Lag het aan ons?

zaterdag 2 juni 2012



Inmiddels doorweekt, enigszins verontwaardigd door de houding van die Monsieur in de taxi maar trots that we made it, dwaalden we door de ondergrondse gangen van de RER(da's de Fransche NS) ...op zoek naar de trein die ons weg van Parijs zou voeren, een half uur weg om exact te zijn, maar ja...wélke trein was het he. Geloof me, de METRO is een eitje, maar die RER...c'est très vague! Zou het aan het tijdstip gelegen hebben? Neuh, het was immer pas 22.30 uur, zou het aan het weer gelegen hebben? Inmiddels stonden we weer soort van drogig te zijn dus neuh, dat kon het niet zijn. Zou het "de drank"zijn geweest? Nou klinkt dat natuurlijk alsof we ons hebben lopen bezatten en dat is natuurlijk NIET zo, verdeelt over de dag genoten wij van twee roséetjes, een Mojito en een glas Champagne....hm....ik als "1xperjaardrinkert".....kletste wel wat meer, giechelde om alles(ook om de natte rug van mn reisgenoot) maar echt beneveld, nope....geen sprake van! Dus waarom we van blijdschap bijna die jonge man op zn koffer sprongen toen hij vriendelijk aan ons vroeg waar we naar toe wilden(waarschijnlijk sprak er WANHOOP uit ons gezicht?).


AL met al.....sprongen we in de juiste trein, met jongeman, die we met argusogen in de gaten hielden want hij eruit=wij eruit! Geloof ook dat ik 'm de oren volgetoeterd heb, maar vergeef me.....hij was engels....kon EINDELIJK ook eens wat zeggen :P!



Waarom hij ons sterkte wenste met het vinden van een taxi verbaasde ons, want WIJ kregen immers van de hotelier een kaartje de son ami, die was taxibedrijfmeneer en héle goede voegde hij eraan toe dus voor ons was het duidelijk! BELLEN.....en nog eens bellen......diep zuchten...en weer bellen.....waarom zo vaak? Die Ami nam niet op!
Voordat we in paniek konden raken gleed er een zwarte TAXI voor onze voeten tot stilstand....raampje zoefde open en twee jongemannen van exotische herkomst vroegen ons waarom we stonden te zwaaien...uhm...nouhou....TAXI misschien?!??!?!?!
Na vermanend gesproken te hebben dat er na 23.00 uur GEEN taxi's meer gaan in dorpje ver weg van Parijs en dat ZIJN tijd er EIGENLIJK op zat maar dat hij voor ONS..twee "van die" dames wel een uitzondering wilde maken propten wij ons snel op de achterbank.

Alarmbellen?? Ja hoor...genoeg......maar ja...we negeerden gewoon alle autoonderdelen die achterin op de vloer lagen waardoor we onze voeten bijna in de nek moesten leggen en de spookbeelden die we kregen bij het zien van dat nonchalant op de achterbank geworpen jasje kregen(wij kijken WAY TOO MUCH NCIS) kletsten en giechelden we ook maar weg!(er kan toch zomaar een revolver uit zo'n jasje vallen hoor;)).


De meter van de taxi ging niet aan.....uhm....dat vonden wij vreemd ja....maar ja.....tot dan toe was ALLES vreemd dus dat stukje raar kon er nog wel bij leek ons....WIJ WILDEN SLAPEN!
Anyway...die monsieurs brachten ons voor een SCHAPPELIJKE prijs naar ons hotel(ik heb nog net niet de grond gekust bij het uitstappen) so we did it again!
*diepe zucht*....eindelijk naar bed......toch???


Met een brede zelfingenomen grijns liepen we naar de receptie om de sleutel te halen,.......dat was het plan.....de afgesloten deur hield ons tegen....het feit dat het licht uit was verklaarde ook wel dat de deur op slot was maar uhm......onze sleutel lag daarbinnen.......
Ineens wisten we waarom die dame achter de receptie iets mompelde over 23.00 uur toen we die ochtend het pand verlieten...wij trokken onze schouders op want hee...dit was een hotel...geen jeugdherberg toch? Dus wij negeerden OOK de avondklok blijkbaar!


Gelukkig blijven wij altijd kalm en redelijk nadenkend...lazen een briefke dat er hing....als je een boeking had en de receptie was dicht belde je gewoon aan bij Nr 4 en alles zou goed komen. Dat dat alleen voor NIEUWE gasten was...ja hee.......zeg zelf dat is FLAUW! Dus de hotelier al in zijn nachtgewaad.....schoot in zn sneakers(NOT a pretty picture) en zuchtend en kreunend en mompelend haalde hij onze sleutel! SEE..........als je maar vriendelijk blijft (EN HEULS VEEL MOED houdt) komt het allemaal goed!
Dag 2 kwam ook hiermee tot een goed eind.....one more to come!!


J'adore Paris!!!

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Corine(THUIS) zei

Ik zit hier hardop grinnikend te lezen, maar eerlijk is eerlijk..ik was zelf allang in paniekstand gevlogen daar in Paris!!
Wat een koelbloedig stel zijn jullie..
Vertel maar gauw verder over dag 3...

Ger zei

Dacht eerst bij het zien van al die hoofdstukken.....zal ik het opsparen tot het slot.....en dan kopiëren en bundelen voor mezelf??
Maar ik ben een vrouw....dus nieuwsgierig en kon niet wachten....
Meestal zijn de posten van Lynda ONDERWEG wel van het genre waarvan ik in de ene verbazing in de andere val.....soms mijn voorhoofd frons(of zaten daar die plooien al:-0)met het hoofd schud waar ik als misschien overbezorgde moeder en oma van denk....''beetje'' onverantwoord meiden,dan weer in een deuk lig van het lachen(maar goed dat het onder de taille nog goed zit, alhoewel ik wel tussen het lezen door een korte pauze ingelast heb)omdat de schrijfstijl zo hilarisch is dat alles bij elkaar wat ik tot nu toe las prima zou passen in een bundel met ontspannen leesvoer voor in de vakantiekoffer of voor onderweg.

....zit er tussen al jou netwerken en socialmedia niet toevallig 'n uitgever.....;-)
nee heb je en ja kan je krijgen....

Ik ga eens even de zon in en zie graag het vervolg tegemoet.

Fijn weekeind en lieve groeten!!
Ger

Carla zei

oh...jij kan ook schrijven alof we er zelf bij waren....hahaha
Geweldig verhaal weer...tja...waar je met een beetje aardig doen en goed vertrouwen al niet komt hè!!
Ben benieuwd naar het volgende deel.

fijn weekend...liefs Carla.

Kom Achterom zei

whahaha ik lees even een stukje van je avontuur! heb de rest nog niet gezien druk met klussen maar dit vult de pauze wel leuk!! Echt een Lynda reis zo te lezen manneman jullie weten het wel te bedenken!
fijne avond
Yolanda

Elisabeth zei

Oh oh wat een verhalen ik smul ervan.Vind jullie super stoer want ik was al lang gillend gek geworden .En die foto, Flessen vol Chanel 5 !!Ik heb genoten en kan me voorstellen hoe jij na geniet
Liefs Elisabeth

hokje zei

Wat een heerlijk verslag van al jullie avonturen! Niet te lang wachten hoor met de derde dag...

Groeten, Miranda

Tanja zei

Jemig Lynda, jullie zijn samen ook wel een stelletje avonturiers, maar dit zijn ook wel hele leuke herinneringen om aan terug te denken, niet op dat moment maar wel nu. Maar koelbloedig vind ik jullie wel, dit zou dus helemaal niets voor mij zijn geweest.

Ben benieuwd naar de rest van jullie avontuur ;-)

Liefs
Tanja

It's me zei

Wat een verhaal...die taxi !! tjeeee....nou nog een he???....liefs Ria...xxx...

La Maison zei

Wat een avontuur, ik zou er niet zo heel blij van worden om in zo'n ,,,,,,TAXI,,,,,,, te stappen, maar jullie hebben het er goed vanaf gebracht.
Vertel snel verder, ik hang aan je lippen.

Liefs
Hermine

Saskia zei

haha menig mens zou al lang gillend terug naar huis gelopen zijn maar jullie niet ... zalig om te lezen gewoon!

Nicole Claudia zei

Ooo, wat een avontúren maak je mee in Paris.... Oooo sjucht, maar het heeft ook wel wat hoor...

Nu ben ik wel razend nieuwsgierig naar dag drie... kan je dat effe tikken na 00:00 uur... dan is het ook al "morgen".... ik blijf wel wakker hoor, ik stop desnoods luciferhoutjes tussen mijn ogen :-D

Groetjes, Collie

beth214 zei

Het is dat ik weet dat je terug bent anders durfde ik niet verder te lezen....