De appel valt niet ver van de boom taart

donderdag 18 februari 2016

....zonder boom en zonder sierappeltje :). 

Vandaag is mijn schoonvader jarig, 81 is hij alweer geworden. Vanmiddag besloot ik een taart voor de man te bakken. "De appel valt niet ver van de boom taart" van Rudolph van Veen. Tijdens een zeldzaam momentje dat ík de afstandsbediening eens mocht aanraken zapte ik langs 24kitchen op tv afgelopen week. Ik hou van appeltaart en dit zag er heel feestelijk uit. 1 en 1 is 2 dus toen ik vanmiddag in de supermarkt besloot dat ik nog wel even snel zelf wat zou bakken was dat de eerste taart waaraan ik dacht.


zoals gezegd zonder boom en zonder sierappeltje. Appels zaten er overigens wel ín.


Als ik 'm nog eens moest maken zou ik echter een beetje van mezelf toevoegen en de appeltjes niet in de caramel laten "koken". Daardoor werden de appeltstukjes naar onze smaak te zoet. Je proefde nauwelijks appel en juist die frisse bite mag wat ons betreft wel bij al dat zoets. De bodem maak je met pistaschenootjes en het schuim dat er bovenop komt decoreer je met een strooisel van tarwegras gemengd met poedersuiker.
Hij is snel klaar, absoluut niet moeilijk maar gebakken volgens het originele recept voor óns iets te zoet. Smaken verschillen dus misschien houden jullie er wel van :).
Ik zou een volgende keer de appeltjes dus niet in de caramel koken maar misschien gewoon overgieten met caramel zodat de frisse appelsmaak blijft en de structuur van de appel stevig blijft.

Bij Chef Rudolph zag hij er overigens zo uit..





Leave a Comment

ByMir zei

Nog gefeliciteerd met je schoonvader. Volgens mij heb ik de taart op IG voorbij zien komen. Ziet er super uit! Je doet niet voor Rudolph onder.

Fijne zonnige dag.

Liefs,
Mirjam
ByMir