Landelijk wonen

woensdag 1 juli 2015

Misschien heb je het bij deze of gene al gelezen, er was een bloggersmeeting bij de sfeervolle woonwinkel Hoeve Hofackers in Baarlo. Omdat ik de winkel ken en het dorp zowat in mijn achtertuin ligt was ik erbij! Ik had bij wijze van spreken kunnen fietsen....dat deed ik overigens niet :).
Ik heb soort van heul veel foto's gemaakt en wil er twee blogposten van maken. Als eerste wil ik jullie eyecandy geven. We mogen rondkijken in het huis van Maria Kessels, de oprichtster van Hoeve Hofackers die tegenwoordig niet meer meteen achter de winkel woont maar aan de overkant van de weg. De winkel is nu in goede handen van haar zoon Hans en zijn partner Irma maar dat Maria niet meer in de winkel werkt wil níet zeggen dat ze niet meer met wonen bezig is. Ze opende haar deuren voor ons, vertelde wat over de geschiedenis van de winkel én over hoe zij haar huidige huis helemaal zelf heeft ontworpen rondom drie sets met oude deuren die ze ergens bij een boedelverkoop op de kop tikte.

Niks is aan het toeval overgelaten en zelfs als het je woonstijl niet zou zijn moet je toegeven dat alles gewoon klopt! Een interieur uit een boekje zeg maar, maar dan wel een dat uitnodigt om in te wonen. O en die boekjes....zijn ook al bij Maria op bezoek geweest hoor! Heb je die reportages gezien dan komen de volgende beelden je misschien bekend voor. Ik maakte ze met mijn mobiele telefoon en heb er een paar flink (over)belicht zodat jullie een goed beeld krijgen van de indeling.

Deel 1 van deze bloggersmeeting geeft al een lekker sfeertje weer, morgen de rest...




 

Het huis, de voordeuren en het uitzicht....




 Het blad van de keukenbar en de trap zijn gemaakt uit zes oude tafelbladen...



 onbewerkt eikenhout in de keuken....



  Je kunt door diverse tuindeuren naar buiten lopen. Het uitzicht is verpletterend mooi en je kunt van terras naar terras lopen zodat je steeds ander uitzicht hebt en in, of juist uit, de zon kunt zitten. De kleur ijsblauw komt zowel binnen als buiten terug.






 Ook hier wat overbelicht maar door het zonlicht zou anders de hoek niet meer te zien zijn en juist dat complete plaatje is prachtig. Dit ronde tafeltje staat bij openslaande tuindeuren. Hier kijk je zo de tuin weer in.







 Ook boven is het eigenlijk een grote ruimte, geen deuren maar alles open en ruim. Een huis met een vide. Hier de "badkamer" van het gastenverblijf boven. 





 De badkamer en master bedroom zijn beneden. Het echtpaar heeft ervoor gekozen om van hun huis meteen maar een levensloopwoning te maken. Je snapt natuurlijk wel dat ze hier nooit meer weg willen!


Terug in de woonkamer en weer een tikje overbelicht maar door de binnenvallende stralende zon was tegen het licht in fotograferen nauwelijks mogelijk en tja...ik wilde het tóch kunnen laten zien he !

Teveel gezegd? Wordt dus vervolgd!

Leave a Comment

lia zei

Sfeer goed weergegeven, ook al is het overbelicht.
En wat die fiets betreft, laten we het ernaar op houden dat het veul te warm was...

Home and Lifestyle zei

Bij Lia had ik al sfeer kunnen proeven en hier doe ik het graag nog een keer over. Wat een prachtig huis, daar zou ik ook wel oud willen worden. Geweldig wanneer je zo mooi mag wonen!

Liefs, Ingrid

Bij Guusje Thuis zei

Zag het al eens op tv, maar hoe leuk dat jullie er gewoon rond mochten lopen!

Unknown zei

Prachtig , en dan dat uitzicht .
Wie wil daar niet wonen , ik alvast wel
Groetjes
Christel , Garcyasplace

Huize Vizzini zei

Leuk om te zien hoe iedereen weer andere foto's heeft gemaakt :-))
Liefs Patricia

Margo van Schaick zei

Wow, wat een prachtig huis. Ik begrijp de reacties van de andere deelnemers steeds beter als ik de foto's zie. Mooie sfeer.
Groet, Margo
(casadinarda.blogspot.nl)

Room Seventeen zei

Wat een heerlijke plek!

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Nee, je hebt niks teveel gezegd, `k ben benieuwd naar de volgende blogpost! Wat een gaaf huis, tuin, maar vooral het uitzicht, adembenemend! :)

Lieve-Groetjes,
Verie

Indruk zei

Net al even bij Lia wat foto's gezien. Goed idee van je om ze overbelicht te maken. Ondanks dat het een hele andere interieurstijl is kan ik het wel waarderen en is het heel sfeervol. Werkelijk aan ieder detail is gedacht, echt knap vind ik dat. Ik heb het inderdaad al eens op tv voorbij zien komen. gezellig zo'n dag en voor jou ook wel eens fijn dat het dicht in de buurt is, Pascale X

Janny zei

Wat een pracht huis en inrichting. Ik heb ook bij Lia al het een en ander gezien. Maar dit maakt het beeld nog completer.
Ik vond het jammer het te moeten missen maar ja, ik ben nu in Frankrijk en da's natuurlijk ook heerlijk. Maar volgende keer hoop ik van de partij te zijn.
Lieve groet,
Janny

Corine(THUIS) zei

Jammer dat ik vanwege de afstand (zelfs met de auto was het te ver :-)) dit moest missen. Wél leuk km te zien dat mensen die het voor het kiezen hebben dan ook net dát tafeltje in huis zetten wat ik ook heb staan!

Judith zei

Mijn woonstijl, dus ik heb écht zoooo genoten... Uitzonderlijk mooi!

Groetjes Judith

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Wat een heerlijke sfeer in dit prachtige huis. Wat heb je mooie foto's gemaakt, ik hou wel van een beetje overbelicht...
Fijn dat we mee mochten genieten...
Mooi weekend alvast,
Geniet van het zomerse,
Liefs,
Mirjam

Unknown zei

Wat een prachtig huis en zoveel sfeer...ook ik heb genoten van het huis van Maria Kessels. De passie en het verhaal erbij maakte het zo compleet!!
Groetjes Lida

Unknown zei

Mooie foto's! Castle Stones vloer ook mooi. Ben benieuwd welke kleur je hebt liggen. Ik ga de vloer ook doen in mn nieuwe huis maar vind de keuze zo moeilijk.

Unknown zei

Mooie foto's! Castle Stones vloer ook mooi. Ben benieuwd welke kleur je hebt liggen. Ik ga de vloer ook doen in mn nieuwe huis maar vind de keuze zo moeilijk.