Delft

woensdag 8 mei 2013

Een dagje Delft, dat stond op het program voor gisteren.....nou...eigenlijk een dagje Leiden maar we zijn in Delft uitgestapt en niet meer weggegaan:). Er waren namelijk genoeg bezienswaardigheden in Delft om onze dag mee te vullen. Wij (mijn moeder, mijn dochters en ik) proberen altijd een mix te maken met "aktiviteiten"...dus we shoppen wat, we eten wat, we bezichtigen wat en we eten weer wat :D.....en we maakten foto's.....natuurlijk...

 de scheve toren van de Oude Kerk
 een héle leuke designwinkel bij de opstapplaats van de rondvaart...en ik kocht níks....dus....das toch knap?;) (koornmarkt)
 mooie geveltjes zijn aan mij altijd goed besteedt!

 Hugo de Grote voor de Nieuwe Kerk

 Praalgraf van Willem van Oranje, met al z'n nazaten in de grafkelder.
 gezellige buurtjes :)
 sfeervolle vergezichten...
 een hele mooie expositie in de oude kerk, wat een mazzeltje, dat wisten we namelijk niet. Met het entreebewijs van de Nieuwe Kerk mag je ook de Oude Kerk bezichtigen(en andersom)
 héél indrukwekkend...lees ook het verhaal erachter...

 tulpenkunst
 het schilderij dat absoluut bij mij boven de bank mag komen hangen! En dat heb ik niet snel met schilderijen!


 flinterdun keramiek...prachtige kleuren w.o. celadon

 flinterdunnen bekers op een tray...ze stonden vast....dus niet voor gebruik.


 "mam is dit een doorgesneden mango"? Dat is toch het mooie van kunst, het is wat jij erin ziet...niet aan leeftijd gebonden


 De foto's van de winkeltjes laat ik achterwege, daar kun je je beslist wel een voorstelling bij maken. Wel wil ik nog even  Ilonavv bedanken voor de lunchtip aan de Oude Langendijk, Hills & Mills . 
Een aanrader als je van lekker, biologisch, vers en puur eten houdt! Dat is het mooie van instagram, ik plaatste een foto van Delft, en meteen kreeg ik deze tip.....fijnfijnfijn!!
Heerlijk dagje gehad....vanmorgen lekker uitgeslapen want ik heb een weekje vrijaf! Life is good!

liefs
Lynda 

Leave a Comment

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Delft vind ik ook zo'n mooie stad, wat fijn dat jullie er uitstapten en niet meer verder gingen.
Prachtige expositie...
Ik wens je een heel fijne namiddag,
Lieve groet,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Het is al een tijd geleden dat ik er was, maar Delft is errug leuk! Dus ik snap je helemaal wanneer je zegt dat je zo genoten hebt!

Geniet van je vrije dagen! Lieve groet, Ingrid

Unknown zei

Hi Lynda,

Volgens mij hebben jullie je wel vermaakt! Mooie stad zo te zien.
Fijne vakantie!

Groetjes Marijn.

Thuis bij Tjits zei

Ik ben nog nooit in Delft geweest, maar deze stad staat wel op mijn lijstje, de kerk lijkt me ook zo mooi! Heerlijk zo'n dag met elkaar genieten!!

liefs, Tjits

lia zei

heerlijk om dit met je moeder en dochters te doen.
Geniet ervan meid...

Liefs Lia

elv's zei

Klinkt en ziet er uit als een geweldige dag... Leuk!!! echt een aanrader dus.. bedankt voor de tip :-)

Corine(THUIS) zei

Een mooie dag!

Marit zei

Leuk! Ik was toevallig afgelopen vrijdag met mams in Delft. Zo'n leuke, gezellige en vooral mooie stad.

Unknown zei

Het ziet er uit als een prachtige stad! Ik ben er ooit een keertje geweest, maar dat is echt veel te lang geleden! Zo te zien hebben jullie genoten! Geniet van je weekje vrij!

Tanja zei

Leuk een dagje in mijn stad ;-) dat had ik moeten weten dan had ik je zoveel meer kunnen vertellen en laten zien maar wie weet de volgende keer als je in de buurt bent. Leuk om jouw gezicht op Delft te zien!

Liefs
Tanja

Anita zei

Lijkt me een erg mooie en gezellige stad Delft.
Nog nooit geweest maar wat niet is kan nog komen ;-)
Het was duidelijk genieten! Prachtige foto's.
Fijn weekend. Groetjezz lfs mij