Remedie???

woensdag 27 juni 2012


de laatste schoolweek, hm hm....na vrijdag is het Zomervakantie hier in het zuiden, dus dit is de laatste (basis)schoolweek.
De week waarin het jaar feestelijk wordt afgesloten(vanavond) met een feestje. 
Een jaarafsluiting waarbij ik de afgelopen tien jaar steeds druk was met bardiensten en regelen, maar dit jaar dus niet. Omdat het ook mijn laatste jaar bij de Werkgroep Evenementen is heb ik vrijaf vanavond. Wat moet ik dán doen?
Ik heb in geen tien jaar met die andere ouders gezellige groepjes gevormd en daar ga ik vanavond natuurlijk de "vruchten"van plukken;).
Maar goed, het feest duurt maar even (tot 20.30 want voetbal ;)) dus ook daar komen we wel uit.
Het feest waarop ook het Geschenk namens Groep 8 voor school onthuld zal worden. Elk jaar schenkt de groep schoolverlaters iets aan de school, iets blijvends. Twee jaar geleden toen Meisje 1 de school verliet hebben we een grote (gemeente)bank geregeld, door de kids laten beschilderen en al hun namen erop gezet, het kleurige exemplaar staat nu op het schoolplein onder een boom. De vogelhuisjes die we er ook nog bij schonken hangen verdeeld over de drie schooltuinen(Anna Marie...als je nog tijd en zin hebt;)).

Dit jaar hebben de kinderen van Meisje 2 haar klas allemaal zelf een keramische tegel gemaakt en versierd met hun gezicht en naam, al die tegels samen zullen een kleuren mozaïek vormen tegen een muur bij de ingang van de bovenbouw. Dat dus...het geschenk.

Vrijdagochtend...weer zo'n traditie...heel erg leuk...gaat de leraar van Groep 8 op pad om al "zijn" kinderen thuis op te halen, de groep wordt dan dus per adres groter en gebruikelijk is dat het kind dat aan de beurt is iets lekkers trakteert. Dat dus....doen wij nu...traktaties maken.
Met chocola(iemand zei dat dat zou gaan helpen...reep chocola) 6 repen om precies te zijn dus 600 gram chocola en twee doosjes pindas....smelten...roeren...hoopjes maken en afwachten! KLAAR!
Dat dus...maar dan...diezelfde vrijdagochtend om 11 uur....mogen alle ouders van schoolverlaters komen, en wordt er van elk kind afzonderlijk door de hele school afscheid genomen met foto's, een woordje, een liedje en wat filmpjes(en heuls veel zakdoekjes voor deze mama). HEEL erg leuk, maar pffft....ook al zijn we er klaar voor(en mee)...zowel meisje 2 als wij, klaar voor het grote avontuur dat Middelbare School heet, dat afscheid nemen he...en dan niet zo even vluchtig, neuh....IN YOUR FACE! *ZUCHT*..ben ik zó goed in....*kuch*...dat dus.....*snuiftchocoladegeurop* 


verder....alles zoals het gaat.....in een stroomversnelling:D en in de regen *STEEKTTONGUIT*

Liefs,
Lynda

*ZUCHT*  

Leave a Comment

Marjan zei

Mijn meisje heeft gisteravond afscheid genomen van de basisschool. Natuurlijk met de musical en daarna nog een gezellig uurtje waarin op het laatst de aanwezige ouders en andere familieleden een lange ereboog maakten en alle kinders er een voor een onderdoor renden. Heel leuk.
Maar wat een leuke tradities op jullie school, echt speciaal zo'n afscheid.
Juul

Mirjam zei

Hoi Lynda,
De ´Musical´ was toch wel hét moment van afscheid nemen van de basisschool. Verder waren er niet zoveel activiteiten op de school van mijn meisjes hoor...
Ik wens je een heuglijke afsluiting. Dat zal vast wel lukken.
Lieve groet,
Mirjam

Carla zei

En bij elk afscheid hoort een nieuw begin!!

Maarre...ik ben er ook slecht in hoor, en het staat me nog in het geheugen....en da's al echt ff geleden.

Maar zo is er steeds iets nieuws....wat ook weer leuk wordt!!

liefs Carla.

Brabbels en Kiekjes zei

Het is bijna een feestje om zo afscheid te nemen, wat leuk.

Kan me voorstellen dat de waterlanders af en toe hoog zitten, maar hé je bent moeder hé dan mag/moet dat '-)

Liefs & veel plezier

Jolanda zei

Wat een afscheidstour maken jullie 8e groepers. Leuk hoor en om nooit meer te vergeten...geniet er van en de nieuwe periode straks is ook weer leuk. Anders maar ook leuk. Lieve groet

Nicole Claudia zei

Ai... afscheid van de lagere school... Pff afscheidstoer wel héél leuk hoor wat ze allemaal doen... neem een héél groot pak doekjes mee... en natuurlijk wel waterproof mascara gebruiken :)

Genietse van je avondje vrijaf en lekker kwebbelen met iedereen!!

Groetjes, Collie

Petra zei

Wat een super tradities! en wat een leuke ideeën van de schoolverlaters.

Maar ook, denk ik , emotioneel... ik vond het altijd heel wat, elke keer weer een hoofdstuk wat je afsluit. Maar gelukkig start er weer een nieuw hoofdstuk :) Geniet ervan!

Bij ons start trouwens a.s. dinsdag de restauratie van de stal, ben zoooo blij! e i n d e l i j k

Groet en liefs
Petra

Unknown zei

Wil niet zeuren mare,,heb wel eens
lekkerder dingen gezien(dan heb ik het alleen over de laatste foto hoor!!!
hahah
groetjes kari