Spotlight...

dinsdag 22 februari 2011

Spotlightime!!! Vandaag wéér een blogster met een winkel én een webwinkel! Mèn zijn "wij"toch ondernemende vrouwen ;).
Genoeg te klikken dus ga je gang!




*Wil je jezelf en je winkel even voorstellen?

Mijn naam is Pieternel en de winkel heet dan ook Pieternel’s woon en kadowinkel (klik op naam). We zitten nu alweer 4 jaar in het centrum van Apeldoorn.
Webwinkel hebben we ook en die probeer ik altijd bij te houden maar doordat de spullen vrijsnel weer verkocht zijn is het vaak lastig en tijdrovend om dit bij te houden. Doe wel heel erg mijn best hiervoor.


 *Wanneer en waarom heb je besloten je eigen (web)winkel te beginnen?

De webwinkel was er al in 2006 dus ruim een jaar voordat we een winkel gingen beginnen. Ik werkte hiervoor al in een soortgelijke winkel in Apeldoorn, maar werken voor een baas valt soms niet altijd mee. Dus toen mijn mannetje zei dat “als je denkt dat je het beter kan, moet je dat gaan doen”. Dus toen zijn we als een gek opzoek gegaan naar een pandje. Die vonden we trouwens al heel snel, nou dan gaat het balletje rollen. Contractje tekenen en dan ga je de beursen af op zoek naar artikelen die in jouw winkel passen. Binnen een week of 6 gingen de deuren open van de winkel. Hij was toen nog niet zo vol als dat hij nu is maar zoiets moet groeien. Ondertussen zijn we alweer 4 jaar verder en doen we het nog steeds met veel plezier. Wel maken we tegenwoordig al onze kaarsen zelf, wij waren niet tevreden met kleur en branden van diverse merken en ja als je denkt dat je het beter kan dan moet je het doen. Dus nu staat de winkel vol met onze kaarsen in wel 18 kleuren.



*Wat is het leukste aan het hebben van een (web)winkel als die van jou?.
Het leukste vind ik het contact met klanten, zowel de oudere als de jongere klanten. De jongere klantjes willen zo rond Moederdag voor weinig veel en dat kunnen wij ze bieden. We pakken het leuk voor ze in en als ze dan met stralende gezichtjes de winkel verlaten dan geniet ik hiervan.


*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek/volgens de trend?
Ik doe niet zo heel veel aan trends. Mijn eigen smaak veranderd ook wel eens. Maar kleur blijft er wel in, ook omdat in de meeste winkels alleen het grijze/witte/zwarte/zilverachtige te koop is. Ik heb dus eigenlijk voor ieder wat wils in de winkel. Maar echt het grootste gedeelte koop ik op gevoel. Heel soms laat ik jongste dochter haar gang wel eens gaan en dan ben ik benieuwd wat ze allemaal gekocht heeft. En tot zover doet ze het goed. We gaan ook wel eens specifiek voor iemand op zoek. Maar omdat je daar bijna niet heel veel tijd voor hebt als je bijna alle dagen in de winkel staat. Want dan wil ik het ook goed doen en niet ff snel iets zoeken en ja dat kost tijd…




*Wat is je mooiste vondst, en zeg eens eerlijk, heb je ‘m zelf gehouden?;)
Eigenlijk vind ik alles leuk, dus een echte vondst heb ik niet. En er gaat eigenlijk nooit iets van de winkel mee naar huis. Alleen de geurzakjes en geurstokjes dan, daar staat het huis vol mee.


*Waar wordt JIJ blij van?
Ik word blij van tevreden klanten. En als ik die dag lekker gewerkt heb.


*Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?
• Mmm ik weet niet of ze al eens geweest is maar dan zou ik zeggen: Hetty van de blog Faire un Songe (mede Apeldoorner)En ze komt wel eens bij mij in de winkel.


**********************************************************

Pieternel dankjewel! Hoop dat je de collage's leuk vindt en dat je het nóg drukker krijgt ;)


Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Ohhh...ik herken de winkel! Vorig jaar ben ik tijdens een van de zomerse rommelmarkten bij haar naar binnen gelopen...het is een erg leuk zaakje!! Leuk ook om nu over haar te lezen!

Lieve groet, Ingrid

Nicole Claudia zei

Ze heeft inderdaad héél véél soorten en kleuren kaarsen. De winkel heeft voor iedereen z'n smaak wel wat. Ideaal cadeauwinkeltje!!

Groetjes, Collie

Thuis bij Tjits zei

weer een winkel voor op mijn lijstje:)) leuk!!

lieve groetjes, Tjitske

It's me zei

Hee wat leuk !! Pieternel......ik wil er ooit eens heen een keer ooit !! als ik tijd heb zeg maar.......liefs fijne avond van mij ikke dus....knuffel.....enne ik ga !...xxx

La Maison zei

Als we jou toch niet hadden, dan misten we ook deze leuke winkel weer.
Dank je wel voor de tip.

Liefs
Hermine

marion anderson zei

lynda lynda, wat krijg je het toch altijd weer mooi voor elkaar, wanneer ga je proffessioneel, ?liefs marion

Bianca zei

Leuk hoor...weer een winkel op mijn lijstje waar ik een keer heen wil.....Veel succes...
Groetjes Bianca

Anja zei

Leuke post Lynda, shop til we drop!!
Groetjes Anja.

Pieternel zei

Heey,

Zo, dat ziet er toch leuk uit zeg... En ook zoveel die de moeite nemen om even op mijn website te gaan kijken. Toppie.
Bedankt dat ik in je spotlight mocht staan.

Groetjes P,ieternel

Ambiente-nostalgia zei

Ha Lynda, leuke spotlight weer en omdat je altijd iedereen in 't zonnetje zet krijg je van mij een "Liebster blog award", deze mag jij ook weer aan 3 andere mensen doorgeven

Groetjes Dorine

bikim zei

love the abat-jour!
♥♥♥
sleep well Lynda
Rosa

Home is where the heart is zei

Hoi hoi, leuk weer die spotlight :)))

En ja het ging best maar heb dat dus steeds van tevoren, die zenuwen...vind ikzelf ook belachelijk maar t is nu eenmal zo. Morgen mag ik weer. En ja ik heb de instructrice veilig naar de volgende leerling gebracht. Dus aan mij zal het niet liggen hahaha Ze heeft op de terugweg zelfs gebeld en mij mn gang laten gaan en dt ging helemaal okidoki. Hmmm wel een heel lang stuk geworden hihihi Ik ga een patroon tekenen en wens je een hele fijne dag

lieve groet Brigitte

lia zei

En nog steeds heb je nieuwe adresjes voor ons.
Leuk hoor...

fijne dag, lia

Anoniem zei

Sweet, cheerful, colorful items. Have a great day ~ xox Alexandra

Margot zei

Pittige tante, en een lekker muziekje..maar ik heb nog meer te doen...ajuus.
Lieve groet, Margot