Levenslesje...

woensdag 24 september 2014

Heb je gisteravond het interview met Pharrel Williams gezien bij RTL late night? Niet gezien? Dan heb je wat gemist en wil je het misschien toch even terug gaan kijken.

Wat een bijzonder persoon, soms best onwerkelijk omdat je zou verwachten dat hij net als veel andere "celebs" erg content met zichzelf zou zijn ;). Ik vond het een bevestiging van wat ik zelf ook zo voel. Voor zover je bevestiging nodig hebt natuurlijk maar ik geef je een voorbeeld.
De instaswap(sorry maar dat is op dit moment hot item dus ik noem het toch weer even)...vorig jaar waren er 268 deelnemers en 25 sponsors en man daar waren we superblij mee! Iedereen bleef me maar bedanken en ik wimpelda dat steeds een beetje af. Niet alle aandacht hoeft naar mij te gaan (niet m'n favoriete plek, in het midden van de aandacht), je hoeft me niet zo uitvoerig te bedanken. Ik snap het wel, ik zou het als deelnemer ook doen geloof ik maar het hoeft dus niet. Waarom niet? Simpel...ik kan nog zo'n fantastisch idee hebben....als "men" er niet mee aan de haal gaat en zich geroepen voelt mee te doen dan sta ik mooi te kijken met m'n briljante en o zo goed bedoelde plan. Zonder deelnemers zou het geen succes worden en zonder sponsors en adverteerders zou ik géén extra donaties hebben en dus geen goed doel kunnen steunen(ja alle opbrengsten gaan ook dit keer weer naar een goed doel, dit keer is dat Stichting ALS).

Iets van soortgelijke strekking vertelde Williams gisteren, je kunt je eigen "product" geweldig vinden, als de wereld het niet oppikt.....waar blijf je dan. Dat de timing perfect was voor zijn liedje HAPPY was toeval maar wat was het mooi om te zien dat de hele wereld wel toe was aan wat "happy".

Zoals de ondertitel van mijn blog al zegt: "you can never have too much happy".....dus ik bestelde gisteravond nog tijdens de uitzending de cd van Williams. Niet omdat ik wat hulp kan gebruiken want ik kies elke dag bewust voor "happy", maar muziek hoort daar echt wel bij. Happy vibes.....je hebt ze zo nodig.

O en blijkbaar steekt "happy" onzettend aan want inmiddels staat de teller bij de deelnemers aan de instaswap op 611 (met nog een week te gaan) en bij de sponsors op ergens halverwege de 50 *televenkwijt*. Adverteerders, daarvan staan er al 8 online en daar komt er in elk geval vanavond nog 1 bij.

Never too much happy.....het is geen valse bescheidenheid, het is besef en bewustwording, het is dankbaarheid omdat dat op zijn plaats is. 





Leave a Comment

Christel zei

Ik heb het niet gezien maar wat heb je er een inspirerend stukje over geschreven!
groet, Christel

Maureen zei

Heel mooi geschreven!

Anneke zei

Helaas heb ik het niet gezien. Maar je hebt het mooi beschreven.
Liefs Anneke

19angel89 zei

Mooi geschreven zeg!

Rensina Steursma zei

Dat heb je echt prachtig verwoord Lynda!
En wow wat veel deelnemers al, je moet echt hulp krijgen bij het sorteren hoor...
Ik baal nu wel een beetje dat ik op de 18e in Ethiopie zit, nu kan ik niet meteen spieken wie ik heb of wat er aan de hand is met de swap.
Maar goed dat haal ik goed in hoor als ik terug ben :)
Lieve groet, Rensina

Unknown zei

Niet gezien,
Ik ben ook van mening dat je zo gelukkig mogelijk moet zijn in je leven.
Ik heb namelijk een beroep waar je heel veel in contact komt met de medemens , wat mij enorm opvalt is dat de mens hééél negatief zijn voor niets!...
Bv. Vandaag is het goed weer maar ja morgen zal het wel weer slecht zijn

Wees gewoon happy ;-)
Groetjes Jilly

Unknown zei

Wat een bijzonder stukje heb je geschreven. Een mooie boodschap.
Liefs Daniëlle

(thofhuisje.blogspot.nl )

Unknown zei

Wat een prachtig stukje heb je geschreven. En je hebt gelijk....je bent je eigen geluk!