Meisjes en ijsjes....

maandag 16 maart 2015

Natuurlijk, jongens lusten ook ijs maar in dit geval betrof het een groepje van wat meiden inclusief meisje 1 uit mijn "nest":).

Gisteren kon je i.v.m. de boekenweek vrij reizen met de trein, de kaartjes daarvoor kregen de dames van een vader van één van die grieten. Amsterdam werd het. Shoppen deden ze....en ijs eten......

Een ijsconcept dat mij doet beseffen dat ik waarschijnlijk onder een té grote steen leef :D.....man ik kan best geld uitgeven, en ook aan ijs...of juist aan ijs...anyway....ik kijk niet op euro! Het ijsje van het meisje dus, was niet eens lekker....dat je dat even weet ;).

Wat was er zo bijzonder aan dat ijsje? POEH, de prijs?!?!?!?. Het concept werkt als volgt...er staan ijstaps langs de wand van de winkel (foto gezien, geen puberpraat ;)) en daaruit kun je je ijs in een bakje tappen(het softijssysteem). Vervolgens kom je bij een tafel vol lekkere toppings, fruit, chocola, the works zeg maar. Dán komt de kassa en wordt het ijs gewógen.....ik herhaal...gewogen.....want het totaal moet per 100 gram betaald worden.......schoon aan de haak....een bakske met een kwak ijs en lekker vers fruit......voor de prijs van 9,15 euro!

Nou ben ik natuurlijk een iemand uit het "achterland" en heb totaal geen weet van wat er allemaal in "de grote stad" zo gevraagd wordt voor een versnapering maar uhm....dít kan toch nooit de bedoeling zijn van een lekker tussendoortje? Stel je toch voor dat ze had geroepen dat ze zou trakteren!!! *blaastuit*

Op de foto het stel, een normale foto zal er ook beslist tussenzitten ergens maar ik vond deze wel geinig. De chicks van nu ;) . Welke de mijne is? Met muts ;).

Leave a Comment

Marjan zei

Oeps da's wel heul veul voor een bakje ijs.... Maar ze zullen het ongetwijfeld gezellig hebben gehad zo met z'n allen op stap 🍧
Groet,
Marjan

Ingrid Orens zei

Wel, dan zijn we met twee uit "het achterland"... Meer dan 9 euro voor een bakje ijs ??
Ik voel me nu wel echt oud, ouderwets en een oude zaagtante, maar dat is toch niet meer normaal...
Hopelijk heeft het ijsje de pret niet bedorven !

Unknown zei

Dat is inderdaad vrij duur voor een ijsje... ik heb hetzelfde eens voorgehad met frozen yoghurt waarbij je de toppings kon kiezen en het achteraf ook gewogen werd. Dat was ook een tegenvaller... Voordeel: je hebt weeral iets bijgeleerd :-) en hopelijk was het lekker ;-) x Sarah

http://tastinglifestyle.blogspot.be

Indruk zei

Ha, ik ken die keten. Is mij laatst ook overkomen toen ik mijn dochtertjes trakteerde. Echt te belachelijk voor woorden voor een simpel ijsje. Ik zag overigens ook allemaal verschrikte gezichten hoor van gezinnen die daar stonden af te rekenen. Wat een leuke dochter heb je! Pascale X

Bij Guusje Thuis zei

Ik werkte eh ... 25 jaar geleden alweer (iets met best oud nu) bij een bakker en daar ging de slagroomtaart ook per gewicht. Een 8-persoons voor klant A kon dus duurder zijn dan die voor klant B. Begreep ik toen al niet, zeker niet met de H.ema heel dichtbij, maar volgens de bakker was het hoe gevulder de taart hoe duurder. Voor mij blijft 8 personen, 8 personen maar goed. Een taart of ijsje op de weegschaal, hoe verzinnen ze het!

Huize Kip Kakel zei

Nog nooit van gehoord..dus ook uit het achterland;)
Belachelijk veel geld...maar het concept klinkt wel leuk...

Huys 50 zei

Hhahahaaaaa een IJSTAP, helemaal mijn ding !!!
Prijs........................
Wat een mafkezen daar in de stad, whahaha, ik kom er overigens regelmatig dat dan weer wel ;-)
Volgende keer is die TAP voor mij.

Groetjesssss
Dicky Marie

La Maison zei

Amsterdam, daar moet je wat versnaperingen mee oppassen hihi.
Ik woon er vlak bij, maar ijs eet ik thuis wel.

Hermine xx