ijskonijn...

maandag 7 februari 2011

*snuif*........
Ik hartje winter, maar ik geef toe(schoorvoetend;)) dat dit weer toch wel héél erg lekker is hoor!
Je moet toch wel héél erg sjagerijnig zijn wil je dit niet leuk vinden!:)
Mijn voorjaarsboeketje geurt dat het een lieve lust is en verleidt me tot snuiven met de ogen dicht...en vandaag, krijgen we er hier als bonus nog de zon bij! Met strákblauwe hemel!
Ik reed van het werk naar huis met mn autoraam open.....radio op 10;).... rijdt je een stukje mee???

De "ingang"naar ons dorp....


*inhale*....
 I love winter!!! But you have to be REALLY grumpy if you don't like this weather we have today!!! I admit(hesitatingly;)) I like it a lot!
My dpring bouquet smells HEAVENLY...and it makes you inhale with your eyes closed!!! And as a bonus today we have SUN...sun and a clear blue sky!
I drove home with my carwindow wide open,....and the volume UP;)....come...I'll show you....the "entrance"to our village...


het huis dat je in de verte ziet ligt dus aan de andere kant van de Maas
the house you can see in the distance, is at the other side of the river Maas


kun je de ruïne zien?
can you see the ruin?


dit is het zgn "Gebroken Slot". Er hoort ook een hele legende bij over een Witte Dame die hier gewoont heeft en zo nu en dan nog rondwaard op zoek naar haar geliefde...(google gerust als je meer wilt weten ;))
this is the so called "Gebroken Slot"(Broken Castle). There's a legend to go with it, about an White Lady who lived here, and every now and then seems to haunt us, looking for her loved one....(google it if you want to know more;))


de hele kronkelweg wordt omgeven door bomen
the winding road is surrounded by trees

zie je onze kerk?(links van het oranje dak)
see our church?(left from the orange roof)

Ik ga nu links af en heb mn handen weer nodig dus tot zover;)
I'm gonna turn left and gonna need my hands again, so....;))




Nog een keer mijn bloempjes....met de zon op hun bol....ranonkels.....zó schattig....ik moet ze altijd "aaien".
Again my little flowers....with the sun on their heads...spearworts....só cute....I always want to "stroke"them.


Adem in........en uit!!!:)
Inhale.......and exhale!!!:)

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Tuur zei

Leuk even meerijden!
knap hoor elke dag een logje, tjemie daar denk ik dus aan...

THE BLACK BARN zei

MOOIE TOUR!

ALLEEN IS HET BIJ ONS IN HET DORP SOBER TREURIG WEER.
DAN TOCH LIEVER VEEL SNEEUW DAN DIT TREURIG WEER.
FIJNE WEEK,
MIRANDA

Claudia Leertouwer zei

Hier schijnt ie dus niet en dan is de winter echt niet leuk!

Home and Lifestyle zei

Hier is het ook zo lekker buiten! Leuk om een stukje met je mee te rijden...weet ik ook een beetje in welke omgeving jij dagelijks rond toert :)!

Lieve groet, Ingrid

Thuis bij Tjits zei

ik heb ook even gezellig met je meegereden:)
heerlijk met die blauwe lucht! hier schijnt de zon een beetje zwakjes en geen blauwe lucht helaas, maar gelukkig heb ik even van die van jou genoten:)
ik ga "Gebroken Slot" even googlen, ben wel nieuwsgierig naar de Witte Dame;)

lieve groet, Tjitske

Corine(THUIS) zei

Ik lift ook even mee, hoewel ik met dit weer de fiets lekkerder vind! Ondertussen probeer ik te raden wat voor auto je rijd, maar helaas dat is nog niet helder..ik heb ook goed om me heen gekeken hoor en ik zag haar!! De witte dame..
Trouwens wel heel goed van je dat je toegeeft dat dit toch wel heel lekker weer is:))
Groeten, Corine(THUIS)

Nicole Claudia zei

IJskonijn??? Hahaha... Wat een leuk zonnig ritje... wat een wijdse ruimte om je heen... En een witte dame, dat heeft ook wel wat!

Groetjes, Collie

Marieke Reintjes zei

HéHé....heerlijk om te lezen dat je een beetje voorjaar ook lekker vindt.....jouw omgeving is prachtig, maarre doe je wel voorzichtig...bedankt voor de lift, hier ik ga ik er weer uit!!
Lieve groet, marieke
PS, je boeket is prachtig!!!

Kat Ibáñez zei

My dear friend Lynda,

I see there is no snow in your blog today!!! I´m breathing in oooohhhh and breathing out mmmmmm to smell the air in this sunny day!!!
Beautiful pictures!!!!

Hope you have a wonderful week!!!!!

Kat Ibáñez zei

Hey!!! I forgot the liefs!!! ;)

Hugs&Liefs!!!!!!!!!!

http://truutske.blogspot.com zei

Wat hadden we (ik) 'n gezellig ritje. Mooie omgeving, prachtige kronkelweg en geweldige foto's van de ranonkels. Helemaal verliefd op. Nu vandaag de zon schijnt en ik uren in de tuin heb kunnen vertoeven ruik ik voorjaar hoor terwijl de winter echt nog niet weg is.
Fijne dag, Trudie.

Room Seventeen zei

Ha Lynda, leuke Tom Tom post ;-)))

Bij Guusje Thuis zei

Hoewel ik loop te klappertanden en het berekoud heb (maar da's vast een griepje in opstartfase) geniet ik mee van je bijna-lente-blog en leuk om zo even virtueel mee je dorp in te rijden ... jammer dat we niet tot de voordeur mee mochten :-)

Vosje zei

Heerlijk weer vandaag dat vind ik ook!!!
Heb lekker gewandeld met mijn dochter en haar en mijn hond langs het "strand" (veluwemeer) lekker uitgewwaid.
Mooie foto's heb je gemaakt van een mooie omgeving! enne.....wel de handjes aan het stuur houden he!!!
Groetjes Truus

Floor zei

HEERLIJK WEER !!!!!!!!!!!!!! ik kan er geen genoeg van krijgen !

natuurlijk groen en doen zei

Bofferd bij ons is het grijs en er staat ook nog veel wind,het is helemaal niet lekker
Maar je bloemen staan nog prachtig

groeten Bep

MOODZ zei

Gezellig zo met z'n allen langs de maas...wij hebben hier allen het "deurzediepie" dat er een beetje gezellig uitziet....
enne beter een ijskonijn dan een ijskoningin toch?....
liefs
Tamara

La Maison zei

Een heerlijke tochtje met je raam open, mooie foto's en een ook nog leuk verhaal erbij.

Alleen heb ik geen zon gezien vandaag, misschien morgen????

groeten
Hermine

It's me zei

Ik ga met je mee....heerlijk ontspannen ritje !!!...leuk de zon zo op je bloemen......mooie boeket hoor!!! ...fijne avond meis......liefs van mij.......xxx...

Bianca zei

Heerlijk....er is zoveel moois om ons heen.... al die bloemen en al die mooie kleuren....af en toe heb dit even nodig...goede start van de week.....groetjes Bianca

Mayflower zei

Ohhhh.....gelukkig begint bij jou toch ook het voorjaar te kriebelen, wat een fijn ritje, ik geniet...van de omgeving, de blauwe lucht en de zon, maar het meest van dat prachtige boeket. Las vandaag in de krant dat gezien de opwarming van de aarde de Lente qua temperatuur zo'n 19 dagen eerder begint, moest wel even aan jou denken haha.
Lieve groet, Mea

lia zei

Ja, dit is super lekker. Heb ook heerlijk in de tuin gewerkt met het zonnetje op de rug.
Leuk ritje trouwens.

liefs Lia

Luiza zei

Hi there my sweet Lynda!!!

Thank you for comming to welcome me back =)! I was happy to see you did =)!

That is such a beautiful bouquet of flowers. Very sweet!

Hope you´ll have a wonderful evening.

Hugs/
Luiza

Rozmeen zei

Wat een heerlijke rijdende tractatie..

Liefs,
Rozmeen

Brabbels en Kiekjes zei

Heeeeeerlijk zo'n ritje, en misschien rij ik hetzelfde a.s. weekend... Ben heel dicht bij je in de buurt namelijk!
Had eerder al zo'n idee,omdat ik voor mij wat bekende plekjes zag. Nu met "het gebroken slot" weet ik het zeker.
Zoek eigenlijk nog een overnachtingsplek voor zaterdagavond. Nog tips of ideeen???? '-)

Fijne avond en waar gaan we morgen naar toe???

Liefs,

Elisabeth zei

Heerlijk he zo'n zonnige dag ,daar word een mens toch blij van!! Die Ranonkels zijn zoooo leuk !
Fijne week,liefs Elisabeth

Yvonne - Frl. Klein zei

Wunderschöne Bilder! Vorallem die Ruine!
Viele liebe Grüße, Yvonne

alma zei

Heerlijk zo'n ritje! Wat een heerlijke ruimte met die mooie natuur! Bij ons scheen het zonnetje niet. Moet toch maar naar Limburg verhuizen. Gezellie!

Groetjes en ik ruik je bloemen!
Alma

Jeanette zei

Dank voor de lift. Laat je de rest van de rit ook nog een keer zien?/

Groet,
Jeanette

Inge zei

Uitzicht op 'het weidse' was hier vandaag ongeveer net zo, idem de strakblauwe lucht ... alleen ietsie verder naar 't zuiden ;)

Brabbels en kiekjes zei

Klop ik ben vaker in de buurt.
Lees mijn laatste blogje maar '-)

Lottum is inderdaad leuk.

Liefs,

oma leentje zei

Zo groot is ons land nu ook weer niet. Maar hier hele dag storm en geen zon gezien . Danzij jou dus wel dank daarvoor.

Michaja zei

Je moest me gewoon nog een keertje jaloers maken he met die prachtige bloemen van je!!! :)
Liefs

Sonja zei

Zeker een lekker dagje.. leuk om even met je mee te mogen rijden!
En dat boeketje.. gewoon leuk! te leuk..

Groetjes, SonJA

Ambiente-nostalgia zei

Ik zie het al , de lente kriebels komen langzaam aan ook jou kant op.
Langs het "gebroken slot" woonde mijn vroegere huisarts. Hij is een paar jaar gelden overleden. Zijn vrouw woont er nog steeds.
Mooie weg met rare situaties in de weg;)

Tot gauw,

Groetjes Dorine

Sunny zei

ook ik heb genoten van het prachtige weer kon helaas geen fototoestel meenemen want op de mountainbike ga je daar te hard voor maar ook ik heb de lente opgesnoven. en net weet je wat ik net gedaan heb heerlijk even in de zon gezeten muziekje in de oren en heel even mn ogen dicht gedaan heerlijk genieten. daarna na 10 minuten kwam de huisvrouw weer in me boven en moesten de ramen gelapt worden dat vonden mn kinderen nl hard nodig maar oook dat is gedaan dusss..nu achter de pc

groet en geniet nog even van deze dag!!

Anoniem zei

haha, dus ook jij gaat voor de bijl:-)
yoehhh, vandaag hier weer zonnnnnnnnnnnnn!!!!!
lekker hoor, gisteren zelfs even in het zonnetje gezeten(beschut plekje en met dik vest aan),maar goed ik zat in de zon!