't durp...

zondag 1 juli 2012

Ik ga niet zingen, dat kan Wim Sonnevelt stukken beter dan ik, alhoewel het effect gelijk zal zijn...tranen met tuiten..*kuch*;)(om verschillende redenen, dat dan weer wel), maar goed..."'t durp"dus. Een beetje gekscherend  heb ik het altijd over ons DURP, want nee...groot is het niet. In het weekend rijdt de bus maar eens per uur en na een bepaalde tijd moet je zelfs de belbus reserveren...een uur voordat je blieft te vertrekken. Zo'n DURP dus. Waar alles tijdens de kermis gesloten is, waar mensen vrije dagen opnemen om kermis te vieren, en daags na de kermis niet aanspreekbaar zijn, zo'n DURP dus. Waar altijd wel iemand van familie heeft die iemand kent met een zus van een vriend die daarmee heeft gewerkt en die een oud collega heeft die misschien weleens naast je zou kunnen wonen....zo'n DURP dus. Ik hoef niet door te gaan, u kent ze wel, die durpen...;)...want alle gekheid op een stokje, en alle TEGENS die we aan zo'n DURP verbinden....vandaag HET grote voordeel van zo'n DURP....






 Moet gezegd...het is er ook wel érg mooi! vandaag besloten we samen eens een heerlijke ochtendwandeling te ondernemen, de dames bleven thuis want hoe suf is dat....op zondagochtend met je pa en ma mee "gezellig"een stukje lopen;).
Niet erg, want geen gekrijs om vliegend of kruipend leven, geen gezucht om alles wat alleen maar in de verte lijkt op brandnetels...enzo..;) (u snapt, zo erg zijn mijn kinderen niet, ik dik het net even wat aan, maar lopen zonder einddoel...nee....daar zien ze de lol nog niet van in;))

Maar onze wandeling dus, voerde door het Sleutelbergbos ( u allen wel bekend:D) en heeft ons een overtuigend stukje práchtige natuur laten zien. En zoals jullie aan de dieren kunnen zien (verbaasd en veilig in een groep bijelkaar net zo lang blijven kijken tot we helemaal uit het zicht waren) komen er niet zo gek vaak mensen aan deze kant van het hek voorbij!
Doet u mij zo'n lapje grond, en ik zou het ook volzetten met viervoeters van welk soort dan ook! Práchtig! Eerlijk is eerlijk...dus misschien toch een stukje zingen...."soms lijkt het net een ansichtkaart...".

Ik was even druk, viel het op? Zo was er dus de laatste schooldagen, het afscheid van de basisschool, het besluit tóch op zomervakantie te gaan én een spontaan bezoek aan de Floriade, gesitueerd in onze achtertuin dus het zou bijna raar zijn als je er niet naar toe zou gaan he;).
De foto's van de Floriade zal ik de komende dagen met jullie delen, mochten er nog mensen zijn die erover denken om te gaan, mss kan ik je overtuigen of mss juist niet;).

1 juli, zondagavond, bijna half acht...wat doe ik hier nog? Ik moet strijken! En mn lesje fonetisch arabisch op mn mp4 zetten...je wil niet met je mond vol tanden staan op vakantie he;)

Fijne avond!

Liefs,
Lynda 

Leave a Comment

Madelief zei

Hoi Lynda,

Wat wonen jullie in een prachtig durp! Genoten van je foto's!

Had je nieuwe blog layout ook nog niet gezien. Ziet er super uit :-)!

Madelief x

Huys 50 zei

Het huisje met plasje in de voortuin..........doe mij zon durp !!
Ik ben ook in zon durpie geboren waar ik de hoge bomen nog zag staan......ach die Wimpie...

Groetjesss
Dicky Marie

It's me zei

Druk jij???......hoe kom je erbij.....tja dorps he??....xxx...

Jeanette zei

Ik woon ook in zo'n durp, de winkels dicht als er kermis is. Als ik mijn straat uitrijd en ik steek de weg over dan bevind ik mij in een prachtig bos. En weet je, geen mens die mij hier wegkrijgt, veel te mooi en rustig om in te wonen.
Hoop dat je strijk nu af is.

Groet,
Jeanette

Nicole Claudia zei

Sóóóó, wat een prachtige kiekjes heb jij op loopafstand van je huis kunnen maken zeg! Schitterden durp!!

Hahaha, dat onzin vinden om te lopen is herkenbaar... Hier krijg je allerlei vingers richting voorhoofd (tiktiktik) of je gek bent geworden dat je wil wandelen, hahaha.

Fonetisch arabisch... da's handig!!

Groetjes, Collie

Ger zei

Jij mag in je handjes klappen dat je niet alleen in zo'n mooi durpke woont maar buiten dat durp is het ook aangenaam vertoeven....ook op loopafstand,je foto's liegen er niet om!!!

Dochterlief woont ook in zo'n durpke....en ik moet zeggen dat de manier hoe men daar met elkaar omgaat mij erg aanspreekt.
De fijne en gemoedelijke sfeer trof mij deze week ook weer tijdens de musical gebracht door groep 8 waar onze kleindochter ook deel aan nam.
Als ik de verhalen hoor en foto's bekijk die ik gisteren in mijn postvak kreeg van een afscheids ''feestje''BBQ met ALLES erop en eraan, zomaar spontaan georganiseerd door een van de moeders van medeleerling, voor 40 kinderen nadat ze letterlijk en figuurlijk de school uitgegleden waren.
Nou heb je op een dorp vaak wel de ruimte voor zoiets...binnen en buiten met bedrijf aan huis, maar dan nog......
En zie dat in een stadstuintje bij stadse niet zo snel gebeuren;-)
Groep 8 had de dag van hun leven en het zal nog lang in hun herinnering blijven.

Ook wij vulden de zondagmiddag op amper 8 kilometer bij jou vandaan in prachtige omgeving, gingen met het pontje van Arcen naar Broekhuizen a/d Maas,heerlijke wandeling gemaakt en daarna was het goed uit te houden op terras aan de Maas met prachtig uitzicht.

Ga je kameel rijden;-)
ben benieuwd waar jullie de vakantie gaan doorbrengen.

Lieve groeten,
Ger

Alie zei

Ja, je eigen dorp blijft toch het mooist hè?? Prachtige omgeving daar. Groetjes Alie

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Ik ben gek op dit soort durpjes, waar je nog een stukje sociale controle ook hebt. Moet er niet aan denken om in de ´stad´ te wonen. Daar zou ik me helemaal verloren voelen. Ons dorp is dan misschien niet meer zo´n durp als het jouwe, hier in de randstad is alles een beetje aan elkaar gegroeid, maar toch gelukkig nog steeds het durpse gevoel...

Fonetisch Arabisch; doe maar knap...

Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

lia zei

Hier nog een die in zo'n durp woont...
Soms lastig, maar meestal leuk en wil ik niet ruilen met iemand uit de stad.

liefs..)

Anoniem zei

Oh lang niet op bezoek geweest,blog ook niet superveel met reageren moet ik zeggen,je blog ziet er prachtig en stijlvol uit en ook je durp mag er wezen,ben dol op de natuur,ik woon ook in een dorp,maar lekker onzichtbaar haha,bemoei mij nergend mee en dan word je vanzelf vergeten hahah,voor morgen een fijne zondag,lieve groet Musje.

House of Seasons zei

Heerlijk hoor wonen in zo'n durp, hoewel het hier soms ook net een durp is hoor!
Maar ik zou toch wel vaker gaan wandelen, met zo'n omgeving naast de deur, denk ik.........
Liefs
Lia