Macaron vs Macaron...

zaterdag 12 mei 2012

Parijs en Macaron gaan in één adem door! Horen bij elkaar als dag en nacht, als wit en zwart, als Peppi en Kokkie, als Jut en Jul, als...nah ja...duidelijk voor MIJ is Parijs = Macaronnekes eten!

Vorige keer haalden we deze úberjummies bij Ladurée, zoals je denkt dat het hoort! HA! Niks is mínder waar blijkbaar...er zijn twee "kampen" in het Parijsche, nl. Ladurée versus Pierre Hermé.

Van alletwee wordt gezegd dat ze DE lekkerste macarons hebben!

Pinned Image

Pinned Image

Lekker belangrijk zul je denken, maar laten we eens zien wie er gelijk heeft want...ware het niet een kwestie van smaak, er ís een wetenswaardigheidje dat je even moet weten om te kunnen grijnsen om deze "strijd der macarons".

Pinned Image
Zo'n 150 jaar geleden was Ladurée gewoon een bakkerij, totdat door de "Haussmann"modernisering van Parijs er een Salon de Thé kwam van Louis Ernest Ladurée, dit overigens op aanraden van (let u even op) zijn vrouw Jeanne. Zij vond dat de Parijse dames een plek nodig hadden om hun sociale contacten te onderhouden. Er kwam een patisseriegedeelte bij et voilá..salon de thé Ladurée is een feit!

Pierre Hermé kwam na wat rondzwervingen bij Ladurée terecht en werd Chef Patisserie, dus....de "maker"van alle overheerlijk Macarons. Totdat hij met een smaak kwam waar Monsieur Ladurée zich niet in kon vinden en Monsieur Hermé het veld moest ruimen.
Op zijn beurt begon Pierre zijn eigen "toko".
Ladurée maakte alleen nog de "veilige" smaken, en Hermé staat bekend om gedurfde combinaties.
In een notendop ;)...welke het lekkerste zijn....ga ik volgende week even voor jullie testen hoor, een "offer" dat ik graag breng, voor jullie, als tip, voor als je in Parijs bent en niet weet welke macarons te nemen ;P!
Dus...wordt vervolgd.....

Nu richt ik mij op 6 Puubsters in mijn huis, het feestje van de "bijna-jarige-puubster".....dus je ziet, mijn Parijsreis, is WELverdient en komt PRECIES op tijd ;)))

au revoir!

Lynda

Leave a Comment

Marjan zei

Hmmm 6 puubsters!? Lijkt me inderdaad daarna welverdiend, het reisje naar Parijs....
Ik weet niet of je de Ariadne At Home leest, daarin staat iets van de 'leukste woon- en lifestyle winkel' in Parijs: conceptstore Merci. Of is je vlekkenplan al groot genoeg?
Groetjes
Juul

Anna Marie zei

Laat ik nu nog nooit van macaroni's gehoord hebben. Ik heb je geschiedenisles dus ook met tinkelende smaakpupillen gelezen. Succes vanavond! Groeten Anna Marie.

Mayflower zei

Ik ben benieuwd, ik vind ze heerlijk....maar heb die Parijse nog nooit geproefd (zucht)
De étalage van Laduree ziet er trouwens fantastisch uit.
Succes met het feest vanavond.
Lieve groet, Mea

It's me zei

Ik wacht de test geduldig af...tiktmetnagelsoptafel....kuch.....liefs Ria...xxx...

Huys 50 zei

Oei lekkerrrrr !!! hmmmmmmmm en de kleurtjes hé ook al zo leuk !!
Stuur je een doosje op Lynda !!

Fijne moederdag morgen.

Groetjes
Dicky Marie

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Bestaat er iets lekkerder dan Macarons? Ik vind ze heerlijk en heb vorig jaar al heerlijke gescoord in Brugge, maar deze zullen geweldig zijn. En als je na het proeven nog niet weet welke de lekkerste zijn... gewoon nog een keer proeven..!
Fijn weekend en heel gezellige moederdag Lynda,
Lieve groet,
Mirjam

Anoniem zei

Kijk, ze zien er lekker uit.
Heb er wel eens een gegeten, maar er wild van worden?
Neeeeeee

Maar ga jij ze maar lekker proeven hoor, daarna wel een rondje hardlopen... Want volgens mij word je er baggervet van.


Trouwens, mooie header... Groetjes

Passione Helena zei

Ze zien er wel heel erg mooi uit en zo zoet van kleur. Of ze lekker zijn..ik heb echt geen idee. Ik wacht je proef-test af.
Parijs..wat een heerlijk vooruitzicht!

Alvast gefeliciteerd met je bijna jarige puubster!

Gezellig weekend & een hele fijne Moederdag!

Liefs Helena X

Nicole Claudia zei

Ooh, mjammie! Wat jammer, dat ik net effe niet langs Parijs kan... hm... stuur er virtueel een paar langs :-)

Sterkte met die 6 puubsters en alvast gefeliciteerd met de dame!

Groetjes, Collie

Rumour has it zei

Alleen al die leuke snoepkleurtjes van die macarons...! Fijne moederdag met hopelijk wat zon :)
Beste groetjes, Marjolijn