boem boem bloem!

dinsdag 4 juni 2013

Het was te verwachten he, de zon laat zich zien en de bloemen in de tuin gaan één voor één open! Dit jaar heeft het bloemenvirus flink toegeslagen hier en ik knip zelfs bloemen uit m'n moeders tuin:D.....over bloemen moet je niet kletsen, die moet alleen bewonderen...

 verse bloemetjes uit m'n moederds tuin, een knipje hier, een takje daar......
 een uhm....een...uhm....kan het zijn dat dit een bloemetje van een zuidewindlelie is? Anyway, hij is mooi, en ik fotografeerde 'm, zo simpel is het

 Hollandse luchten......ik hou d'r zo van. Strak blauw is natuurlijk ook mooi maar dit is zó dromerig.
 écht schoonheid zit van binnen ;), de anemoonbolletjes in de tuin blijven lekker doorbloeien. Voornamelijk in helderrood en warmpaars.
 Volgens het labeltje een Muurbloem, maar als je het mij vraagt totaal verkeerd gekozen die naam ;)

 een gerberaatje van héél dichtbij...
 En de Riddersporen ploppen nu ook  mooi open! Elke dag een rondgang door de tuin is een fééstje! En als we de weermannen en vrouwen mogen geloven staat ons (eindelijk) nog veel meer moois te wachten! Ik kan niet wáchten!

liefs
Lynda 

Leave a Comment

Unknown zei

Mooie foto's van je bloemen: daar word je echt blij van! Groetjes,

Margreet

Corine(THUIS) zei

Jij hebt echt een bloementuin!

elv's zei

Wat een mooie foto's weer :-) Een heerlijk zomers gevoel krijg ik er van... heerlijk!!!

It's me zei

Ja heerlijk....eindelijk !!....liefs van mij...x !

Ger zei

Heb even je bloemenfoto's zitten te bewonderen...

wil niet te veel kletsen, maar als ik even antwoord mag geven op je vraag over dat ene bloemetje....is volgens mij:gewone vogelmelk(Ornithogalum umbellatum)
giftig
Heb hem ook in de tuin en 's avonds en bij regen sluiten de bloemetjes.

En die andere muurbloem:Erysimum 'Bowles Mauve' steenraket.

Lieve groet,
Ger

Lisanne van de Klift zei

Heerlijk zomer! Heerlijk genieten van je prachtige bloemen!

Mooie dag!

Liefs Lisanne

Karin zei

De bloemen schieten uit de tuin momenteel, het meeste is ook veel later dan anders maar ook mij kan dat niet deren!
*fluistert* twordt slippertjesweer!
:D

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Prachtig deze bloemen en ook de blauwe lucht is prachtig. Ik hoorde zelfs dat we een hittegolf gaan krijgen van begin juli tot half augustus... Ben heel benieuwd...
Ik wens je een prachtige zonnige dag,
Lieve groet,
Mirjam