"slow"Weekend

donderdag 26 februari 2015

Elke week begint voor mij het weekend op donderdagmiddag. Soort van natuurlijk want naast mijn baan in de thuiszorg ben ik natuurlijk freelancer en daarin ken ik geen "weekend" of "9 tot 5"....geeft niks, mij hoor je niet klagen want alles is leuk! In het weekend gaat het natuurlijk wel allemaal wat langzamer en relaxter. Dat wens ik jullie ook, een "slow" en gezellig weekend!


 
Op mijn wishlist, de Chemex (eerste foto). Het principe ken je natuurlijk wel, kokend water door een filterzakje met gemalen koffie. Tegenwoordig noemen ze dat "slowcoffee"....voor mensen van mijn generatie(en die daarvoor) is dit een oude bekende, retro dus ;) En dat is hip *hint*.


Leave a Comment

Marjan zei

Ha ja grappig dat koffie op de 'ouderwetse' manier nu ineens weer hip is. Zijn wij hier thuis toch hip met ons oude koffiezetapparaat dat al 25 jaar meegaat....
Groet,
Marjan

Mirjam zei

Lekker hoor, een bakkie heuse filterkoffie...
Ik wens je een heerlijk slow weekend,
Liefs,
Mirjam

Ingrid Orens zei

Ik wist niet eens dat "opgegoten koffie" (zo noemen wij het hier) terug hip is !
En om eerlijk te zijn, koffie die op de juiste manier opgegoten wordt, wel dat blijft toch nog altijd het lekkerst !

HappyisHappy zei

Mooi de Chemex...
Ik gebruik al jaren een los koffiefilter voor m'n versgezette koffie. Het is iedere ochtend weer even een rust en geluksmomentje :)
Voor mij geen Senseo of koffie uit een zakje meer.
Fijne avond, groet Meinke

lia zei

Ja, dat ken ik nog.
Maar er zijn er maar weinig die dan precies de goede verhouding wisten.

Fijn weekend.

Anneke zei

Ik zet zelf ook nog steeds op de ouderwetse manier de koffie met een heus ouderwets maatlepeltje.
Fijn weekend , liefs Anneke

Judith zei

Doe jij maar lekker hip dan... Ik lust nl. geen koffie, dus houdt het gewoon bij ouderwetse thee;-)

Gwennie zei

Een dag zonder koffie is een dag niet geleefd!!