Vooruit denken...

zaterdag 5 februari 2011

want stel je toch eens voor dat je even niks te bedenken hebt ;)!

Zwiepende takken, krakende daken, suizende kieren, coupe ravage......een "normaal"mens heeft niks te zoeken in de tuin vandaag!
Toch geeft de tuin zoals die er nu bij ligt(KAAL) een goed beeld van hoe groot hij is(niet groot) en waar de verborgen hoekjes ook alweer waren, en krijg je een goed beeld van je te beplanten"vloeroppervlak".
Een tuin moet groeien, letterlijk en figuurlijk...elk jaar leer je weer wat bij(én af;)). Op zich verandert er nooit zo gek veel in onze tuin(veel bestrating). Maar ook voor onze tuin zal dit jaar gelden....juist....minder minder minder!!! Ik wil ALLE losse potten weg, alle zinken emmers, teilen etc, hup...op een hoop! Geen hangertjes hier en stekertjes daar...NO WAY JOSE! Ik wil een "gemakkelijke"tuin(aangezien ik de enige ben die er iets aan doet;)) en ik wil een rustige tuin waar het LIJKT alsof er ruimte is! Dus ruimen is ook hier aan de orde.....(de eerste vracht is vanmorgen alweer naar de stort gebracht....nog vele keren zullen volgen :)).
Verder is het natuurlijk nog geen weer om wat te doen maar mn handen jeuken om die dorre troep weg te werken......maar dat doe ik dan maar in gedachte want met DIT weer blijf ik lekker binnen, warm op de bank...te moe om poep te zeggen(heb je dat nou ook? Je doet even een dagje niks en je zakt in als een plumpudding:(.)
Jullie al wilde plannen voor de tuin? Ik "droom"van grote potten, allemaal dezelfde en allemaal gevuld met groen!






Thinking ahead.....imagine...not THINKING at all!!!;)))

There's a storm outside.....no "normal"person wants to be in the garden today....
There is no colour what so ever...it's boring and yuk!
But....after all the "gardenlessons"learned the last 20 years.....I give up....well...I don't give up gardening but I want to do it less.......I'm the only one keeping it in shape and I don't really know what I'm doing;)...so....this year....like in my house.....less is more.....everything zinc has to go...no more hangers...no more baskets, nothing...I dream about huge pots filled with greens........so...that's what I'll be doing, lying on my sofa, to tired to even blink my eyes(do you have that? one day you decide not to do anything and you just "collapse"like plum pudding;)).
And you??? any wild plans for your garden??

Sweet (garden)dreams!!

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Huys 50 zei

DE TUIN ??? NU ??? Neeeeeeeeee...
dat hoeft van mij nu nog niet hoor en zeker niet met dit weer.
Het leek wel herfst in de tuin vanochtend,bulten bladeren voor de deur die bij het opengaan allemaal in huis vlogen...bahhh
Nee ik blijf voorlopig maar binnen.

lieve groetjes
Dicky Marie

Passione Helena zei

Zet mij maar even op het balkonnetje in het zonnetje hihi
Ik moet even niet aan de tuin denken met dit weer haha..Als je nog iets echt kwijt wilt waait het vanzelf wel weg!

Maar je ideeën zijn geniaal!
Was het maar weer zover, want dit weer, moet niet te lang duren. Hopelijk kunnen we ons snel nestelen op een beschut plekje in de zon, met het zicht op mooie gevulde potten!

Fijn weekend!
Liefs Helena

Elisabeth zei

Yep Garden dreams.Ik kijk met een voorzichtige blik naar de enorme stapel tuintijdschriften .Dan kijk ik buiten naar mijn mini tuin,dit jaar geen potten vol met eejarigen ,niet overal van alles en nog wat .Nee ik wil een mooie kleine stijlvolle tuin en ja hoor ik heb al vaak het plaatje in mijn hoofd.Maar ik ben bang dat het niet echt gaat lukken ,ik ben de tuingek hier en elk bezoek aan een tuincentrum brengt wel een nieuwe aanwinst voort .Zucht!! ik heb mezelf beloofd van niet ,niet weer alles vol ,maar of dat gaat lukken!!!
Liefs Elisabeth

Inge zei

de tuin .... nu nog even niet. Nog even lekker wegdromen binnen ... dromen over lekkere warmte, geen verwarming, geen dikke jas ... en dus ook over: de tuin ;)

It's me zei

Droom jij maar lekker verder meis.......zuchttttt...zei je moe???....ik kan geen letter mee typen.......ik ga me omkleden etc etc....en dan weg !!! even helemaal niks !!!....droomse....fijne avons liefs van mij....xxx...xxx...xxx...

It's me zei

Trouwens mooi je nieuw blog !!!..lekker rustig....

Tierlantijn zei

Ik heb het aktijd helemaal in me hoofd zitten. Weet precies hoe ik iets wil maar met mijn tuin.... Ik heb echt geen idee!!! Vorig jaar een beginnetje gemaakt door schuttingen te plaatsen. Heb daar steenschotten voor gebruik. Dikke oude houten platen met zinken (?) rand. Erg stoer! Nu de rest nog. Weet wel dat ik zwarte stokrozen wil. Maar de rest? Nog flink wat inspiratie opdoen dus!

Dat plumpudding gevoel heb ik nou nooooit last van...;) haha

Liefs, Ilona

La Maison zei

Mijn tuin hoeft niet netjes te zijn. Graag wild en alles door elkaar een beetje een afspiegeling van mezelf zeg maar, ha ha ha!
Maar met dit weer even niet, dit weer is om lekker tegen de storm in de banjeren of je laten voortduwen met de wind in de rug.

Fijn weekend
Hermine

Claudia Leertouwer zei

Tuin? Tuin? Is dat misschien die modderpoel om ons huis?

lia zei

Eerst even zeggen dat je blog er zo leuk uitziet. Maar jammer dat je foto's in de rechterbalk eruit steken. En de tuin...ja ik (nou ja, wij) hebben ook nog een grote klus te doen. De schutting tussen de buren en ons gaat eruit en moet een nieuwe komen. En dat is toch wel een mega klus.
En een rustige tuin is zo fijn, véél meer tijd om van de zon te genieten. (want dat is soms toch al zo weinig).

Fijn weekend
liefs Lia

Yn'e Steeg zei

Nee ook ik ben nog niet van plan om in de tuin te gaan werken.
Maar wel van plan om AAN de tuin te gaan werken, maar dan binnenshuis.
Want ook hier spellet datzelfde probleem.
Er moet opgeruimd worden, en het moet een onderhoudsvriendelijke tuin gaan worden.
Ik ben benieuwd naar de jouwe.

Jantsje

Home and Lifestyle zei

Jeetje, nooit verwacht dat ik hier op je blog de sneeuw zou missen, maar je maakt duidelijk een stap richting de lente :)). De achtertuin...ach, op wat kleine dingen na zal daar niet veel veranderen maar aan de voorkant van het huis geniet ik er niet bepaald van. Het liefst zou ik de hele handel er uit kiepen, maar de buurvrouw heeft een draak van een apeboom daar staan en omdat zij die jááren geleden van haar ouders heeft gekregen, kan ze er (nog) geen afscheid van nemen. Moet toch maar eens een vriendelijk praatje gaan maken, misschien is ze inmiddels zo ver.

Een hele fijne avond! Lieve groetjes, Ingrid

wonen bij de dijk... zei

onder het kijken naar eigen huis en tuin, zat ik te bedenken dat ik maar eens op zoek moest naar inspiratie voor onze nieuwe tuin..
plaatjes, die weergeven wat ik graag wil..
In mijn hoofd zit het al, en straks zo met de plaatjes, wordt het een mooi geheel.
Nu nog het realiseren ervan, maar dan moet het eerst minder gaan waaien en regenen!!!!
fijne avond, Coob

Thuis bij Tjits zei

Lynda klopt het dat ik nu toch ook bij jou een lichtelijk verlangen naar het voorjaar proef;)
ik heb net voor de storm ook een rondje tuin gemaakt en mijn handen jeuken ook heel erg om aan de slag te gaan!! manlief werd vandaag door de storm een handje geholpen en is met de bladblazer rondgegaan, heel fijn want ineens komt er iets van een tuin tevoorschijn haha:)
heerlijk om straks weer te genieten van de tuin.. en je foto van de tulpen in de potten vind ik geweldig!!
daar ga ik dus nog even over dromen:)

lieve groet, Tjitske

Jolanda zei

Lekker opruimen in de wind...alles waait vanzelf weg.Ik herken dat wel, ruimte, grote potten maar het lukt me nooit! Succes met je plannen, lieve groet

Floor zei

vind ik ook mooi allemaal zelfde potten
vind vierkant ook erg mooi maar heb er geen een alles rond op 1 na ...ach ja d'r is niks recht in onze binnenplaats...en met 7 fietsen van kinderen die hun fiets neersmijten is er al snel geen binnenplaats meer maar meer een fietsenstalling .....

Mariette zei

Lieve Lynda,

Ja, een 'makkelijke' tuin bestaat geloof ik niet... Die van ons is met anderhalve hectare ook nogal píttig. We zien wel weer hoe we het gaan redden. Àltijd veel werk en nu in de winter uitgewaaide takken en allerlei op te rapen na weer zo'n storm. Het régent hier al twee dagen oude wijven. Onze lente tuin is èrg laat. Er was een aantal dagen geleden zowaar een crocus maar of die z'n bloem nog aan het steeltje heeft na zó'n regen?!

Liefs en een fijn weekend!

Mariette

Bij Guusje Thuis zei

Tuinplannen ... met het formaatje patio wat ik heb, ben je zo klaar. Actiepunt voor nu is een lamp bij het schuurtje en tuinman zoeken die nog iets van de dakplataan kan maken met creatieve snoeitechniek, anders mag die na dit seizoen plaats maken, dus laatste kans voor hem, de plataan dus :-)

Bedenk me opeens dat ik natuurlijk ook eens wat met het dakterras zou kunnen gaan doen, toch ook 20 vierkante meter 'tuin'.

Het tuincentrum is aan het verbouwen dus daar vandaag heel weinig inspiratie, snel wat nieuwe bollen gehaald (lente Lynda ... lente) en vlug weer terug, tuinplannen maken stel ik dus ook nog maar even uit ... mij te koud en winderig nu!

Nieneke zei

O ja, de tuin....ik kan me er nu evengeen voorstelling van maken..maar o, wat heerlijk als we strakjes weer buiten kunnen zitten! "zitten"ja, dus geen hele wilde plannen hier, want we vinden vooral het "zitten"in de tuin leuk...
Hoewel; van de week kwam ik al weer een leuk ideetje tegen in een tijdschrift dus die is de "geweldige-ideeën-map" ingegaan..

Nicole Claudia zei

Mijn tuin is momenteel nog een "ver van mijn bed show". Hij mag van mij inderdaad wel wat minder potten e.d. hebben, ik ben de enige die de planten in de tuin water geeft dus het mag wel wat simpeler... lees ruimer!!

Groetjes, Collie

alma zei

Ha die Lynda,

Ik ben ook pas mijn tuin in gegaan maar dat was meer omdat de herfstbladeren er nog in lagen. Ik snap wat je bedoeld. Ik heb ook aardig wat puin geruimd. Laat je plaatjes zien als het af is?

Fijn weekend en lieve groet
Alma

Unknown zei

Oh, I don't know, I kind of like storms! Just like I like snow! Pretty stuff! XX!

Anja zei

Heb ook enorm veel zin in de tuin, doe ieder jaar een stukje en dat bevalt goed. Niet teveel prullen want tuin moet ook tuin blijven vind ik.
Die storm nu is werkelijk te erg, moest gisteren op de fiets naar de kapper. Kwam met een heel apart modelletje thuis.
Groetjes Anja.

Marieke Reintjes zei

Leuk hé als je zo over de tuin schrijft, heb er zin in, maar op het moment vliegen mij de takken om de oren, dus ik begin er nog niet aan,..
Las in je vorige post dat je werkstuk klaar is, kei goed!!! Kun je zeker trots op zijn...
Groetjes en fijne zondag, Marieke

Miranda | Taxx Life Blog zei

Ik droom van een tuin met een grasveldje voorm ijn kleine man, een heel klein moestuintje en een zonnig terras. Hoe we dit gaan realiseren bij ons nieuwe huis weet iok nog niet, maar alle inspiratie is welkom! Succes met jouw tuin!