Blij ei!

donderdag 17 april 2014

I know, ik ben een blij ei....een eierdopje maakt me dit keer enthousiast! ik plaatste zojuist onderstaand bericht op www.inspiratie-interieur.nl maar wilde het jullie ook niet onthouden. Zo blij, zo blij...nog snel even zelf maken voor Pasen? Die vrouw is zó handig! *tikje"jaloers"*. ;). O en als je de link helemaal onderaan nou gewoon even volgt, kun je haar zelf in de gaten gaan houden :D.

DIY eierdopjes - Vrolijk Pasen

Soms struikel je over toffe tips die je gewoon móet delen! Zo simpel maar met een resultaat waar je U tegen zegt. Deze gewéldig leuke houten eierdopjes werden gemaakt door Marlijn en we hebben keurig gevraagd of we de tip met jullie mochten delen...en het mocht! Jullie blij ;)

DIY eierdopjes | Vrolijk Pasen
Ik heb niet zoveel met de Pasen. Ik ben niet van de hazen en eieren in ons huis, niet van de brunches in restaurants en er op je ‘paasbest’ uitzien. Het hele Paasgebeuren slaat niet zo over op mij, blijkbaar. Maar Pasen is wel voor mij “gezellig & lekker” ontbijten (Lees: met iets meer calorieën dan normaal).
Pasen vieren we graag met mooi weer, het liefste buiten aub. En als ik dan toch aan het wensen ben: ook ergens anders dan thuis.. Pasen is een uitgesproken kans voor ons voor een paar dagen quality time met de family.
Dit jaar gaan we een lang weekend naar Zeeland. Wandelen op het strand, spelen in de duinen en met de blote voeten in zee. Nu neem ik vrijdag wat extra’s mee naar Zeeland, voor het ontbijt: deze leuke DIY LIJNS eierdopjes. Makkelijk te maken in 5 stappen. Dus je kunt ze nog prima af krijgen voor je Paasontbijt(je).
 houten eierdopjes
1. Vurenhout in blokjes zagen of beter nog, laten zagen.
2. Maak een malletje met een stukje karton om altijd een netjes middelpunt te hebben.
zelf eierdopjes maken  zelf eierdopjes maken
3. Boren maar. Even met z’n 2-en doen. Je moet namelijk wat druk zetten en iemand moet het blokje vasthouden of gebruik een klem. Ik heb een frees gebruikt van 3,6 cm doorsnee. Het heet een scharnierboor zojuist opgezocht op internet. Ik noem het (zo vraag ik het aan Mick) zo’n-ding-uit-de-troepla-waar-je-van-die-grote-gaten-mee-boort”.
houten eierdopjes  houten eierdopjes maken
4. Natuurlijk schuren. Let wel: vurenhout splintert een beetje bij het zagen. Het kan dus zijn dat je randjes niet altijd even glad zijn. Wil je dat wel, dan moet je ander hout kiezen, laat je dan adviseren bij de bouwmarkt en wat je zelf mooi vindt.
houten eierdopje
5. Ik heb een setje met zwart schoolbordverf geverfd, een setje blank gelaten en een setje gebeitst. Wit is natuurlijk ook leuk! Die staat nog op de to-do.
 houten eierdopjes maken
Et voila. Een eierdopje. Je kunt deze met de lettertang (van de Hema bijvoorbeeld) beplakken om elk familielid een eigen eierdopje te geven. Natuurlijk kunnen de kindjes hun eigen eierdop krijten.
Ik maak altijd meer exemplaren van mijn DIY projecten voor die enthousiastelingen die ze graag willen hebben en dat vind ik ontzettend leuk om te doen, blijf ik ook doen. Ik heb dus ook extra dopjes over. Een stuk of 15-20. Deze ga ik opnemen in mijn webshop onder het mom op=op. Natuurlijk voor diegene die net te laat zijn of deze DIY veel later lezen: ik wil ze altijd maken, je kunt ze bij me bestellen. Stuur me dan een mailtje.
V R O L IJ K   P A S E N
Marlijn



Leave a Comment

Clarieke zei

Inderdaad heel erg leuk :)

Unknown zei

Heel origineel, daar kun je goed mee aankomen bij een paasontbijt.
Fijne paasdagen, groetjes, Ingrid.

Marlijn Veen zei

Wat een ontzettend leuk idee ;) !

Rensina Steursma zei

Superleuk en heel origineel.
Lieve groet, Rensina

Mirjam zei

Ze zijn geweldig mooi!! Wat een leuk idee, en fantastisch die uitleg...
Ik wens je een heerlijk paasweekend,
Lieve groet,
Mirjam

Esther zei

Wat een leuk idee! En ze zien er ook prachtig uit.
Groetjes, Esther