Spotlight...

dinsdag 8 februari 2011

Pffff...was ik vorige week nog even bang dat het spotlight langzaam zou doven??? Ik heb er weer een paar klaarstaan hoor Sommige zien het als een eer om erin te mogen...nou dames....je bent gewoon bij mij op "bezoek"hoor, niks geen eer aan...gewoon gezellig!;)

Er broeit ook wel weer een nieuw idee....maar dat moet ik nog even vorm geven *kuch* en áls ik het dan doe, hoop ik dat "men"ook all the way wil gaan....cryptisch he ;)!

Anyway...vandaag Monique! Ik geloof niet dat ik Monique al kende(sorry Monique als dat wél zo is.....soort van overwerkt geheugenmembraam..) maar als ik haar stuk zo lees, kan ze volgens mij keigezellig kletsen en wie van ons vindt dat niet leuk?????
Lees....ik heb gelijk...zul je zien:).


*Wil je jezelf en je winkel even voorstellen?



Hallo, ik ben Monique de Jonge en hoor bij de winkel De Jonge Nostalgisch Wonen in Barneveld.
Het is een landelijke woonwinkel met vleugjes nostalgie.



*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen (web)winkel te beginnen?
Ruim zes jaar geleden ving ik een gesprek op tussen mijn moeder en een meubelhandelaar die net afstand had gedaan van zijn groothandel.
M’n moeder vroeg aan hem hoe hij dat had gedaan want zij wilde toch ook wel binnen een paar jaar stoppen met haar winkel in oud-grenen, antiek en verlichting. (ze was toen 62)
Hij gaf wel wat goede antwoorden, maar ik voelde op dat moment dat dat niet de juiste weg was voor haar.
Ik heb het er met Jacco (m´n vriend) over gehad dat ik de kriebels kreeg om het over te nemen en hij reageerde heel enthousiast en snapte eigenlijk al nooit waarom ik daar niet eerder op was gekomen.
(Ik moet er misschien bij vertellen dat mijn moeder al vanaf haar veertiende spullen inkocht en weer verkocht en dat heeft zich uiteindelijk geuit in een woonwinkel die al 35 jaar zit op deze plek, Peutweg 18 in Barneveld)
Dus alles op een rijtje gezet, wat wil ik en hoe ga ik het doen en toen heb ik het aan m´n moeder verteld en zij was erg blij dat haar zaak bleef voortbestaan en dat ik, haar dochter, het zou voortzetten.
Daar droomde ze altijd al stiekem van, maar ik had nooit geen interesse, vond de boekhandel veel leuker.
Op 1 februari 2005 ben ik gestopt bij de boekhandel en ben meteen bij m´n moeder gaan werken.
M´n moeder vond het moeilijk om al snel afstand te doen dus heb ik haar de tijd gegeven en nu zijn we zo ver dat ik dit jaar het definitief ‘op papier’ ga overnemen.



*Wat is het leukste aan het hebben van een (web)winkel als die van jou?.
Wij verkopen meubelen in Oud Grenen en dat zie je bijna nergens meer dus dat maakt je exclusief in de wijde regio en verder hebben we een supergroot aanbod in 30er jaren verlichting en sinds een tijdje voeren wij ook het merk Baroque die prachtige lampen hebben met de sfeer van toen maar met de prachtige stoffen en kleuren van nu.
Natuurlijk hebben we heel veel woonaccessoires in allerlei stijlen, van landelijk tot chique de friemel, genoeg om je hartje sneller van te laten kloppen.




*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek/volgens de trend?
Voornamelijk uit m´n eigen hart, maar ook op verzoek en dat komt vooral bij de teak meubelen voor, dat kunnen we in elke maat en model bestellen in Indonesiè.
Trends volg ik wel maar neem alleen op wat ik leuk vind en wat men niet snel zal vervelen, dus vreemde uitspattingen zal je niet tegenkomen, wel unieke stukken waar je blij van wordt!


*Wat is je mooiste vondst, en zeg eens eerlijk, heb je ‘m zelf gehouden?;)
Hahaha… ik vind zoveel mooi! Maar heb er gewoon geen plek voor, we wonen nu nog heel klein in ons ‘Nood Paleis’, maar straks als we ons toekomstige huis gaan verbouwen en inrichten dan komt er een antiek indisch bed in te staan die we als salontafel gaan gebruiken en dat is echt een pronkstuk die ik heel graag wilde houden.
Een bed als salontafel hoor ik je denken… ja, je moet het zien als een groot stuk hout wat is uitgesneden uit een boom, dus het is massief uit één stuk.
Daar rustte de mensen vroeger op, op een groot stuk hout…




*Waar wordt JIJ blij van?
Oei… van heel veel, bijvoorbeeld als ik heel leuk heb ingekocht of als ik weer nieuwe sfeerhoekjes heb gemaakt, maar ook van het organiseren van de winterfair en andere evenementjes bij onze winkel.


En op prive gebied kan ik erg genieten Jacco die met de kat speelt, van een avondje naar het theater en lekker eten met m´n vriendinnen of lekker naar de sauna met m´n schoonzusje maar ook van een bosje bloemen die zo gezellig op m´n tafeltje kan staan te lachen in het zonnetje… zucht…er is teveel om op te noemen!




*Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?
Jazeker… Anneke van http://madamemoiselletje.blogspot.com// zij heeft sinds enkele maanden een webwinkel en ze heeft super leuke spulletjes. De webshop heet http://labellejolie.nl/

**************************************************************

Ik zeg verder niks meer ...:).......*leuntachterover*

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Een adresje om te onthouden...!!

Lieve groetjes, Ingrid

Pink Princess zei

HEE wat leuk. Wist helemaal niet dat Monique een winkel had (hangs head in shame)

Liefs van Marian

In den Uylenbal zei

H die Lynda, first : pas de cd yet ! But i'll keep on searching. Wat een leuke spotlight, een keer geen wit, grijs en zwart :-)! Oud grenen, goh daar heb ik hier op de boerderie (lees : oude koeienstal en voormalig Uylenbal-Imperium) nog heel wat van staan. Foto's heel sfeervol en warm. Leuk en ik ga zeker bij haar kijken. Liefs & Greetz Lejo. p.s. bij de weg, héérlijk die stilte ná de storm ! Mooie blauwe lucht, geniet mensen ! Spring is in the Air !

It's me zei

Wat leuk om Monique bij jouw te zien !!...erg leuk leuk !!....en ja ik ga er heen ...ik heb het haar beloofd !! echt !!......liefs fijne dag van mij...ik ga naar de winkel.......de bloemetjes buiten zetten het zonnetje schijnt ! wat wil een mens nog meer???...xxx...xxx...xxx...

Kat Ibáñez zei

Hi Lynda!!!

What a romantic and sweet shop!!!

Have a wonderful day!!

Liefs and more liefs!!!

Stina zei

Leuk om te lezen en deze ga ik zeker onthouden...

gr Stina

Ger zei

'n woonwinkel die al zovele jaren in handen is van dezelfde persoon op dezelfde plek....daar moeten de zaken wel goed gaan!

Altijd fijn dat een van de kinderen de zaak van ouder(s)over wil nemen.

Je ziet het vaker om je heen dat zaken die al meer dan 100 jaar in de familie floreerden plotseling hun deuren noodgedwongen moeten sluiten omdat er geen opvolger is.
Als ik dat hoor of lees gaat het mij nog wel aan het hart.....zo'n vertrouwde winkel in m'n omgeving....weg!
Wat moet het dan wel niet met die familie doen...

Een adres met mooie spullen als ik zo de foto's en website bekijk.

Bedankt voor het delen lieve Lynda!
Liefs,Ger

Anoniem zei

It all looks so lovely. Hope you have a wonderful day ~ xox Alexandra

Vosje zei

Dat ziet er erg leuk uit, ga er zeker een keer een kijkje nemen is bij mij in de buurt.
groetjes

kiki zei

I wish I could speak your language,
but I enjoy the pictures and the lovely song!!! Could you tell me who it is!?
Groetjes (the only word I know :)
Kiki

Vær våken zei

Thanks for introducing us, Lynda, to this beautiful shop! And oh, you didn't miss a celebration...I just didn't show you the pictures yet. This time it was my son's birthday! Have a LOVELY week my friend :)

Kristin xo

Bonjade zei

Leuk leuk.....altijd gezellig weer je spotlight.
Zo leuk om te lezen....
En liefie wat goed dat je mijn top idee in beraad hebt.....neem aan dat ie doorgaat toch? ;)
Help je graag met brainstormen hoor ;0)
Nu liefie dikke knuf van je dinnetje
FF

Bonjade zei

Het was toch een kek idee van me?

Tanja zei

volgens mij ben je een soort van paasei aan het uitbroeden of zoiets. ik wacht geduldig af wat het gaat worden.

Liefs
Tanja

Unknown zei

Hoi Lynda,

Superleuk!!!
Bedankt... enne bloos bloos... was gisteren een beetje druk en chaotisch dagje dus geen mail gezien en ook geen blogs bekeken... dus vandaar nu pas mijn reactie en post hierover...

Thanks!!!

Liefs,
Monique

Hannekie(Sisterly) zei

wat leuk zeg. ik wist helemaal niet dat monique een winkel had. leuk om haar zo iets beter te leren kennen
liefs hannie

kralenqueen zei

Wat een leuke stukje over Monique. Ik ken Monique persoonlijk van vroeger ( !) En ze is eigenlijks geen steek veranderd. Nog altijd de gezellige kwekkende meid. En haar winkel is ook echt een aanrader om er een kijkje te gaan nemen ! Erg leuk om nu eens te lezen hoe ze er zelf over denkt. Groetjes Rianne