Going green...

donderdag 9 april 2015

De een herstellende van een longontsteking, de andere hoestend op een manier die in Pieterburen niet zou opvallen....maar.....we komen er wel. Langzaamaan vordert de schilderklus hier in huis.
Nadat we eerst op een klein muurtje (omdat ik al zo'n flauw vermoeden had *IKNEWIT*) de absoluut verkeerde kleur groen smeerden zijn we nu flink op de goede groene weg. Going green!


 Tegen het licht in maar op de achtergrond de juiste kleur groen (hieronder rechts.....en links dus de verkeerde kleur groen. Iemand nog 10 liter groen nodig?). Pontificaal op de salontafel een van de nieuwe hanglampen voor boven de eettafel want tja, als je dan toch aan het schilderen bent..... Omdat wij veel matte materialen in huis hebben moet er gewoon wat * bling* bij om het levendig te houden he. Een vriendelijke prijs want over twee jaar ben je die koperen lampen natuurlijk weer beu ;).


 Als tegenhanger van het groen dus veel wit in huis. Afgelopen winter was ik na ruim tien jaar donkergrijs het ineens moe. De duisternis speelde me parten en er moest dus licht in huis komen. Hoe wit wil je het hebben? Ik moet zeggen, het is heul wit. Benieuwd of we aan elkaar kunnen wennen ;).



O en meanwhile loopt de instaswap als een trein! Over drie weken zullen we gaan verzenden. Heb je dat allemaal nou gemist en wil je best eens gezellig meeswappen....er komt een hele leuke nieuwe swap aan die we met drie man organiseren. De "coffeecookieswap" ! De inschrijving start zaterdag en zal een week lang geopend zijn. De bedoeling is dat je je swapmaatje een "koffiemomentje"stuurt(of thee natuurlijk). Dus een bijzondere koffie met lekkere koekjes of (aparte) chocola. Gezellig! Bovenstaande lekkernijen kreeg ik vandaag van Babs, zij was laatst in Japan en bracht daar de koffie mee. Samen met de Italiaanse chocola een heul fijn moment! Babs is een van de drie, Suzanne van Foodbandits maakt het trio compleet. Wij hebben er zin in! Koffie, iemand?


Dan vergeet ik steeds de update over het wasmiddel dat ik maakte van Marseille zeep. Gemaakt, gebruikt, het werkt.....wat me tegenviel was de geur. Misschien had ik dat kunnen weten want je waarschijnlijk wordt door het verdunnen met water de geurstof nihil. Mijn was ruikt dus niet naar Fleur d'Orange. Er moet nog een scheut wasverzachter achteraan ;). Ik wil het nog steeds proberen met écht smerige was, die heb ik bijna nooit. Dus de waskracht os nog niet helemáál bekend.
So far....;)

Leave a Comment

Marjan zei

Mooie kleur groen! Heerlijk zo' n vers geverfd huis en dan allerlei nieuwe accessoires uitzoeken...
Lijkt me leuk de coffeecookieswap (wat een woord). Staat die alleen open voor instagrammers of ook voor bloggers die van thee houden 😊 ?
Liefs
Marjan

Indruk zei

Wat zullen jullie gebaald hebben dat de kleur het net niet was! Is dus een flinke verfklus geweest voor jullie. Het blijft lastig al die tinten die ze dan van een kleur hebben. Hier is er ook wel eens 3 keer een verflaag aangebracht hoor. De kleur staat erg mooi, zeker ook met dat koper. Leuk die swap ook. Pascale X

lia zei

Kleuren... Soms zo moeilijk. Zit hier met een plafond wat in de ene kamer toch echt licht is, en dezelfde kleur is in de keuken weer geel. Gek word ik ervan.
Ben wel benieuwd hoe dat wit je gaat bevallen, en of je dat ook 10 jr volhoud.

Gwennie zei

Oei, groen... dat heb ik nog nooit ergens in mijn huis verwerkt.... Ben benieuwd!

Judith zei

Wit, witter, witst... Wij kunnen écht niet aan elkaar wennen, daarom had ik in ons huis ook geen enkele muur wit! Maar ik ben het met je eens dat we een overkill aan grijs gehad hebben, dus ik vind groen een dappere en mooie (vooral deze kleur, want die andere vond ik ook wel errug heftig haha) keuze van jou!

Fijn weekend