Plants & Flowers - Urban Jungle Bloggers

donderdag 8 oktober 2015

"anything goes" zei Igor afgelopen weekend maar ik vrees dat ik het erg letterlijk heb genomen. Vrees voor jullie want zo'n ruim begrip plus het feit dat ik natuurlijk die nieuwe camera heb resulteert in ontzettend veel foto's! Geen nood, ik heb er wel gedelete maar nog steeds zijn het er geloof ik wel wat veel. Scroll dan gerust door (of verkneukel je aan het feit dat deze "fotograaf" nog heul erg beginnend is....iets met focus en blur en licht etc....) want ik nam ook de kreet "oefening baart kunst" héél erg ter harte en schoot er flink op los.

Dus, de uitdaging voor UJB, Plants & Flowers....my way ;)...(en ja, alle foto's in één formaat krijgen is ook nog een uitdaging om eens aan deel te nemen ...tips welkom!)



Mijn Pilea, in woonland een heel populair plantje want zowat elk Scandinavisch interieur heeft er een. Nou heb ik geen Scandinavisch interieur maar ik wilde er wél een. Een schatje is het en hij groeit als kool dus zodra er stekjes zijn mag je er wel een adopteren hoor (gratis endevoorniks...de hele handel in stekjes van dit plantje gaat mij net iets te ver). De mijne kwam ook gewoon per post uit het Belgische land. Hij staat in een houten uhm...kaarsenhouder/ornament dat ik bij Hoeve Hofackers kocht.


De bloemen. Ik probeer dan altijd wel stoer te doen maar als het op bloemen aankomt kies ik toch altijd voor een weelderig boeket. Type veldboeket zeg maar al gaat die titel in de herfst en winter natuurlijk nergens over. Veel kleur, een boeket in één kleur zul je hier niet zien! Wellicht dat ik daarom een sobere basis in huis heb?





Hier interpreteer ik de uitdaging ruim, het hangplantje (als het op namen noemen aankomt....je kent ze wel, er komen van die bolletjes aan die je dan weer in de aarde kunt steken voor een nieuw plantje) hangt voor een Delfstblauwe vaas....met bloemen :).


Focus Lyn, planten en bloemen......

Mijn Lotusbloem(!) met baby-vetplantjes erin in de kast. Ik zet ze inderdaad zelfs ín de vitrinekast. Ze kunnen het prima hebben en zo heb ik ook daar wat kleur.


Een BLOEMenvaasje met een blad van een Monstera Deliciosa (gatenplant)


mijn bordenverzameling met bloemenprint op een smal muurtje achter mijn Monstera.

SSSTTT, zeg het niet tegen de Puubsters hier maar we hebben dus wél een geldboom ( Pachira Aquatica/ Watercacao).

iets met focus dus want deze verzameling oud zilver heeft níks met de uitdaging te maken maar ach....





 Mijn Monster(a) van top tot teen.

Er zijn meer planten in huis dan alleen de getoonde exemplaren. Je zou kunnen zeggen dat de basis in huis bestaat uit planten en dat ik die aanvul met fleur en kleur in de vorm van boeketten of losse bloemen. Bloeiende planten zul je hier niet aantreffen, op e.o.a. manier vind ik die niet zo leuk, ietwat suf zelfs (maar je bént ook suf mam!) en probeer ik het qua planten wel wat stoerder te houden. Een leuke combi (mijn mening) met mijn voorkeur voor die weelderige boeketten.

Misschien moeten ze een limiet aan het aantal foto's verbinden zeg je? Welnee! Je moet maar zo denken, laat mij me gang gaan (oefenen) en ze zullen vanzelf beter worden (kunst).

Wil je ook meedoen aan de leuke uitdagingen van The Urban Jungle Bloggers (iedereen met minimaal één plant in huis of tuin is welkom!) dan kun je alle informatie hier nog eens nalezen!

Succes!

Leave a Comment

Rensina Steursma zei

Leuk gedaan joh!
Haha en wat grappig dat je gewoon je eigen creativiteit erin gooit, een bloemvaasje een bloemetjesschilderij. In ieder geval origineel toch? ;)

Anoniem zei

chinees lantaarntje

Jolanda zei

Ik vind ze prachtig: je foto's en je planten en boeketten! Lekker doorgaan en ik ga eens op de site kijken. Ik zag je trouwens op de woonbeurs 'hangen'. Leuk! Fijn weekend en lieve groet

Anoniem zei

Mooie en leuke foto's best goed gelukt hoor! Met je gevoel kom je een heel eind!! Heb zelf een keer een foto cursus van een dag van canon gehad. Erg leerzaam!!
als je pilea stekjes heeft hou ik me aanbevolen, zo'n leuk plantje!!! En die lotus met vetplantje waar is die van super leuk!!!(ig my home_is_mycastle)