Oke...mee eens....agree...

woensdag 23 februari 2011

"de JDL"....inmiddels een begrip in woonliefhebbersland! Sinds enige jaren ook in Nederland te verkrijgen. Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat het niet hélemaal mijn "ding"is. Natuurlijk heb ik er een paar, zoals een van de eerste uitgaves, de eerste in het Engels en nu dus de eerste in het Nederlands. Je moet/wil immers op de hoogte blijven he ;).
En oké.....ik geef toe.....déze uitgave is kleurrijker dan normaal gesproken. Veel gezellige voorjaarsbloeiers in de meest schattige combinatie's.
Kijk maar.....

"the JDL"...a wellknown concept since several years now amongst interiorlovers! The first editions were a bit hard to read, because of the language, but a while ago there was also an Englisch written version! And now, I hold the first Dutch edition in my hand. I never lied  about "it"not being entirely "my thing"but I read it every now and then. You want to stay informed don't you ;)).
I have a few JDL's....the unreadable's;)...a few Englisch versions and now, as said the Dutch. I have to admit....more color this time! Lot's of lovely springflowers in even more adorable combinations!
Look...





niet handig als je een kat hebt lijkt me;)
not for those who have a cat ;))






Maar.....(je voelde 'm al???;))
But....(you could feel it coming??;))




Groot nadeel(voor mij!!) bij een JDL in je eigen taal........
Huge disadvantage(for me!!!!!) with a JDL in your own language....




Je kunt alle overheerlijke recepten LEZEN.....*BLURGH*....;)!!!!
You can actualy read all those delicious recipes.....*BLURGH*...;)!!!!

:).....inkoppertje(lees: daad uit meligheid)

:) piece of cake...obvious...I just hád to do this(read: act of corniness)

Liefs,
Lynda

Even een psje voor alle duidelijkheid: het is nog steeds mijn ding niet, wel aardig, maar slaap gewoon door als ik m niet meer zou lezen hoor!!!! Deze wilde ik enkel omdat hij kleur beloofde :P
En...geen waardeoordeel hoor...ik weet dat er héél veel fans onder ons zijn en dat is natuurlijk geweldig. Ik "zie"wel wat men er zo leuk aan vindt, geloof me, maar ik wilde gewoon even iemand stangen.........kijken of ze hapt;)

Leave a Comment

Elisabeth zei

O O wat een mooie foto's ,tja bloemetjes he.Daarom alleen zou ik het blad wel willen kopen Wat betreft de zoetigheid gaan mijn ogen in de NEGEER stand haha.
Liefs Elisabeth

Anoniem zei

Dus conclusie de JDL toch wel leuk haha,ik heb ze wel allemaal en de 1 vind ik gaver als de andere,maar er staat altijd wel wat in wat ik leuk vind,dus blijf ze kopen haha,het sneeuwt hier,bij jou ook :P fijne middag,avond,lieve groet Joke.

Huys 50 zei

Hee Lynda,
Ik heb de JDL NOG niet,zit eraan te komen,...maarr uuh het is WEL echt mijn ding hoor.
STOER,OUD,VERWEERD ja,ik hou er wel van.
Maar ja, nu in het Nederlands leest wel lekker wge natuurlijk hé !!
Oei die recepten....maar jij was toch meer dan 11 kg afgevallen ?? nouuuuuu dan kan het mischien wel voor een keertje johh !!

geniet er toch maar eens lekker van.

lieve groet
Dicky Marie.

Corine(THUIS) zei

Ik dacht in jou een medestander te hebben gevonden, ik heb er ook maar een paar.. en ik vind ze leuk, maar wel alles van het zelfde en dat is eigenlijk handig, want zo hoef ik niet elke keer zo'n duur blad te kopen ;)
Maar nu lijk jij toch ook besmet te zijn???!!!
Jammer dit! (zeggen m'n meiden altijd;))
Groeten, Corine(THUIS)

Alle mooie dingen zei

Tja gelukkig mogen we allemaal een eigen mening hebben... ik heb de JDL nederlands nog niet uit.. dus ik heb nog geen mening maar ik vond het papier al iets mooier... of wilde ik dat alleen??
geen idee.. het enige wat mij stoort aan de JDL is dat ze de foto's elke keer met wit krulletje of i.d. bewerken... jammer want ze hebben hele mooie foto's
Ik heb vorige maand de Vakre gekocht... is dat misschien meer jou ding dan?
Hoewel daar weer meer reclame in staat.. en niet in het engels te verkrijgen is.. ach alles heeft iets toch?
Maar ik blijf toch de JDL lezen... vind het heerlijk om er doorheen te bladeren...mmmm in alle rust natuurlijk elke dag een paar pagina's
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Margot zei

Ik hoorde eerst je muziekje...beautifull girl...voelde me natuurlijk gelijk aangesproken, en heb er nog een sticker bijgejasd...Ik vind de JDL wel leuk, maar vind ze vaak hetzelfde...maar de blommen blijven wel mooi...
Niet lezen, alleen kijken hè, met de handjes op de rug...en zeker niet eten...
U zei wederom gegroet, knuf, Margot

Corine(THUIS) zei

GELUKKIG!! Ik voelde me al zo alleen tussen al die fans ;))

Bij Guusje Thuis zei

Ik was nieuwsgierig naar de Nederlandse versie en hoewel prima vertaald, kan ik het niet uitleggen wat ik nou precies bedoel; het blijft wel een vertaling in keurige zinnen ... maar kan de 'sfeer' in de teksten niet vinden dus probeer het over een tijdje maar weer eens ...

Een sneller kloppend hart zei

Vreemd, apart...ook grappig, dat je een post wijdt aan iets wat niet jouw ding is...maar goed, als 't om te stangen is dan begrijp ik 't wel ;)
Ik vind deze JDL prachtig, gewoon inderdaad door alle kleur erin, al dat wit en grijs word ik helemaal treurig van, zou gek worden in een wit huis blé

Groetjes!

lia zei

Nee, ik zou liegen als ik zeg dat ik fan ben van de JDL. En mijn huis is ook geen JDL. Maar natuurlijk heb ik er ook wel een paar liggen, gewoon willen weten wat het nu is. Maar snap wel dat er vele onder ons helemaal weg van zijn hoor. Maar ieder zijn ding....
lieve groet Lia

Juule zei

Een magazine kan nooit elk exemplaar even aantrekkelijk voor iedereen maken he? Ik gooi de Vakre, de 101, Gammel Hus, etc etc ook wel aan de kant maar er komt altijd een moment dat ik denk..oh ja..wacht es ff...Dus gewoon bewaren die nummers hoor. En anders lijst je de mooiste foto's in. Maar (importante) die recepten...oh oh oh...zo lekker.. maak je ze toch eens voor iemand anders? (voor mij bijvoorbeeld..;-)))

Margot zei

Heee...update...is dat jouw werk...HET SNEEUWT...gatver...hou er eens mee op...

La Maison zei

JDL, ik heb er twee, een kerstnummer en nog een.
Ik ben dol op tijdschriften maar niet altijd dezelfde. Je visje heeft nog niet gehapt ;).

Liefs
Hermine

Servies en Brocante zei

Ik vind deze kleurrijkere versie minder mooi, ik vond de herfst editie erg mooi..schapenvachten geweien..ben niet zo lievig..laatste ariadne en vtwonen vond ik helemaal niets..snik ik kan het niet vinden in tijdschriften

It's me zei

Het is helemaal wit hier!!! en verder zeg ik niets...doe zo mijn best .....zo ontzettend mijn best en wat krijg je ?????...zo verdrietig van.....zo enorm verdrietig.....doe zo mijn best.....veegt traan weg van wang.......xxx...

Muisje zei

Ik heb de nieuwe ook gekocht, neem hem lekker mee op vakantie.
Vind ze wel leuk, maar hoef niet perse elk nummer te hebben.

Groeten Herma

Judith zei

Eerlijk... ik heb niet één JDL... Ik blader er wel eens door (in winkel of bij iemand die wél exemplaren heeft liggen) en oké, je kunt er leuke ideetjes opdoen, dus ja; ook ik begrijp heel goed dat mensen daar inspiratie uithalen!
Maar tja, het feit dat ik er zelf geen in m'n bezit heb zegt denk ik genoeg... Het is gewoonweg niet helemaal MIJN sfeertje wat er wordt neergezet, al kan ik wel genieten van de mooie plaatjes e.d.
Met kleur en bloemetjes heb ik ook niet zoveel, heb het laatste nummer van de At Home onlangs sinds máánden weer eens gekocht en nee; ook echt niet meer wat het geweest is (vind ik dan hè)!
Wat ben ik toch weer moeilijk hè:-) Ach, ik hou nou eenmaal van het wat 'zwaardere' sfeertje. Mij maakt je het gelukkigste met de WLS!

Heb je de recepten al uitgeprobeerd trouwens........
X Juth

In den Uylenbal zei

H die Lynda, visje hapt niet hé ? Althans ze próbeert niet te happuh :-) ! Tja de JDL, hier vliegen ze de deur uit, 1e Nederlandstalig nummer is al zo goed als uitverkocht, dus er is een grote markt voor. Wat betreft de vertaling, de meeste vinden het ok, sommige vinden het teveel 1 op 1 vertaald, waardoor het minder lekker leest. Tja Lynda,(of moet ik zeggen Eclectic Lady ?) ook ik ben van meerdere markten thuis, JDL en al de andere scandinavische brands TOP ! Maar ben ook gek op Bunzlau (Pools aardewerk !), Pip & Marieke etc . . . zoals ons motto "Landelijk Hip" , Scandinavische eenvoud met een snufje Hollandse Folklore en ga zo maar door . . . héérlijk al die verschillende smaken ! Liefs & Greetz Lejo

Gustaviana zei

whoaaaaahahahahahahaaha jajajajaja het is wat he meid...... pffffttttttsssss hahahahaha ik vind het geweldig hoe jij het omschrijft maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben met de recepten in het nederlands....misschien lukt dan eens iets wat ik eruit maar ... want tsja mijn translation is ook niet meer wat het geweest is hahahahaha xx viana

Thuis bij Tjits zei

hier nog een halve fan;) ik denk dat de JDL onderweg naar mij is, ben natuurlijk ook wel benieuwd naar de eerste nederlandse vertaling!
maar koop hem zeker niet iedere keer, kijk ook altijd eerst even hoe hij eruit ziet.. vind ook andere stijlen mooi.. en dus ook andere bladen zoals de WLS:)

liefs, Tjitske

Home and Lifestyle zei

Er liggen er hier wel een aantal maar mijn ding is het ook niet...ik vind het een beetje veel van hetzelfde. In december nam ik de beslissing om er geen een meer te kopen, maar toen ik een tijd geleden bij de Potstal in Valburg was, nam ik de JDL toch weer mee. Ik denk dat deze Nederlandse versie er nog wel in komt maar dat het daarna echt afgelopen is :)

Een fijne avond! Liefs, Ingrid

Tanja zei

Ja dan moet ik ook maar even heel eerlijk zeggen dat ik er eentje heb liggen en dat het dus ook niet mijn blad is. Maar eigenlijk maar goed toch dat we niet allemaal van hetzelfde houden.
Ik vind je foto's wel heel mooi en dan maakt het niet uit waar het uit komt toch.

Liefs
Tanja

Colinda en Jeroen zei

Ik heb de jdl pas voor het eerst gekocht vorige week en ik vind hem wel erg mooi. Maar had al gehoord dat het vaak veel van hetzelfde in staat. Ik zal het volgende keer wel zien als ik hem weer koop. Tot nu toe beviel hij wel. Maar vind van alle woonbladen wel iets leuk en soms staat er ook echt helemaal niets leuks in. Al doe je wel altijd uit elk boek toch ideetjes op.

liefs colinda

Bonjade zei

Kijk nu......mijn dinnetje is toch een beetje om.......DUHHH....dat werd tijd zeg...
Ik wist het, vroeg of laat gaat ze overstag.
Kijk nu al die recepten Lyn........
Kun je verliefd worden op een magazine.....?
Yes you can!!!!
Oh........you made my day!!!
FF

Stina zei

zo af en toe koop ik er 1, maar lang niet altijd hoor.

liefs Stina

Bianca zei

Ik heb hem nog niet, staat in bestelling.....
Niet iedereen hoeft JDL leuk te vinden hoor....ik vind vooral de afbeeldingen met bloemen zo mooi en zo te zien aan jouw foto's is het ze ook deze ker weer gelukt....
Bedankt dat je ons alvast laat genieten...
Groetjes Bianca

Michaja zei

Haha volgens mij heeft ze heel erg haar best gedaan niets te zeggen :)
Enne is het echt waar sneeuwt het weer in Nederland???? Mijn moeder kwam vol ongeloof de tuin in vandaag, ja wij zaten in de zon, dat er in Nederland kans was op gladheid en sneeuw! Kunnen wij ons helemaal niets bij voorstellen hiero :) En willen we ook niet!

Agnes zei

Hoi Lynda,
Ik kijk regelmatig op je blog omdat ie zo leuk is maar ik had me nog nooit aangemeld als volger. Nouja...dus bij deze ben ik nr. 221:) en ga ik door met genieten van je posten.
Groetjes,
Agnes

Sonja zei

Hahaha was toch wel nieuwsgierig wie er 'moest' happen.. ;))
Lees m ook graag, euh kijk plaatjes dan.. de Nl versie nog niet gezien!
Knip er ook graag in om oude zilveren lijstjes mee te vullen.. dus dat kan nu met kleur begrijp ik.. ga eens kijken wie m nog te koop heeft!

Gezellige avond!

Groetjes, Sonja

Karin zei

En vertel eens, wie moest er happen, volgens mij is ze alleen maar in tranen ;) Ach een melif dagje, kan gebeuren, maar niet te lang he!

Carla zei

je hoeft toch ook niet alles leuk te vinden!!!!
Mijn schoonzoon komt altijd aan met zijn blad Carros....de meest prachtige auto's..vind hij dan hè....en ik...ik doe altijd héél geintresseerd...hahaha
Ook niet mijn ding...zo'n ding moet veilig zijn en me brengen waar nodig...hij hoeft van mij geen kunstjes te kunnen.
Kijk de JDL is dan wel weer mijn ding...maar daar vind hij weer niks aan....maar doet ook reuze leuk als ik hem wat laat zien.

Het verbreed je horizon moet je maar denken ((-;

liefs Carla.

Helena, The Swenglish Home zei

Dear Lynda,
How lovely, I didn't know JDL is published in Dutch too now. I do like the magazine, but do not by every issue. The summer issues are usually lovely, with beautiful garden features. Well, I suppose NOT being able to read the recipes before could have been a blessing in disguise (at least it would be for me, the biggest sweet tooth around!).

I hope you are well and wish you a lovely rest of this week!
Love, Helena

Mariettte zei

Lieve Lynda,

Mogelijk hoorde ik nóóit bij de grote groep die klakkeloos àlles volgt wat er voor hun wordt opgedist. Heb té zeer een eigen idee, eigen stijl en mening en kijk er te snel doorheen. Het doel is altijd om winst te maken en hóe kan men er zóveel mogelijk voor opwarmen zodat het ook slaagt. Natuurlijk vind je er altijd pracht foto's in en dan?! Je kunt ook niet telkens je hele interieur gaan omgooien omwille van een leuk idee.
Wij hebben wel geleerd om meer objektiever te zijn. Als je in één maand b.v. in dríe werelddelen werkt en er ook winkelt dan gaan je ogen wel ècht open. Dan kom je erachter dat wat de één aanprijst als dé trend en stijl is elders helemaal uit het zicht. Het is gewoon een kwestie van op de gemoedsrust van mensen werken om ze liefst zo impulsief mogelijk te maken qua koopgedrag.
Daar zit een héle psychologie achter om uit te vigulieren hoe je het makkelijkste de mensen (lees ± 60%)ergens voor op kunt warmen.
Wij hebben samen vaak gesprekken gehad over het feit van T.V. reclame en hóeveel wij daardoor gekocht hebben. Beiden kwamen we tot de conslusie dat het 0% was en dus is het voor een andere doelgroep bedoeld.
Als je genoeg over de wereld hebt rondgekeken heb je zulke dingen eerder door...
Maar geniet ervan!
Liefs,

Mariette

Yvonne - Frl. Klein zei

Liebe Lynda, ich freue mich auch schon auf die neue Ausgabe! So tolle Inspirationen!
Viele liebe Grüße, Yvonne

Kat Ibáñez zei

Ooooohhh lucky you, my sweet friend!!! I´ve just started collecting this beautiful magazine...And what can I say about the recipes??? If you ever decide to make more yummy sweets, please send some to Barcelona!!!! :)

Have a wonderful day!!!

Liefs!!!!!

THE BLACK BARN zei

IK BEN /WAS OOK NIET ZO FAN VAN DAT BLAD.
MAAR IK HEB ER WEL EEN PAAR LEUKE IDEEËN IN GEZIEN IN DE OUDE UITGAVE'S
DE NIEUWE MOET IK NOG KOPEN.

LIEVE GROET,
MIRANDA

G-STYLE zei

En heeft ze al gehapt .....? Ben nu wel nieuwsgierig hoor wie dat dan is.

Heb een aantal JDL tijdschriften liggen maar nu niet meer gekocht omdat er veel hetzelfde instaat en ze zijn me iets te romantisch en te zoet altijd en dat is gewoon niet mijn ding . Ik hou van grijs, stoer met een industriel tintje en dat staat er maar heel af en toe in ..

Ieder zijn ding , moet wel zeggen dat ik me kan voorstellen dat het voor velen inspirerend zal zijn om te lezen .

fijne dag , lieve groet gea

Tierlantijn zei

Op de bloemenplaatjes met wazige focus, lavendelzakjes met randjes en kantjes, beertjes met strikjes en poeziealbumplaatjes na is het echt mijn ding! Zeker omdat er heel veel stoere plaatjes in staan! De oude verweerde en industriële meubels! Dikke wow!

Liefs!