Kijken of eten?

zondag 23 maart 2014

Lente jongens, lentuhhhhhh!!! De aftrap op donderdag was natuurlijk van het perfecte soort maar de dagen erna....ach...goed voor al die bemestte tuintjes zullen we maar zeggen.

Over die tuin, ik kwam tot de ontdekking dat heel veel van die bloemetjes ui de tuin ook eetbaar zijn. Van een paar wisten we dat natuurlijk al maar deze waren voor mij nieuw. En voor jullie misschien ook?


Maagdenpalm, maar let op, alleen de bloemetjes en niet de blaadjes, daar kun je problemen mee krijgen.


Japanse Kwee, versier een borrelhapje met wat van die kleurige bloemblaadjes.


Madeliefjes, jawel! In de warme soep of op geraspte wortels bijvoorbeeld...ze reinigen je bloed.

Grappig toch? Zo zijn er nog wel meer die niet alleen een lust voor het oog zijn maar ook nog eens eetbaar. 't is maar dat je het weet !


fotos: tuinplantenstek.nl, mijzelf, zeeuwsegroet.nl

Leave a Comment

Unknown zei

Hmm, ik hou het maar bij kijken...
Groetjes, Nancy

Mirjam zei

Kijk, dat zijn leuke weetjes...
Ik wens je een heerlijke zondagmiddag,
Lieve groet,
Mirjam

Rensina Steursma zei

Goh, zo kom je nog eens wat te weten op de zondagmiddag haha.
Wist niet dat je deze plantjes kunt eten.
Fijne zondag, Rensina

Clarieke zei

Nooit geweten. Ik denk dat ik ze lekker in de tuin laat staan, ben niet zo exotisch ;)

Unknown zei

Deze drie soorten heb ik nog nooit gegeten maar wie weet.
Een goede week, groetjes, Ingrid.

lia zei

Mooie bloemetjes, maar ik eet ze toch liever niet op hoor.

Fijne week,
Lia