Over retro, hip en pubers....

zondag 1 maart 2015

Je voelt 'm al? Hm hm, ik was uit winkelen met de puubsters......

Voordat ik deze "in my face" wil delen allereerst op deze 1e maart, nationale complimentendag, even dit...


Dat je 't weet ;).

We bleven even hangen in 't idee dat we hip zijn als we nog steeds dol zijn op opgegoten koffie! Of liever gezegd, alwéér hip zijn want dat waren we natuurlijk heus wel al eens ;).
De Chemex waar ik het over had zou ik graag willen ter aanvulling op het koffiezetapparaat dat ik natuurlijk al heb. Een gewoon apparaat, niks ingewikkelds, met een filter en versgemalen koffie(want we malen de bonen natuurlijk ook nog steeds zelf). Ik betrap mezelf er alleen op dat dat "hele" apparaat niet aan wil zetten voor een kopje koffie als ik alleen ben. Dus zo'n Chemex lijkt me dan wel wat, er zijn immer verschillende maten dus als ik de kleinste kies moet dat voldoende zijn. O en ik beken, ik vindt het ding er gewoon mooi uitzien. Kortom, ik was al hip en ben gewoon een hebberig tiepje ;).

Alsof het mijn streven is om hip te zijn......not. Maar die kekke Adidas sneakers stonden toch wel al een tijdje op mijn verlanglijstje hoor. Maar telkens als we een sneakerstore verlieten was dat níet met een paar snelle schoenen voor mij. Tot gisteren! De jongste was snel uitgekeken bij de betreffende winkel, háár gewenste Nikes waren niet voorhanden dus de zoektocht werd voortgezet maar ik.....ik bleef dralen bij die Adidasjes. De oudste van mijn geliefde diva's bleef bij mij en liet haar kritische oog geen moment van mijn voeten. Ik had er een aan maar zag ook een paar legergroene Adidasjes die ik eerder die week aan de voeten van een grietje in de bus had gespot. Met een niet mis te verstaan "wuifje" van haar hand werd die groene schoen echter terug het rek in verwezen en verkondigde zij dat die die ik aanhad veel cooler waren :D. En zo geschiedde.....


Een compleet onbelangrijk en nutteloos bericht maar zoals je ziet, ik ben er blij mee!

Moeders van puubsters hebben het net makkelijk hoor, ik ben stom, ik snap niks, doe niet abnormaal, verbeeld me dingen en wil altijd gelijk hebben (ik citeer).....dus mag ik bést eens uit blij zijn als er íets goed is toch? ;)

De schatten!

Huishoudelijke mededeling: ik kocht in een stenen winkel van Coach, hier stonden er nog genoeg maar blijkbaar zijn ze op veel plaatsen uitverkocht. Ik kocht ze 1/3 maat kleiner dan normaal en dat past prima.(er is nogal wat onduidelijkheid over de maatvoering blijkbaar).

Note: waan ik me nu ook al een fashionblogger? Hell no! Ben er gewoon zo blij mee! :P


Leave a Comment

Ingrid Orens zei

En in het kader van "1 maart complimentendag", wil ik je zeggen : goede koop, die sneakers ! Ze zijn super leuk ! Enne, ook een beetje retro, net als die opgegoten koffie, vind ik, ik herinner me toch dat ooit in langvervlogen tijden (mijn jeugd dus), dat type sneakers (toen basketbalslofkes genaamd in België) óók in de mode waren.
Ha ! Eigenlijk wil dat zeggen dat wij al sinds onze jeugd hip zijn ;-) ! Alhoewel je tienerdochter dat waarschijnlijk stellig zal gaan ontkennen ;-)...

Ingrid Orens zei

Ps - chocolade met nootjes is lékker hé ;-)....

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Mijn meiden zijn het puber-zijn allang ontgroeid gelukkig, en dus is de periode dat ik 'mij aanstel', 'niet mormaal kan doen', 'stom ben' en 'alles zeker beter weet' gelukkig ook allang voorbij. Ik ben inmiddels beland in de periode: Zo mam, je wordt steeds hipper! Ook niet te versmaden dus....
Heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Rensina Steursma zei

Haha wat een leuk berichtje.
Zie het al helemaal voor me, jij aan het winkelen en je dochters alles maar goedkeuren (en afkeuren) wat jij aantrekt. En andersom natuurlijk ook.
Groetjes, Rensina