Toetje!

woensdag 10 september 2014

Ik heb de hele dag schik gehad, voorpret in m'n eentje. Ik had het bij Marlijn(en zij vond het weer op Pinterest...zo gaan die dingen) gezien en wilde het meteen maken. Een speciaal toetje voor mijn  meiden.



Het toetje! Je had hun gezichten moeten zien. De oudste had het snel door, ze gebruikte haar neus ;). De jongste vroeg zich af wat ze met die potgrond moest. :)
Moet je ook eens maken, je tafelgenoten zullen grote ogen zetten en daarna toch heerlijk smullen!
Hoe maak je het? Simpel....

De bakjes vul je voor driekwart met ijs naar keuze(ik gebruikte stracciatella roomijs) prik daar even een stukje van een rietje in(knip af op gelijke hoogte als de rand van het bakje). Vul het bakje dan af met de verkruimelde oreokoekjes. Ik gebruikte een hele rol. Allemaal in een zak(driedubbele boterhamzakjes) en ik heb er gewoon met een hamer op staan slaan, ik heb geen keukenmachine namelijk  :). Flink verkruimelen, zo klein mogelijk dan lijkt het absoluut op potgrond zoals je ziet. Zorg dat het rietje vrij blijft want daar steek je dan het plantje of bloemetje in. Net wat je hebt.  Ik gebruikte uitlopers van mijn vetplantjes buiten omdat ik de laatste tijd helemaal into vetplantjes ben en iedereen in huis zich afvraagt of we er nog niet genoeg hebben. :D. Je begrijpt het thema in deze? ;)

Deze twee bakjes gingen naar de meiden en later kreeg m'n Lief ook een bakje, toen waren er drie dames met grijnzende gezichten. Leuk!

De bakjes hierboven zijn eenvoudige witte bakjes van Xenos die ik zelf heb bewerkt met porseleinstift. Ook heel simpel, ik hou d'r van!

Eet smakelijk!

Deze dame took it to the next level en ging helemaal uit haar plaat! superleuk als je wat jongere kinderen hebt of voor een themafeestje!



Leave a Comment

Hannie zei

Super leuk gedaan.

linda zei

Wat leuk!!! Het lijkt net echt hoor dit ga ik thuis ook eens proberen.
Bedankt voor het delen van dit leuke recept.
Groetjes Linda

Christel zei

Ongelooflijk grappig, dit ga ik zeker eens proberen!
groet, Christel

Unknown zei

Dat is grappig! Ik zal morgen in de supermarkt eens kijken wat oreokoekjes zijn.
Fijne avond, groetjes Ingrid.

A fresh start of me zei

Geweldig..ik ga het onthouden..
Liefs Chris

Rensina Steursma zei

Echt een geweldig toetje!
Ik kan me voorstellen dat je de hele dag voorpret had hihi.
Ga nu gauw door naar de instaswap site, want daar moet ik ook nodig weer eens bijlezen.
Liefs, Rensina

Mirjam zei

Wat een gaaf idee zeg... die moet ik echt onthouden voor een etentje...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Inpakken en Uitdelen zei

Ik dacht ook meteen: huh - toetje -
Het ziet er inderdaad uit als een bakkie prut...

Maar ik ga deze zeker onthouden.

Fijn weekend.

Pieternel