SPOTLIGHT!

dinsdag 1 februari 2011

Wieuw, ik dacht éven dat ik het spotlight op kon doeken, het lampje uit kon doen, maar ik heb nog iemand gevonden die haar "dansje"wel even voor ons wil doen ;)!


*Wil je jezelf en je winkel even voorstellen?



Ik ben Jantsje, en ben sinds 2008 de trotse eigenaresse van Woonwinkel Yn'e Steeg.
Trots, omdat ik toen de winkel ben begonnen met alleen de spulletjes die ik had. En dus geen investering heb gedaan, en de winkel nu toch is geworden wat ik voor ogen had.
Gezelligheid en sfeer staan bij mij voorop!


*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen (web)winkel te beginnen?
De webwinkel ben ik begonnen in 2007, dat was de z.g.n. uit de hand gelopen hobby. Maar omdat ik heel graag iets voor mijzelf wilde beginnen, en het werken in de zorg ( eerst als kraamverzorgster, later als verzorgende) minder leuk werd door alle bezuinigingen,
heb ik besloten om te stoppen met werken, en mij geheel te richten op de winkel. Deze keuze was niet echt gemakkelijk, maar wanneer je iets wilt moet je er voor gaan. En tot op de dag van vandaag heb ik totaal geen spijt van mijn/onze beslissing!




 



*Wat is het leukste aan het hebben van een (web)winkel als die van jou?.
Er zijn zoveel leuke dingen; Het contact met de klanten, het inkopen doen samen met manlief ( samen er een paar dagen op uit) Spanning tijdens de zoektochten; wat vinden we voor leuks.
En privé meer tijd hebben en kunnen genieten van alles en iedereen
Nu genieten, en niet later!!




*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek/volgens de trend?
Ik kan wel zeggen dat ik in eerste instantie koop vanuit mijn hart, gewoon dingen die ik leuk vind.
Niet alles wat trendy is, vind ik mooi.
Er zijn nog teveel mensen die hun huis inrichten, naar de laatste trends, en zich eigenlijk helemaal niet happy in hun eigen huis voelen.
Kijk en dit vind ik het belangrijkste, thuis voelen in je eigen huis!
En hoe of dat je dat nu inricht , met welke meubels en kleuren dan ook, volg je hart.
Ik persoonlijk ben een gezelschapsmens, en wij houden van een warme, knusse en gezellige sfeer.
Bij ons zul je geen betonnen tafel, en metalen stoelen aantreffen. en de belangrijkste regel in hier in huis; hier mag geleefd worden!


Op verzoek werken we wel regelmatig. Wij re-stylen n.l. meubels in opdracht welke in eigen werkplaats worden bewerkt. En hier gaat natuurlijk ook meestal een zoekopdracht aan vooraf.

 *Wat is je mooiste vondst, en zeg eens eerlijk, heb je ‘m zelf gehouden?;)
Ik heb zoveel mooie dingen gevonden, maar misschien mijn heilige Theresa beeld. Ja daar ben ik eigenlijk wel heel blij mee.




*Waar wordt JIJ blij van?
Dat heb ik denk ik in bovenstaande vragen al beantwoordt

*Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?
Ja, het lijkt mij leuk om nu eens af te reizen naar het zuiden want daar woont Monique van Sanneke Panneke.
Wij hebben elkaar al eens ontmoet in 2009, toen ik pas de winkel had.
En ik moet toch echt eens bij haar gaan kijken, maar Monique je weet hoe of dat gaat he?

****************************************************************

Jantsje, niks te lang hoor ;)....en mocht je Monique "spreken"stuur haar even hier langs, en als je wil mag je mij haar e-mailadres sturen.

Voor de andere (web)winkeldames....schroom niet, mail me gewoon en als je het leuk vindt sta je binnenkort in het spotlight te glimmen!:)

Liefs,
Lynda














Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Wat leuk dat Jantsje in de spotlights staat...niet alleen heeft ze een eigen webwinkel, ze blogt ook nog eens lekker actief mee en dat vind ik nóg leuker!!

Lieve groet, Ingrid

Claudia Leertouwer zei

Wat leuk om Jantsje wat beter te leren kennen!

Bij Guusje Thuis zei

Leuk weer een spotlight, zeker met Jantsje!

Elisabeth zei

Leuk om wat meer van Jantsje te lezen omdat ze sinds kort in mijn volgers lijst staat en ik haar blog erg gezellig vind
Liefs Elisabeth

http://truutske.blogspot.com zei

Jantsje,wat leuk om jouw verhaal over het beginnen van je (web)winkel te lezen. Je bent altijd zo enthousiast over je winkel en ook als blogster neem je altijd de tijd 'n positief berichtje achter te laten. Gezellig dat jij nu in de "spotlight" staat. We hebben je weer 'n klein beetje beter leren kennen.

Lieve groetjes,
Trudie.

Huys 50 zei

Hoi Lynda,
Joh...wat is dat leuk !!!
En Janstje heeft een winkel en een webwinkel en ze heeft vast veel meegemaakt op haar speurtochten,LEUK hé Jantsje !!!!!
Ik vind het een superleuk idee van je Lyna om zoiets te doen.

Lieve groetjes
Dicky Marie.

Yn'e Steeg zei

Lynda wat lief van jou om mij even in de spotlight te zetten!
Hier in Friesland zou men zeggen: Bist in pop!
Jou denk tank komt er vast en zeker wel achter wat dit betekent.hihi

Jantsje

Anoniem zei

Wat leuk,ik vind haar webwinkel ook erg leuk en heb er wat lieve spulletjes gevonden,wat een naar muziekje speelt er haha,nee hoor,gewoon mijn smaak niet,normaal staat mijn geluid ook niet aan,fijne avond,lieve groet Joke.

Pierelantijntjes zei

wat een ontzettend leuke in de spotlight post weer Lynda.
Lieve groet van Ester

alma zei

Ha die Lynda,

Moest weer even bijlezen bij je :)
Heerlijk een "tripje" naar the States. Mooi die CD!

Wat een leuk interview van Jantsje. Zo leer je de winkeltjes kennen.

Lieve groet
Alma

It's me zei

Wat leuk Jansje !! ook ik heb er ooit iets gekocht...enne ik vind je muziekje superrrr...geen smaak he die Joke !! whahahahhahhhaahahha....liefs van mij....xxx...

Linda zei

Wat leuk om te lezen hoe de winkel van Jantsje ontstaan is...mooi om te zien hoe iemand zijn hart volgt en er zoiets moois van maakt...dat geeft inspiratie
Liefs, Linda

Servies en Brocante zei

Jaa monique moet er ook in!!

Leuk stukje van yne steeg :)

pff wou dat ik er compleet mn werk van kon maken :)

leuk stukje lyn :)

jolanda zei

Leuk dat je weer iemand gevonden hebt voor je rubriekje.
Leuk om te lezen ook weer!
groetjes, jolanda

Bonjade zei

Leuk leuk....leuk om wat meer over haar nu te lezen...ha..en je hebt alweer iemand dus....
Monique....ook leuk om beter te leren kennen....

Ha en gratis tip...hierna ga je toch gewoon over naar blogs in de spotlight....te beginnen bij allereerst jezelf....en dan ikke natuurlijk
;0)
Er zijn zoveel blogs die ik nog niet ken en die je dan ineens weer ontdekt......
Hoe vind je 'm tip.......gratis en wel....
oké nu 20 % van de aandelen is genoeg voor mij hoor ;0)
Enne nog steeds druk druk.....?
You go girl!
Liefs
FF

Inge zei

Leuk hoe jullie allemaal met elkaar omgaan, zo positief! Leuk ook om een aantal van jullie blogs (niet allemaal...zou meer dan een dagtaak zijn haha) te lezen/volgen

Gr, Inge

Ambiente-nostalgia zei

Wat weer een leuke spotlight. Ik hoop dat er nog heel veel volgen.

Groetjes Dorine

Tuur zei

Leuk ....vooral door gaan...
druk druk met studeren?

Stina zei

Leuk om te lezen hoe ze ermee begonnen is.

fijne avond gr Stina

Jeanette zei

Ik ben afgelopen zomer bij Jantsje op bezoek geweest in de winkel. Zeer gastvrij ontvangen en mijn beide mannen kregen wat te drinken terwijl ik de winkel afstruinde.

Groet,
Jeanette

Mayflower zei

Wat een leuke spotlight weer Lynda en wat leuk dat Jantsje nu in het zonnetje gezet wordt. Ik volg haar al een poosje en dan is het leuk te lezen wat haar bewogen heeft een winkel te beginnen.
Lieve groet, Mea

Gerreke zei

Hoi Linda,
Wat een ontzettend leuk idee zeg!
Hartelijke groeten,
Gerreke

Gerreke zei

Sorry Lynda, ik heb je naam verkeerd geschreven.

Karin zei

O ja leuk *en gaat zich verdiepen in het starten van een webwinkel*....uuuhhhh....maar waarin dan? *zucht* Ik denk dat dit um niet gaat worden.
Ja Bon, goed plan. de vrouw achter het Blog in de spotlight ;) te beginnen bij Bon, met een fotoku dan he :D

Inge zei

Hey Lynda.
Wat een leuke spotlight weer. Ik heb Janstje via blog land leren kennen. Ze heeft me geinspireerd en aangemoedigd on de stap te nemen..
Leuk om zo wat meer over haar te lezen.
Groetjes Inge

Juule zei

Nu Lyn..je gaat hier niet mee stoppen toch? Het is zo leuk om nieuwe collega's en webwinkels te leren kennen...pls...

Nu ga ik even naar Janstje...
howdoe...

Eeflien

Kat Ibáñez zei

Hi Lynda!!
How is your course going?? I´m sure you´re doing wonderful projects!
This shop is full of lovely things!!!

Have a wondeful day and lots of liefs!!!!!

Anoniem zei

Leuke spotlight Lyn, weer iemand die zijn dromen waar kan maken!!

Fijne woensdag nog!

Desiree

Unknown zei

Hey Lynda,

Ik trek de stoute schoenen aan.... brrrr... maarre.. ik heb ook een shop!
Nee, (nog) geen webshop (ben er mee bezig, kan nog wel ff duren...) en jaaaahhh een waardeloze website (wordt ook druk aan geknutseld) maar oke, ondanks dat is het een hele leuke winkel in het midden van het land met veel oud, nieuw, brocante, baroque, oud-grenen, landelijke accesoires enzovoorts..
kijk maar eens op de lelijke site www.dejongenostalgischwonen.nl als je durft na zo'n verhaal... whoehahahaa...

Liefs,
Monique

Thuis bij Tjits zei

wat leuk Jantsje in de spotlights!! zo leuk om te lezen hoe ze begonnen is!!

lieve groet, Tjitske