Je loopt echt nooit alleen!

maandag 12 september 2016

Ruim 1800 mensen liepen een 'slordige' 28.000 euro bijelkaar voor het onderzoek naar leukemie van KWF en de regioafdeling van Cliniclowns. Een inmiddels jaarlijkse wandeltocht die georganiseerd wordt door een driekoppig team waarvan ik dit jaar voor het eerst deel mocht uitmaken!

Enig idee hoeveel mensen dat zijn? Ik heb jullie weleens deelgenoot gemaakt van het aantal mensen dat meedoet aan de Instaswap die ik heb opgezet. Vorige editie deden daar bijvoorbeeld ca. 1750 mensen aan mee en dat is natuurlijk veel. Gisteren zag ik pas écht hoeveel! Rond de 1830 mensen gingen gisteren in Horst aan de Maas van start voor een wandeltocht tegen kanker in onze prachtige regio. Het weer was geweldig, de sfeer heel relaxed en er heerste een fijn gevoel van saamhorigheid.

Nou heb ik niemand in mijn directe omgeving die vecht tegen kanker maar dat betekent niet dat al die verhalen me niet raken. Het startsein van de wandeltocht werd gisteren bijvoorbeeld gegeven door de 3 jarige Jip Gubbels. Zijn vader vertelde kort en heel pakkend waar Jip tegen vecht, dat het jochie elke week naar het ziekenhuis gaat voor zijn chemotherapie maar ook dagelijks thuis zijn portie chemo krijgt! Een ontwapenend mannetje van drie dat al twee jaar ziek is.....ik kan je zeggen.....dat komt binnen! Jip is een kanjer, dat moet gezegd. Zoals hij zijn er natuurlijk veel meer, oud en jong hebben zo hun verhaal en we vonden het geweldig dat de ouders van Jip symbool wilden staan voor al die mensen. Ik laat je maar een paar foto's zien, voor meer én het filmpje waarin je Jip ziet als hij de lopers op pad stuurt kun je naar onze Facebookpagina gaan. Walk 4 the Roses zal volgend jaar voor de 7e keer georganiseerd worden....
Voor wie strijdt,
de strijd won,
voor wie kan leven,
én voor wie streed maar zich gewonnen moest geven.
Samen lopen om bij kanker stil te staan.
Om te herdenken,
om te hopen dat we kanker voorgoed kunnen verslaan.





Ík ben er volgend jaar zeker weer bij! Jij ook? Ik heb gisteren diverse mensen die ik via social media heb leren kennen mogen begroeten. Mensen die uit Noord Holland, Zuid Holland en Brabant gewoon 'even' onze tocht kwamen lopen! Hoe bijzonder is dát? De hele dag heeft een diepe indruk op me gemaakt en vandaag verkeer ik dan ook nog in een soort afterflow (op vermoeide voeten....ik liep de tocht niet mee maar was op het start- en finishplein toch de hele dag op de been). Vandaag lezen we alle mooie berichten nog eens terug en steken we alle lieve, welgemeende complimenten op onze hoed!

www.walk4theroses.nl om je in te schrijven voor de nieuwsbrief zodat je er volgend jaar als eerste wat van hoort.

En www.instaswap.nl als je je in wilt schrijven voor de nieuwe editie van de Instaswap. De inschrijving is gisteravond geopend en duurt twee weken. Ook wij hebben een goed doel (zoals elke editie) gekoppeld aan ons event. Dit keer is dat Project S waarin wij ons op tien locaties in Nederland inzetten om ouderen een gezellige middag te bezorgen.


note:  de eerste drie foto's zijn gemaakt door onze Nieuws uit Horst aan de Maas en de laatste twee komen van mijn telefoon.





Leave a Comment

Jolanda zei

Super dat je dit hebt gedaan, wat ben je toch een topper!

Unknown zei

Dankjewel Jolanda, we doen wat we kunnen 😉