even die schop geven omdat er zoveel andere zaken zijn waar je je aandacht aan moet geven, maar dit is voor de toekomst he!
Jij kan dit en 't past bij je!

Groetjes, Veronique

~ I wish you luck ~

Pink Princess zei

Sterkte, succes en je KUNT HET!!!!

Claudia Leertouwer zei

Oh wat een dilemma's. Je wilt natuurlijk het beste van het beste maar je kunt ook het beste halen uit wat je hebt.

Stina zei

veel suc6 Lynda, het gaat je vast lukken.

goed weekend groetjes Stina

hokje zei

Veel succes, je kunt het...

Fijn weekend,
Miranda

Lina zei

Succes meid, je kan het!!!!!

Irma zei

zet hem op meis GO GIRL GO GIRL;-))
liefs Irma

Juul zei

Zet em op meid, effe ertegen aan! Je kan het, je hebt zoveel leuke ideeen. Succes!
Juul

Pieternel zei

Nou hup aan het werk, uit die twitter, blogjes, hyves, facebook... Je boeken op tafell.

Je kan het

P.ieternel

La Maison zei

Alles aan de kant en go for it.

Je kunt het en je doet het ook nog eens te gek goed.

Liefs
Hermine

Tanja zei

Natuurlijk kun je het, JIj bent toch niet voor niet Lynda, heel veel succes meis, en niet vergeten je kunt het echt. Ik geloof in je

Liefs
Tanja

Elisabeth zei

Nou meid er is heel wat werk aan de winkel ,maar het gaat je lukken hoor ,zeker weten!!Succes.
Liefs Elisabeth

Heidi zei

Dat gaat je gewoon lukken joh...maak eerst een beginnetje,dan gaat de rest vanzelf.
Maar weet je wat ik nu niet snap...waarom heb je al die stalen nodig terwijl je er niet aan kan komen?
Heb je ze dan ook wel daadwerkelijk nodig?

In ieder geval veel sterkte met het uitvoeren van de opdracht!
Dat gaat gewoon lukken!

toedels

Alle mooie dingen zei

I wish you luck!
greetings
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Brabbels en Kiekjes zei

Alles uit, een weekje niet bloggen, twitteren enz. kids naar school, vent de deur uit, moet je eens kijken hoeveel tijd je erin kan steken en hoeveel je na een aantal dagen af hebt!

Je zou e rniet aan begonnen zijn als je er niet iets van zou leren, dus nu:

"SCHOP ONDER DAT POESELIGE KONTJE VAN JE, EN GAAN!!!"

Succes meis, je weet dat je het kan.
Liefs,

Mayflower zei

Ik heb vast een keer iets gemist, want ik wist niet dat jij een opleiding volgde (domme ik hihi) Maar ik begrijp dat je straks interieurstyliste bent, of heb ik het mis?
Lijkt me echt geweldig leuk.....alleen....ik zou ook alles stylen zoals ik hetzelf mooi zou vinden....dus ik denk niet echt mijn ding haha
Maar lieve meis nu niet langer aan jezelf twijfelen.....JE KUNT HET...dus schouders eronder en ga ervoor.
Liefs, Mea

Anoniem zei

luck! you can do it!

Geke zei

I wish you all the luck in the world !
Kan nu niet meer misgaan toch ?
Groetjes,
Geke

Nicole Claudia zei

Heel veel geluk, sterkte, succes, energie, vrolijkheid, zin, licht (het licht zien, hè!!) toegewenst met alle keuzes en opdrachten die je moet maken!!!!

Fijn weekend, Collie

jolanda zei

Dit wist ik helemaal niet!! Maar superleuk zo'n opleiding zeg!!
Kun je niet beginnen met hetgeen je hebt ook al sta je er niet helemaal achter en ondertussen proberen tóch hetgeen te krijgen wat je het liefst wél hebt?
En dan het plan dat je gemaakt hebt een beetje aanpassen zodat het met je nieuwe stalen ook lukt?
Ja ik zeg maar wat hoor... heb er helemaal geen verstand van hihihi.
Maar het gaat jou zéker lukken!!!! Succes!!
liefs, jolanda

natuurlijk groen en doen zei

Je kan het en zou er geen blogdame met een interieurwinkel zijn die je aan stalen kan helpen?

Succes

Carla zei

ff je tanden uit dat potlood en in je project...je kunt het wel!!!

Succes van het weekend alvast!!

liefs Carla.

Linda zei

Jeetje, dat is niet niks, maar je gaat het gewoon halen, want je kunt het!...

Heel veel succes :-)

Liefs,Linda

Thuis bij Tjits zei

wat een leuke opleiding doe je!! je afsluiten voor alles en iedereen om je heen en gewoon beginnen, als je creativiteit begint te stromen volgt de rest vanzelf..
SUCCES!!!!!

liefs, Tjitske

Unknown zei

Liebe Lynda,

ich habe schon sooo lange keine große Bloggerrunde mehr gedreht und das tut mir schrecklich leid. Aber ich war total in Aktion mit vielen Dingen hier im Haus...

Na klar schaffst du deine Prüfung. Bis März ist noch Zeit und Frauen arbeiten /lernen unter Zeitdruck am besten. Lass dich nicht nervös machen - du packst das ganz bestimmt!!!

Ganz liebe Grüße

Tine

Judith zei

Doorzetten... YOU CAN!!!!!

Abacaxi & Hortelã zei

Nou ik wil mijn kamer wel zien in L.eolux hoor ;-). Helemaal wel mijn stijl!!
Tuurlijk gaat het je lukken... hoe meer druk er is, hoe beter het gaat (tenminste... zo werkt het bij mij!).
Heel veel succes ermee en ben erg benieuwd wat je gaat doen!!
Bisous vanuit Versailles, Chantal

lia zei

Oh meid ik wens je héél veel geluk, je kunt het.....
En het dekbed is idd wit met een klein grijs streepje en het is van Peakock. Ligt super en een aanrader.

It's me zei

Go for it girl !! you can do this...........jij kan alles.....!! knuf van mij....tis wel stil hoor.......zuchttttttt....

In den Uylenbal zei

H die Lynda, tja To Blog or not to Blog moet volgens mij nu zijn TO BLOKKEN OR NOT TO BLOKKEN ! Wat voor stalen heb je dan nodig ? Gewoon naar leverancier bellen en zeggen : Hi ik ben Lynda van In de Lindetuin . . . hahaha. Wie weet helpt het . . .maar nu als de donder die pc uit en BLOKKEN !!!!! Succes ennuh . . . je kan het ! Greetz en inspiratie vanuit Drenthe ! xxx Lejo

Anoniem zei

Lukken gaat het je!
En het is wel heel belangrijk dat je achter je project staat.
Maar misschien is het juist wel een uitdaging om het in een andere style te maken dan waar jou voorkeur naar uit gaat.
*Goodluck* en hou me op de hoogte.

xxxxxxx

Nieneke zei

Jeetje Lynda, ik wist niet dat je ook een (hele leuke!!) opleiding doet...Het klinkt als veel, maar wel enorm leuk werk!!! Veel succes en ik weet zeker dat het je gaat lukken! Maar ik zou zeggen: altijd iets maken waar je volledig achter staat!
Succes! Nieneke

Annelies zei

YOU GO GIRL !!
(wel even minder bloggen hoor ;)
Hele leuke opleiding wat je doet! Gooi je hart en ziel erin en tkumt goed schatje ;)
liefs, Annelies

Ambiente-nostalgia zei

Natuurlijk gaat je dat lukken Lynda!!!
Als ik je ergens mee kan helpen laat je het maar even weten , zet 'm op.....

Groetjes Dorine

Bij Guusje Thuis zei

Je kan het ... je kan het ... je kan het!

Niet dat je nu tijd hebt om al die reacties te lezen, want ondertussen liggen die grote vellen natuurlijk op tafel en ben je heel druk aan de slag en kom je natuurlijk pas weer bloggen als je er naar kijkt en weet 'zo is het goed'!

Succes meis, gaat je lukken!

Yn'e Steeg zei

Ontzettend veel succes toegewenst!
En... hou je hoofd koel.

Jantsje

Anoniem zei

Nou dan zou ik maar eens haast gaan maken,anders is het ook zonde,dus go go go girl,fijne leerweek,lieve groet Joke.

Margot zei

I wish you luck, dear... Maar ik weet zeker dat je van Leolux, nog een eigen versie kan maken, met een 6 ben je ook geslaagd, ook al zit dat niet in de aard van het beestje...En later kun je echt je eigen stempel erop drukken, op al die opdrachten...pffft...
Anders een wandeling in de natuur, en daar wat inspiratie uithalen, alleen de sneeuw is (gelukkig) weer weg, dus geen wit meer...haha..
Knuf, Margot

Jeanette zei

Je kunt dit echt wel, maak een stappenplan of een planning zodat je overzicht behoudt. Werkt bij mij altijd wel. Succes!!!

Groet,
Jeanette

Karin zei

YES YOU CAN!!!
En met het hart meis, da's mijn credo. Als ik je ergens mee kan helpen dan geef maar een gil, stalen heb ik niet voor je liggen maar kun je niet bij een stoffeerder de restjes komen rapen ;) Je ziet je hebt helemaal NIETS aan mij.

alma zei

OOOOOOOO Lynda aan de bak! Maar het gaat je zeker lukken! Wat spannend allemaal! Heel veel succes met blokken en creëren!

Lieve groet en fijne week!
Alam

Go girl go!

Michaja zei

Meid je kan HET!!! Even doorbijten en dan ben je straks trots op jezelf :)
Succes en fijne week
Liefs Michaja

Rozmeen zei

Als iemand het kan kan JIJ het!!

Zet hem op en een dikke knuf,
Rozmeen

Yvonne - Frl. Klein zei

Liebe Lynda,
viel Glück!!!!!
Ganz viele liebe Grüße, Yvonne

Marieke Reintjes zei

Gweldig, een cursus voor interieur stylist??
ga er zelf in het voorjaar ook mee beginne.
Succes!!! Gaat helemaal goed komen!!!
Groetjes Marieke

Nicole Claudia zei

SUCCES, héél veel succes met al het huiswerk! Ik hoop dat je snel weer bij bent... Die foto met de dame met potlood is schitterend gevonden, ik zie het al helemaal voor me... hahaha

Groetjes, Collie

Kat Ibáñez zei

Lynda!! Are you studying interior design? I didn´t know it!!! Hey, you are such a creative person, I´m sure this work is perfect for you!!! Good luck on your homework and exams my sweet friend!!!

Liefs!!!!