Zomersmeersels

dinsdag 15 juli 2014

Misschien val ik in herhaling maar ik wil het toch nog een keer onder de aandacht brengen. De zomerzon is meer dan welkom maar wat de zomerzon met onze huid doet als we niet voorzichtig zijn, daar zitten we niet op te wachten. Als gevolg van een "paar dagen" zomerse zon op je lichaam wil je geen nare dingen oplopen toch? Verzorging is dus juist nu heel belangrijk.
Zorg je het hele jaar door goed voor jezelf doe dat dan nu ook, of liever gezegd....éxtra!

Bij De Olijverie hebben ze het merk Planter's in hun collectie en dat wat ik van dat merk heb gehad voldoet helemaal aan mijn wensen/eisen. Het is geen product dat je in de schappen bij de discounter koopt maar wél een investering voor de lange termijn. Zonneproducten die ook nog eens vriendelijk zijn voor je huid. Zowel voor lichaam als gezicht. Vergeet je lippen niet!


Samenstelling: hyaluronzuur, vitamine E, bioflavonoide antioxidanten.
Parabenen vrij, dermatologisch en nikkel getest, UVA-UVB getest, waterproof getest.


Twee dingen die naar mijn (bescheiden) mening niet mogen ontbreken in je (zomer)tas zijn dus een tube gezichtscreme voor dagelijks gebruik. Hoe snel ga je niet tijdens een dagje winkelen op het terras zitten? Of maak je tijdens een stedentrip een rondvaart? Momenten waar je misschien niet bij stil staat maar reken maar dat de zon brandt! De tube is van handzaam formaat dus kan altijd en overal mee. Dan ook van Planter's het blikje herstellende crème, ik smeer het werkelijk overal op. Een heerlijke volle geur en helend voor mijn huid. Hand, knie, elleboog, ze varen er ook wel bij .



O en nummer drie, gooi altijd een hamamdoek in je auto of tas. Je zult merken dat het een 1001 dingendoek wordt :).
Ga je de deur uit, tel dus eerst tot 3!;)




Leave a Comment

Janny zei

Helemaal mee eens, hoor. Ik denk dat wij in Nederland nog steeds het idee hebben dat het niet zo'n vaart loopt. Maar toen bij mijn man een melanoom werd weggehaald vertelde de dermatoloog dat het aantal melanomen jaarlijks behoorlijk toeneemt. Mede door luchtvervuiling en klimaatsverandering. Alleen dat al moet reden genoeg zijn om je in te smeren als je langdurig aan zon wordt blootgesteld. Maar bovendien is de zon ook een van de grootste oorzaken van veroudering van je gezichtshuid. Ik gebruik zelf altijd een dagcreme met factor 30, zomer en winter. Goed dat je het nog eens onder de aandacht brengt!
Liefs,
Janny

Judith zei

O, ik houd zo van de zon, maar ik ben wél echt een smeermiep...

Maar m'n schoonmoeder heeft huidkanker gehad en zij is anti-zon en haar benen hebben vanaf haar kindertijd geen zon meer gezien... en dus tóch daar huidkanker!

Vandaar dat ik vrees dat als je er aanleg voor hebt, je de pisang bent... Toch denk ik zelf wel dat het prettig is, mocht je bij de aangekondigde tsunamie van huidkanker zitten, dat je van jezelf kunt zeggen dat je bewust met de zon omgaat... Maar een goede factor in m'n gezichtscrème is voor mij een must. Verder smeer ik met factor 50 (en in de loop van de zomer factor 30) en bezoek ik trouw jaarlijks de dermatoloog voor een huidcheck van top tot teen: What else can I do?

Zoals Janny ook zegt, goed dat je dit nog eens onder de aandacht brengt!


Fijne avond X

linda zei

Ook ik heb het helaas al mee moeten maken net als Janny, bij mijn vader hebben ze twee maanden geleden een melanoom verwijderd met uitzaaiing in de poortwachter klier gelukkig niet in zijn lymfen maar het is echt heel gevaarlijk.
Vooral bij mijn kinderen ben ik heel erg oplettend daarin geworden.
Groetjes Linda