pre-lente voorbereidingen

woensdag 13 maart 2013


helemaal blij met het stralende zonnetje fietste ik vanmorgen grijnzend het dorp uit. Met een uitzicht als dit mag je wel spreken van een goed begin van je dag toch? Het was niet warm, maar de zon scheen! Ik ben snel tevree en humde m'n kilometertjes naar m'n werk en bedacht me dat ik best weleens die en tip kon gaan uitvoeren. De tip die ik gezien had bij Elke.
Elke is blogger van de maand maart bij Inspiratie voor je Interieur en deelde pas deze budgetvriendelijke tip met ons.

zij vermengde suiker met afwasmiddel in een potje et voilá, perfecte handwash voor ná het tuinieren(voor hen die net als zij en ik zonder handschoenen in de aarde woelen). Zij gebruikte een afwasmiddel waar ook meteen een verzorgingsproduct in zit maar ik nam gewone afwasmiddel omdat ik altijd na het handen wassen een handcreme gebruik. Wellicht kun je dit ook met zout doen, maar weet.....heb je wondjes(en die loop je snel op tijdens het tuinieren) dan bijt dat best wel, suiker dus...vandaar! Kost "niks" en werkt perfect! Ik had deze glazen potjes nog staan (merk: House Doctor) maar een willekeurig potje doet prima dienst. Ook leuk om cadeau te doen aan een vriendin die dol is op tuinieren, labeltje eraan of sticker erof en klaar!



zodra het weer tuinwerkproof is ben ík er klaar voor.....en tot die tijd ziet m'n aanrecht er ook weer extra gezellig uit!

liefs
Lynda 

Leave a Comment

Saskia zei

leuk idee! ga ik ook maken voor na het wroeten in de tuin!!!

Home and Lifestyle zei

Dat is inderdaad een leuk idee. Er moet hier altijd flink geboend worden om de handen weer goed schoon te krijgen na een paar uurtjes in de tuin.

Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Anoniem zei

kijk dat zijn nog eens tips die echt leuk zijn. Voor eigen gebruik of inderdaad om kado te doen.
Ook ik wroet gewoon zo in de aarde, moet gewoon het voelgevoel hebben...

Ga ik nu op zoek (kringloop) voor zo'n weckpotje.
Sticker erop (maak ik natuurlijk zelf, met een persoonlijk tintje eraan.)

Groetjes Pieternel

Indruk zei

Het ziet er heerlijk uit! Lieve groet Pascale

Ingrid zei

Handige tip, ik ga hem na-apen. Want ik heb ook niets met handschoenen in de tuin.
Groetjes, Ingrid.

lia zei

Dat uitzicht is geweldig om de dag te beginnen.
Leuke tip trouwens, je moet ook eens olie op je hand doen met een schep suiker, en dan lekker in masseren en afspoelen. Dan heb je zulke lekkere zachte handen.

Alexandra zei

Goed idee, dit ga ik zeker onthouden!

Lieve groetjes

Home is where the heart is zei

geweldig idee!!! Ga ook eens een pot opzoeken
Alles goed verder?
lieve groet Brigitte

Hann¥ zei

Dat is nog eens een goed tip...ook ik werk zonder handschoenen in de tuin moet de aarde altijd voelen want met handschoenen gaat het vaak fout bij mij....zijn ook altijd te groot.....heb zelfs eens een keer lieveheersbeestjeshandschoenen gehad maat kindermaatje....toen was ik in verwachting en d8 dan maar een keer met handschoenen maar zonder is veel fijner :-)
Ga dus gauw deze tip eens maken....nu nog wachten op de lente dat we weer wat kunnen doen in de tuin :-)
Fijne avond en een lieve groet,Hanny

Unknown zei

Mooi blog, leuk idee en ik heb me aangemeld en ga je gezellig volgen!
Lieve groet van Linda met een i...

Corine(THUIS) zei

Met m'n blote handen in de tuin wroeten.. ik heb er zo'n zin in!!!

Lisanne van de Klift zei

Wat kan een beetje zonneschijn het verschil uitmaken, he?! En wat een goede tip, hier nog een wroeter ;-)

Happy weekend!

Liefs Lisanne

Fuchsiaantje zei

Ja die tip werkt altijd wel als je veel in de tuin bezig bent. Het is al een oud tipje van vroeger maar het werkt echt prima. Ik heb er echt zin in om in de tuin aan het werk te gaan, maar het is nu nog een beetje te koud voor mij. Een fijn weekend en groetjes, Riet.

Mark en Magriet zei

wat een ontzettend leuk en simpel idee! helemaal top!