Zuur, maar lekker!!

zondag 17 juni 2012


Pinned Image

Natuurlijk gaat die zomer nog komen!
Natuurlijk gaat die stralende zon ons nog verwarmen(verkleuren?)!
Natuurlijk zullen we nog mooie zwoele avonden meemaken!
Natuurlijk kunnen we al onze nieuwe shirtjes snel aan!
En natuurlijk deel ik hierbij het recept voor de Citroenlimonade met jullie!

Het woord Limonade komt van Limon: citroen.
Zelf Limonade maken doe je dus met....Citroen:)

Breng een liter water aan de kook en los hierin 125 gram suiker op.
Laat dit afkoelen. Pers nu drie Citroenen en een Sinaasappel uit en roer dit sap door het suikerwater. Leg een schone theedoek in een zeef en zeef de Limonade door de doek.
Bewaar je eigen Limonade in de koelkast en serveer hem koud.
Decoreer je glas met een takje munt.......Summer is here!!


Pinned Image
Al jaren loop ik te dubben of ik zo'n Citroenboompje zal aanschaffen. Is enorm decoratief als je het mij vraagt. Zie hem al helemaal staan onder ons afdak. Maar ja, houdt hij van de Nederlandse zomers?
Voor nu...eerste de Limonade!

*PROOST*

Liefs,
Lynda


Leave a Comment

Corine(THUIS) zei

Nederlandse zomers.. ik hoop altijd op net andere dan ze werkelijk zijn ;)
Proost!
Groeten, Corine

Kat Ibáñez zei

Dear Lynda,lemonade is always the best option for the summer and I love its smell!! adding a leaf of mint is a fantastic idea..pure summer in a glass!!

Dikke kuss !!

( thank you again!!! )