Tijd voor mij...en jou...en ons.....

donderdag 9 juli 2015

Moeders, mag ik even met jullie praten? ( volgens mij heb ik geen "vaders" die volgen maar mochten die er zijn lees gerust mee :)).
Ben ik de enige die zichzelf altijd op de laatste plaats zet?

Als moeder van twee meiden (17 en 15), met een parttime baan in de zorg en als zzp'er in de digitale woonwereld schiet aandacht voor mezelf er héél vaak bij in. Natuurlijk geniet ik van de kleine momenten tussendoor en poot ik mezelf op een terras met een drankje omdat het kan, beloon ik mezelf met een tijdschrift en doe ik weleens 5 minuten niks. Toch hobbel ik qua zorg voor mezelf volgens mij nog steeds achter de feiten aan. Ik klaag niet, mijn gevoel geeft aan dat ik eerst voor een ander moet zorgen en dan pas voor mezelf maar is dat wel zo? 
Wordt het niet eens tijd dat ik de jaren dat mijn meiden nog thuis wonen nóg een goed voorbeeld ga geven? (ik mag toch hopen er al een paar goede voorbeelden zijn geweest ;)). Is het verkeerd als je nou eens éérst voor jezelf zorgt en je elke dag op je best voelt? Ik roep wel altijd tegen de meiden: "verbeter de wereld begin bij jezelf"....maar geldt dat niet ook op gebied van "zelfzorg"?  Nou....dat soort gedachtes dus. Hoe zit dat nou toch? Hoe breng je dat in praktijk tot uitvoering zonder het gevoel te hebben dat je jezelf geweldig vindt? Of moet je jezelf juist geweldig vinden? Hoe doe je dat? Ik weet het voor een ander altijd zo goed maar met mezelf als onderwerp van verbetering stranden veel poging uiteindelijk in schoonheid omdat er weer wat anders prioriteit had (in mijn ogen). Anyway....stof tot nadenken.

Hoe kom ik hier nou bij? Al een hele tijd volg ik Glancy van Elst. Glancy is Dresscoach. Als je nou denkt dat je ze alleen adviseert in het kiezen van het juiste jasje en/of tasje dan heb je het mis en moet je maar eens haar website bekijken!
voel je fantastisch iedere dag – boek cover Glancy van Elst

Glancy brengt haar wijsheid nu aan de man middels haar eerste boek! Vanaf 10 juli is dat boek te koop. Het boek heet "Voel je fantastisch, iedere dag" en wijst je op een hele toegankelijke (Glancystijl) de weg naar dat fantastische gevoel...elke dag. Misschien wordt het tijd dat we deze week ons winkelmandje niet volstouwen met tijdschriften maar dat we dat bedrag eens aan haar boek besteden? Het boek kost normaal gesproken 12,50 maar met de code FANTASTISCH betaal je tijdelijk slechts 10 euro! Een overzichtelijk investering in jezelf toch? Misschien heb je nog wel een zus of vriendin die ook wel een eyeopener kan gebruiken, dan is dit ook een betaalbaar en leuk kado!


FINAL-ik-voel-me-fantastisch-logo-300x225


Nog een tip die je een fijn gevoel kan geven...in afwachten van je bestelde boek.
Elke jaar in de zomer koop ik de eau de toilette Pure van Biotherm. Dit jaar stuitte ik bij toeval op de etalage van Ici Paris en zag dat Biotherm dit jaar maar liefst 5 geuren heeft! Compleet impulsief stapte ik naar binnen om alleen even te ruiken... *ahum*....tot mijn oog viel op het bijbehorende bordje: 

50% korting

dus........koos ik dit jaar eens voor een andere variant van deze zomerse luchtjes!



Dus, de juiste volgorde is....boek bestellen en daarna naar Ici Paris (online bestellen kan natuurlijk ook maar dat is lang zo leuk niet...om twee redenen. Je moet ze allemaal even ruiken en testen voordat je kunt kiezen ...én....klein geluksmomentje als je met het tasje de winkel uit stapt :D). Ik vind het een goed begin van een "momentje voor mezelf"!

Leave a Comment

Crafts 'n' Skills zei

Wat goed zeg! Zouden we misschien inderdaad eens wat vaker moeten doen ;o)

Home and Lifestyle zei

Goed voor de ander én goed voor jezelf zorgen...dat vind ik persoonlijk een hele mooie combinatie! En volgens mij moet dat best kunnen...

Liefs, Ingrid

Petra zei

Zo herkenbaar. Al zijn mijn kinderen inmiddels al lang en breed de deur uit, het blijven je kinderen, dus ook je zorgen ;)

Zo ga ik elke 14 dagen naar de psycholoog, gelukkig hoef je hier aan deze kant van de wereld niet in de knop te zitten om daar naar toe te gaan. De goeie man is een soort "vriendin" waar ik soms heerlijk tegen aan zit te zeuren, zonder dat hij terug zeurt #grijns#. Maar er zijn ook periodes dat ik aangeef ergens aan te willen werken. Zo ook het item wat jij hier boven beschrijft. En het is zo, als je zo zorg gericht bent, weet je dan wel hoeveel levens je moet bijhouden, alle zorgen voor iedereen. En omdat in gezonde properties terug te brengen, heb je soms iemand nodig, die ervoor zorgt dat je jezelf niet uit het oog verliest. Maar er een evenwicht in vinden. Zorgen voor jezelf én de ander. Dat is genieten.

Liefs Petra

Unknown zei

Hoe herkenbaar meid.
Ook ik zorg en heb 12 jaar alleen voor mijn meiden gezorgd.
Nu al 10 jaar met Kars en zorg dus rustig verder, kids de deur uit en voila ik zorg rustig verder.
Jaja het klopt wij vrouwen zorgen en...............dus niet voor ons zelf!
Heel goed en altijd voor de anderen.
Ik heb geleerd dat ik beter voor mezelf moet zorgen, en dat valt niet mee zak gauw weer weg in zorgen voor....
Als het te ver is gegaan laat ik me oppeppen dmv voetzooltherapie zalig en ff terug naar de basis.
Succes met het zoeken van jou weg x x Karin