La Nuit Européenne des Musées..

dinsdag 8 mei 2012



oké, ik ga dus naar Parijs :), en geloof het of niet, maar het ene na het andere magazine heeft als thema Parijs, dus ik blader me ongans, dat snap je.
De Logistieke afdeling zit relaxed achterover hoor, geen nood, ze weet immers dat ik alleen in de "Vlekken" mag zoeken, dus waar ik ook mee aan kom draven, past het NIET in de Vlek, doen we het niet c'est simple!
De afspraak is: plak post its bij alles wat je tegenkomt en wat je leuk lijkt en als we dan zaterdagochtend in de Thalys zitten gaan we kijken welke to-do's er in de Vlekken passen en welke we malheureusement moeten schrappen. Zo simple is het, en het scheelt énorm dat we tres flexibel zijn(lees: we zijn in Parijs en éigenlijk kan het ons pas trop schelen wat we wel en niet zien ;)))).



Door dat toeval van die magazines hebben we al wat leuke to-do's kunnen toevoegen aan die Vlekken(onnodig te melden dat die Vlekken eigenlijk wel drie weken kunnen vullen ;)), maar soms kan ik het niet laten "het toeval"een handje te helpen.
Zoals jullie gisteren lazen, lees ik op dit moment een engels boek over Parijs(mn fransch is echt beroerd....of eigenlijk ...NIET beschikbaar), en daarin struikel je op elke pagina over de lekkerste adresjes in Paris!(ook daarvan al akte)

Maaaaaaaar....mochten jullie vrezen voor onze "vorm" of misschien twijfelen aan ons gezonde verstand (grijp je kans;)), "het toeval"wil......dat er op de dag dat wij aankomen, zaterdag de 19e dus.....een heel bijzonder evenement plaats zal vinden!


http://nuitdesmusees.culture.fr/

De poster van de Nacht

Een groot deel van de musea zal tot 's avonds laat open zijn, en vaak ook nog GRATUIT te betreden!! En nou snap je he, dat toen de afdeling Logistiek hiermee aan kwam hollen ik het niet over mn hart kon verkrijgen haar te melden dat het NIET in onze "Vlek" van die dag past! Nee....flexible is het keyword hier, dus zonder probleem werd er wat geschrapt en geschoven et voilá.....wij zullen dus een grande pièce cultuur op gan snuiven die zaterdagavond!
Mona Lisa here we come!!!

 
Note aan onszelf: de laatste metro gaat rond 00.30uur
 
 
Au revoir!
Lynda

Leave a Comment

Mirjam zei

Volgens mij wordt het echt Fantastique!! Over welke 19e heb je het ook al weer, mei, juni, juli...? Dat ben ik even kwijt hoor.
Wat zijn jullie trouwens goed bezig met voorbereiden zeg. Wij, Ben en ik, gaan op 12 juni voor 10dagen naar Zuid-Engeland en ik moet nog beginnen met uitzoeken wat we allemaal willen zien. Alleen de B&B's zijn al geboekt en de overtocht van Duinkerken naar Dover. Verder alles nog uitzoeken, maar hé, ik heb nog 5 weken..
Ik wens je nog een heel fijne namiddag,
Lieve groet,
Mirjam

Diana zei

De Afdeling Logistiek zit relaxt op heur bank...mijn taak wordt pas ingewikkeld in de Thalys bij de eerste eliminatie-ronde ;)))

Ger zei

Wat schrijf je dit weer heerlijk:-))....ik lees sommige woorden meerdere keren....en dan snap ik ze nog nie.....
maar dat geeft wel het voordeel dat ik dubbel goed kijk;-)en het mij niet ontgaan is dat op samedi 19 mai 2012 DE avond zal zijn dat jij veel,heel veel cultuur gaat snuiven.....gratis:-))

Die datum is voor ons ook heel speciaal.....al houden wij het in familie kring met kinderen en kleinkinderen dichter bij huis....zitten niet in de trein maar gaan al dag eerder met la automobile naar een leuke B&B aan zee....waar de gastvrouw vast iets lekkers bakt voor mijn dan jarige dochterlief.
We kennen de omgeving op ons duimpje en er zijn op de kaart meer vlekken die we wel dan niet gezien hebben, maar toch ontdekken we telkens weer iets anders om ons te vermaken.

Allemaal ''iets'' minder spectaculair dan Parijs....waar dat het een leuk weekeind gaat worden weet ik al op voorhand.

En dat jij/jullie je fantastisch gaan amuseren weet ik ook bijna zeker!!!!

Lieve groetjes,
Ger

Tanja zei

Nou meis, volgens mij sta je op springen om naar Parijs te gaan, stop je niet teveel in je uurtjes daar anders vergeet je te genieten.

Wel lekker hoor met de Thalys, dan moet je wel even stilzitten en kun je niet stuiteren ;-)

Liefs
Tanja

Nicole Claudia zei

Wat ben je héérlijk genietend aan het voorbereiden.... zálig!

Jaaah, vergeet inderdaad de laatste metrotijd niet!! Nu rijden er wel overal taxi's, daar niet van... maar de metra is zó makkelijk en snel.

Geniet lekker verder van Parijs.

Lieve groetjes, Collie

Jolanda zei

Wat leuk, post-its bij alle hotspots en dan in de Thalys je programma maken! Wat Superidee. En een Parijse Museumnacht, wordt vast GRANDE!
Lieve groet

Saskia zei

wat super!!! ik hoop dat je een heerlijke museumnacht hebt! Is wel een meevaller dat je dat kan gaan doen, vooral dat gratuit klinkt als muziek in de oren, daarvoor mag je al eens buiten de vlek treden vind ik!

Marjan zei

Dat treft als het museumbezoek gratis is. Dan kun je idd het Louvre binnengaan voor 1 of 2 schilderijen ipv een hele middag. Heerlijk vooruitzicht. Ik ben pas in London geweest en had toen ook van tevoren allerlei winkels, hotspots e.d. opgeschreven. En we hebben bijna alles gezien wat we van plan waren. Wel zere voeten aan t end van de dag, maar hé..iets mag t hebben, toch?
Juul

hokje zei

Alleen de voorpret al... het gaat fantastisch worden!

Groeten, Miranda