zevenmijlslaarzen aan...

dinsdag 1 april 2014

20+ graden hier in het zuiden, de lente gaat óók met zevenmijlslaarzen van start maar ik bedoel eigenlijk meer het tempo waarmee mijn eigen "bloem", mijn oudste dochter nu gaat...

kersenbloesem in mijn tuin

Onderstaande projecten waren onderdeel van het toelatingsexamen dat ze moest doen voor de vervolgopleiding van haar keuze. Summa Fashion in Eindhoven...

 Een collage met het thema Geometrie

en een ontwerp waarvan ze ter plekke pas te horen kregen wat ze moesten doen. Een kledingstuk passende bij je collage.

Er is inmiddels nog slechts één horde te nemen, het eindexamen want gisteren kreeg ze het verlossende telefoontje.....ze is aangenomen! Mijn eigenste piepkuiken elke dag met de trein naar Eindhoven..alleen *kuch*. :)
Zevenmijlslaarzen mensen....zevenmijlslaarzen!!! Ik moet flink aanpoten om het bij te kunnen benen. Trots natuurlijk en blij dat ze mag gaan doen wat ze leuk vindt......alleen dat examen nog hè *stressmomentje*....dat laatste overigens alleen bij ons als ouders hoor....zij is al druk bezig met het zoeken naar een jurk voor het Gala! ;)

Kleine meisjes.......


Leave a Comment

Anneke zei

Een ontroerend en ook zo'n herkenbaar verhaal. (Slik). Maar wat ik lees ze komt er wel hoor.
Liefs Anneke q

Unknown zei

Fijn dat je dochter is aangenomen. En succes voor het examen wat haar nog staat te wachten. Maar dan een stap de weide wereld in en voor moeders dezelfde grote stap in gedachten. Maar dat gaat vast lukken weet ik uit ervaring.
Groetjes, Ingrid.

Des guirlandes zei

ja, ja, die kleine meisjes. Die van mij is ook al heel groot. Gaat al een poosje iedere dag naar Leiden en vanaf januari 4x per week naar Amsterdam voor een stage. Ze heeft dezelfde interesses als jouw dochter. Ze studeert in Leiden Nederlandse taal en cultuur en wil graag de journalistiek in. Met name de mode kant. Ze loopt nu stage op de redactie van een heel bekend modetijdschrift. Zo leuk. Wie weet komen ze elkaar nog eens tegen.
Groeten,
Barry

elv's zei

Wat geweldig dat ze is aangenomen... en ja vaak zijn de kinderen in gedachten al veel verder dan de ouders ;-)) hihihihi... heel herkenbaar je verhaal!!! En dat examen komt vast wel goed ;-)

Mirjam zei

Ja, ze worden heel erg snel groot, die kleine meisjes.. En zo te zien geniet ze met volle teugen... Nu nog dat examen dus.. maar dat zal wel lukken, want ze is nu super gemotiveerd natuurlijk...
Ik wens je een heerlijke verder week,
Lieve groet,
Mirjam

Corine(THUIS) zei

Ze redden zich wel, die meiden van ons.. en wij moeders ook hoor ;-)

Marjon zei


Ja Lynda, dit wordt een nieuwe fase in jullie leven...proficiat alvast voor haar...en wat een leuke opleiding gaat ze doen....fijne week en lieve groet Marjon

Rensina Steursma zei

Oh wat een spannende tijd voor haar en zeker ook voor jou. Fijn dat ze is aangenomen.
De collage én jurk zijn in ieder geval prachtig geworden!
Lieve groet, Rensina

Clarieke zei

Wat tof! Van harte gefeliciteerd! De foto's beloven veel goeds :)
Liefs, Clarieke

Alie zei

Al worden ze nog zo groot, ze blijven jouw kleine kindjes en soms heb je nog meer zenuwen dan ze zelf.

Bij Guusje Thuis zei

Wat gaat het hard hè en dat examen ... als ze net zo relaxt is als puberzoon, komt het vast goed!