Impulsief Toetje

zondag 13 april 2014

Ken je dat? Je loopt bij de supermarkt en je loopt een beetje te dralen....te dralen omdat je zin hebt om iets te maken. In mijn geval had ik m'n oog laten vallen op de glazen(die nooit gebruikt worden) in m'n vitrinekast. Daar moest wat in, een toetje moest daar in.

Ik probeer altijd vanalles te onthouden als ik bijvoorbeeld ergens een recept lees of op tv zie of waar dan ook tegenkom. Opschrijven hoeft toch niet? DAt kan ik bést onthouden! Dus kocht ik: 1 pak bastognekoeken, 2 pakjes monchou, een beker volle kwark(eet ik nooit, niet de volle variant althans) van 500 gram, een klein bekertje slagroom en een wikkel roomboter. Ik had nog twee passievruchten thuis liggen en vooruit....voor déze keer wilde ik die wel delen(dol op, wil ik éigenlijk niet delen ;)).



Ik mengde een steek roomboter en het pak gebroken koekjes. Dat kan met je keukenmachine, ik deed het met de staafmixer. Het mengsel drukte ik in de glazen als bodem. Tot zover had ik het goed onthouden, kind kan de was doen. Maar toen, keken er drie ingrediënten afwachtend naar me....en nu? Hoe was het ook alweer? Niet moeilijk doen, en vooral niet opzoeken.....alles in één kom en mixen maar(met suiker naar smaak en wat vanillesuiker). Dát mengsel op de koekbodem en daar weer bovenop de inhoud van een halve passievrucht.(dat laatste kun je ook als laatste doen want de toeten...waren geen "tjes" moeten nog even de koelkast in.

Ipv passievrucht kun je natuurlijk ook aardbeien etc. kiezen. Het was lekker! Machtig, maar lekker! Ik had natuurlijk teveel en dat laatste portie ga ik invriezen, eens kijken hoe dat blijft :).

Misschien kun je er wat mee tijdens Pasen? Snel klaar, lekker én het ziet er leuk uit in zo'n glas.



Leave a Comment

Anneke zei

Oh dat ziet er heerlijk uit. Maar wel een aanslag op de lijn hi hi. Maar ik denk dat ik met paden eens heerlijk ga zondigen. Ik sla in ieder geval je recept op.
Liefs Anneke

Alie zei

Het water loopt in m'n mond. Moet toch ook maar wat meer gaan bakken en koken hahaha. Hier alleen het hoognodige, niet echt mijn passie.....

Gwennie zei

Nee, dat ken ik nu helemaal niet! *schater*
Heerlijk!!!

Rensina Steursma zei

Superlekker en bedankt voor het delen!
Ik ga het binnenkort eens maken.
Lieve groet, Rensina

Anna Marie zei

Oef! Dat ziet er heel lekker uit! En als de smaak goed was, heb je het recept dus vast goed onthouden. ;)

Unknown zei

Dat ziet er heerlijk uit. Ik ben een 'toetjesmens'.
Knap om het zonder recept te maken.
Groetjes, Ingrid.