De zomer en ik

vrijdag 13 februari 2015

I know! De woorden "zomer" en "ik" zouden eigenlijk nog helemaal niet bij elkaar in de buurt moeten komen, laat staan dat ze in een zin te vinden zijn.

As you may know, ik hartje winter en ik wil écht heus echt nog eens meemaken dat er een meter sneeuw zal liggen. Echt! Maar iets zegt mij dat dát dit jaar niet meer gaat gebeuren. Ik leg me er denk ik maar bij neer (klinkt dat niet eng, uit mijn mond?).

In een onbewaakt moment, zo'n moment dat je wel achter de pc zit maar er even niks productiefs uit je vingers lijkt te komen dwaalde ik even af.....en voor ik het wist had ik een soort van moodboard gemaakt voor wat veranderingen in onze tuin en onder het afdak. Zomaar...ineens...... zomerse plaatjes in de winter!


Onder het afdak wil ik weer een tapijt. Ik had daar een kunststof kleed maar dat is helemaal vergaan. Dit keer heb ik mijn zinnen gezet op een sisaltapijt. Dat zou moeten kunnen want onder het afdak blijft het immers droog. Het is in de lente en zomer echt een verlengde van onze woonkamer en keuken dus we lopen veel op blote voeten in en uit. Onder dat afdak kunnen we dus ook al redelijk snel lekker zitten. Misschien nog met een deken of wat kussens erbij omdat het wat fris kan zijn maar het kán wel. Voor de dames puubsters wil ik een "hanghoek". Ze zonderen zich graag af en hangen graag (loungen is door pubers uitgevonden zeg ik je). 
Ik vrees dat het ijdele hoop is om voor de katers hier in huis(heersers van dit kavel en alle opstal) een gezellige mand onder de tafel te schuiven. Ik voorspel katers op de zitzak en puubsters op de grond. Daar denken we nog maar eens over na. Mede ook door die viervoeters overweeg ik stoelen waar a. hun haren niet aan blijven hangen en b. hun nagels geen houvast in vinden. Want....ik voorspel bij nader inzien katers op de stoelen, puubsters op de zitzak en pa en ma binnen aan tafel......

Februari, waar héb ik het eigenlijk over? Het is overigens stiekem wel leuk om al even vooruit te kijken. Online kun je alles vinden, vaak meer dan in de magazines, dus een moodboard is zo gemaakt. Zo handig ook, die websites waar je gewoon alles binnen een paar klikken bijelkaar hebt. Bovenstaand moodboard klikte ik bij Otto bijelkaar en ik ga 'm bewaren ook! De combinatie natuurlijke materialen en de olijfgroene kleur staat me absoluut aan!

Leave a Comment

Mirjam zei

Ik hou wel van dit soort 'vooruitkijken' hoor... Als we nog winter krijgen is het heel leuk, maar zoniet, dan maar snel door naar de lente/zomer...
Ik wens je een heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Passione Helena zei

Heerlijk verhaal! Je kan niet vroeg genoeg beginnen toch, om alvast je ideeën te bewaren en ze door te voeren richting de zomer. Stoelen waar geen haren aan gaan hangen, klinkt geweldig! Denk wel, dat een sisal vloerkleed een leuk feestje is voor de nagels van de viervoeters.

Wens je een fijn weekend!
Liefs, Helena