Paris in the rain...

donderdag 31 mei 2012

metrostation Hotel de Ville :)

dát is waar we waren gebleven! En niet zomaar een buitje, neuh....hoosbui type nat tot op het bot binnen 3.2.1.!
Dat heet, als je geen plu bij je had, zoals mijn reisgenoot:D...mijn charming pluuke was natuurlijk te petit voor twee van ons en dus stond ze druipend als een verzopen kat een paraplu te shoppen bij een souvenirstandje direct aan de Seine! Dus natter werden we niet...uhm...totat je over moet steken dus....het water stroomde door de straten en de goten liepen over, dus hoe je ook sprong, je sprong er altijd midden in! Met je stoffen gympies.......:D.
plafonddeco van weer een andere metrostation


En nu? Lopen naar het dichtstbijzijnde metrostation ? Of flex en kalm een taxi scoren? Dat dus...althans.....dat probeerden wij, in de tijd dat we niet met open monden stonden te gapen naar de Madamen die elkaar bijna de zojuist aangekomen taxi uitmepten met hun pluukes! Werkelijk, plaatsvervangende schaamte! Maar goed....geen afwachtende houding, dat was dus duidelijk, dus joelend en zwiepend met onze pluukes stonden we inmiddels midden op straat.....alwaar de taxi's ons voorbij zoefden......want een taxistandplaats is een taxistandplaats en dat is NIET midden op straat...ook niet in een hoosbui! *zucht*
Terug naar het begin dus.....taxistandplaats...en jawel...dmv een ferme duw in mn rug loodste mijn reisgenote me zo'n redder in hoosbui in en met een BONSOIR plofte ik op de achterbank.
De rest van het gesprek moest ik aan me voorbij laten gaan, maar dat die monsieur not amused was was me wel duidelijk!
Omdat hij ons niet kon vertellen hoeveel het tripje naar het hotel zou gaan kosten en wij ons hele Parijsbudget in 1 hoosbui zagen verdwijnen lieten we ons naar het metrostation brengen. Dat die monsieur ons er liever uit zou zetten en een lucratievere klant zou meepikken maakte hij ons ongezouten duidelijk...althans...dat hoorde ik natuurlijk weer achteraf! Je snapt...geen fooi voor deze monsieur!
wijnkelder in een van de straatjes....


Geen monsieur Grimijzer die ons klein krijgt, we waren al nat, en op het metrostation, én in Parijs...wie doet ons wat?
Opgewekt en nat *kuch*, de metro in naar de trein, met de trein naar dorpje "verwegvancentrum"en dan met de bus/taxi naar hotel en slapen gaan...zo zou het gaan........correctie...zou het móeten gaan.............

lounge van een hotel in St Germain...IN Parijs dus...missie was...visitekaartjes scoren van hotels IN Parijs....voor een evt volgende keer;)


to be continued..

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Saskia zei

argh nee nu laat ze ons weer in het ongewisse! Maar 't is wel zalig hoe je schrijft, ik voel zo het water langs mijn enkels soppen :oD

Marjan zei

Spannend, ben benieuwd naar de afloop.... Wij gaan zo de deur uit voor de laatste keer van de avond-3-daagse, in de regen zoals het er nu uit ziet..... Hopelijk niet zo n Parijse bui...
Groet,
Juul

Carla zei

Er zijn hier vandaag ook al aardig wat Parijse buitjes gevallen..dus kan me voorstellen hoe nat jullie waren!!
En ik voel aan mijn water dat dit verhaal nog lang niet af gelopen is....duskannietwachten!!

fijn weekend...lieve groetjes Carla.

It's me zei

Die paar spetters....whahahahaahaha...tssssss.....tis maar water hoor...jij was tenminste in Parijs...nou niet gaan zeuren he???....hihihihi.....xxx...positieffffffffffffffffffffffff......xxx..

Huys 50 zei

Die plafond-deco is GEWELDIG !!!
Spannend Lyn vertel even verder......... ;-)

groetjesss
Dicky Marie

Bonjade zei

Had je niet van die grote rubber laarzen aan....je weet wel met van die bretels eraan......
Handig hoor ;)

Zwijmel zwijmel bij je muziek

à bientôt

FF

Tanja zei

Weetje dat ik dat het allermooiste vind die namen in de tegels in de Metrostations, supermooi en geeft een echt Parijssfeertje weer.

Fijn weekend Lynda,
Liefs
Tanja

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Wat een heerlijk spannend vervolgverhaal is dit. Ik vreet het op... Heerlijk...
Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Alie zei

Volgens mij hebben jullie hartstikke veel lol daar in Parijs. Jammer van het weer, meestal is het daar veel zonniger. Ben jaren geleden met school in Parijs geweest en was er helemaal weg van: Mon Martre, gezellige terrasjes, geweldig! Groetjes Alie

Corine(THUIS) zei

Dát is dus de andere kant van Parijs...de regenkant ;)
Vertel gauw verder, voordat mijn grijns verflauwt...

Nicole Claudia zei

Ik voel aan mijn water (het stort hier momenteel dus ik ben compleet in de stemming :-), hahaha) dat verhaal nog heel wat verhaalplotten krijgt, hahaha.

Groetjes, Collie

Petra zei

Heerlijk zo al jullie Parijs belevenissen. Wat mij betreft, leuk boekje uitbrengen, en van de opbrengtst kunnen jullie weer naar Parijs :) wij dan weer verhalen, en zo gaan we dan lekker door.....

Liefs Petra en fijn weekend.

vosgesparis zei

tsja stoffen gympen ... dat is nou precies waarom ik leren gympen had gekocht voor ik 6 dagen door milaan ging wandelen haha..Maar t blijft Parijs he ;)

@mama_mart zei

Die plafonddéco, was dat bij metrostation Odéon (ligne 4, lijn na St. Michel)?

Ik heb Frans gestudeerd en ben dol op Parijs. Heb nu bijna de lerarenopleiding afgerond en heb in april met 28 lln. Parijs bezocht: wat een ervaring.

Fijn dat je zo hebt genoten van Parijs. Ga nog eens terug zou ik zeggen: Parijs is altijd anders en steeds zie je nieuwe dingen...