Waar waren wij?

zondag 27 mei 2012

In Parijs dus!:). Inmiddels alweer een week geleden, precies op zondag, hadden wij onze dag 2 in Parijs. Na een (korte) goede nachtrust waren we al het leed van de avond ervoor alweer vergeten hoor...zo zijn wij *WOESJ* weg ermee en lekker verder gaan!
Dus na een copieus petit dejeuner(want een goede bodem is een must als je de nodige kilometers voornemens bent te gaan maken he;)) togen we huppelend(yeah right..na een avond swingen bij de Toppers en een hele dag geslenter in Parijs) naar de bushalte die HOERA naast het hotel lag! Zie je wel, deze hotelswitch was zo gek nog niet!
*slikt*
Zelfs met onze Paris Visite Card konden we gewoon "zomaar"met die bus mee....en daar gingen we weer....vol in de fout! Ga in den vreemde niet helemaal achteraan in de bus zitten.....zeker niet in een verwegbuitengrijzeindustriewijk van Parijs!
En nu wil ik er even bij zeggen dat NIETS van dit alles beledigend of discriminerend bedoelt is(dat u dat weet!!!), maar geloof me, we waren de enige "blanken" in die bus en ik weet zeker dat onze wieg dichterbij Parijs heeft gestaan dan de rest van de reizigers, en nou is daar natuurlijk op zich NIKS mis mee(NIET DISCRIMENEREND bedoelt) maar toch....ik versta ze niet, ze kijken allemaal nors, en al het "gevaarlijk" ogend reizend mansvolk ging OOK achterin die bus zitten!!!! *kuch* Ik kan je zeggen, ik had bést mn roze paraplu geofferd op de eerste de beste die me had gevraagd hoe laat het was hoor!!(nogmaals: ik verstond ze NIET, en mn reisgenote ook niet want het was heus echt waar geen Frans wat ze spraken!)
Allemaal niet nodig, we bereikten de trein zonder kleerscheuren,(en hullie ook;)), en van dat station af waren we weer zo(half uurtje;)) in hartje Parijs!
En geloof het of niet, maar met de metro in Parijs voel ik me niet onveilig of dorps(alleen als er een monsieur naast ons in de hoek gaat staan urineren....uhm.....en kreunen want blijkbaar was het zijn eerste toiletgang die ochtend:P), maar die bus en trein maakte ons meteen weer wat wijzer...dát zouden wij anders gaan doen op de terugreis.



deur van Notre Dame

lantaarnpaal langs Seine :)


blijft onwerkelijk om te zien...Louvre

zomaar een mooi raam op Place Dauphine, een plein op Ile de cite, het eiland in de Seine

Notre Dame


zomaar(weer) een herberg in een zijstraatje

uhm...volgorde is zoek zie ik....Notre Dame van heeeel dichtbij ;)

fontein voor Saint Sulpice(die ja...Da Vinci Code)

we waren net te laat om het orgel te kunnen bezichtigen maar ook van onderaf was het práchtig!

in St.Germain, het oudste restaurant(hotel) van Parijs



.......

St Germain, de beroemde bakker Paul, we zijn binnen geweest gezucht en gekeken, en weer naar buiten gehold, lange rijen....;)

nah ja....hier op de hoek van de straat hebben we ons even tegoed gedaan aan een drankje...onder bomen, op het terras, op de hoek van de straat...*zucht*

MOJITO!!!!:)

appartementen direct aan het park bij de Eiffeltoren



Pont des Arts, kan een heel verhaal over die brug vertellen maar het leukste is toch wel dat ie tjokvol slotjes hangt! Oorspronkelijk bedoelt voor geliefden die hun initialen op een slotje schreven en het sleuteltje in de Seine mikten. Teken van "undying love". Wij deden dat ook, maar dan met de initialen van onze meiden erop(ik smokkelde er ook de initialen van mn Lief op hoor;)), zochten een zonnig plekje voor ze uit, sloten het slot, maakten een foto, opende het slot, draaide het om, maakten een foto van de andere kant en jawel, we waren zover...de sleutels konden de Seine in.
Dat is ook nog wel een dingetje....de ene rondvaartboot na de andere komt onder die brug door he, en je wil het natuurlijk wel goed doen....dus een beetje timing en gevoel voor richting was gewenst. *PLONS* Missie geslaagd.

muziek in de ondergrondse!! ZO leuk!

we ondernamen nog een "Seinecruise". Het weer was prachtig en de avond was jong (21.00 uur)....DE ideale omstandigheden voor een tochtje over het water.



de ondergaande zon kuste alle prachtige gebouwen langs de Seine, magisch gewoon!

oplettende kijker ziet de lucht..*kuch*



Pont Alexandre III in het echt toch echt niet goud hoor...maar die zon...zoals gezegd....sprookjesachtig mooi!

dat moest natuurlijk gevierd worden, Seinecruise in stijl, met champagne! De vorige keer bovenop de Eiffeltoren, nu bovenop de boot!

stiekem toch blij met dat meegesleepte roze parapluuke want die dreigende lucht was OOOO ZO'N duidelijk voorteken...dat wij gewoon negeerden!!! Totdat het niet meer ging.....

Wat er hierna allemaal gebeurde...moet echt in een volgend blogje want jullie moeten inmiddels plassen zoveel foto's koos ik(en ze zijn het echt niet allemaal), dus ik hak dag 2 in 2:)..genoeg spanning voor vandaag.
Morgen meer....kan het erger? MAIS OUI!!;)

a demain!

Lynda

Leave a Comment

Anoniem zei

ooo leuk je verslag en je foto's. Tis net of ik er zelf weer loop. Wat is het daar toch prachtig. Genieten #gewoonomdathetkan

Oordopjes?

Stilte groetjes

lia zei

Wat een chique pluutje......
Op naar deel 2 van dag2.

fijne avond,
liefs..)

Sjonke's Kronkels zei

Heerlijk....ik ben weer even terug. Is weer ruim een jaar geleden. Bedankt voor de mooie plaatjes!!!
Fijne avond,
Marion

It's me zei

Tjonge ...ben ik net in de Paris mood.....hou je op !!...das nou jammer....jusqu'a demain....xxx...

Bij Guusje Thuis zei

Ja kom maar op met nog meer Parijse sfeerfoto's inclusief reisverslag!

Elly's kleine idylle zei

Ja Linda het is en blijft een smeltkroes van alle nationaliteiten met alle problemen die daar bij horen....Ik heb ook gehoord dat met name de buitenwijken van Parijs echte probleemwijken zijn....maar gelukkig had jij een roze moordwapen bij je en wel een pracht pluutje toch !!!!je foto's zijn heel mooi en geven een topdagje weer.....Een hele mooie verslag....Ik heb er van genoten !!!!Groetjes....ELLY.

Carla zei

Hallo....ik had deel twee van deel twee best aan gekund hoor!!
Maar goed....ik laat dit ff inwerken vannacht...en lees (morgen??) het volgende deel van deze dag.
Enne...ik kan me zo voorstellen dat taaltje dat ze in de bus spraken....bij ons op het werk komen ook allerlei nationaliteiten..en ik zeg weleens..."jullie hoeven niet bang te zijn dat ik je afluister hoor!!" soms kun je er echt geen chocolade van maken.

Nouikwachthetvolgededeelaf!!

Tanja zei

Jeetje Lynda, dat verhaal over die bus, ik kan me goed voorstellen dat dat even heel creepy was. Maar gelukkig bewijzen al foto's dat je heel erg veel hebt gezien en genoten.

Ik kijk uit naar deel 2!

Liefs
Tanja

Saskia zei

:o) leuk leuk leuk!! ik kijk uit naar het vervolg en genoet gewoon van je verhaal alsof ik er zelf bij ben :oD

Nicole Claudia zei

Wat een genieten zeg. En wat leuk zo'n slotjeshek... romantisch!!

De start was ietwat eng in die bus, maar volgens mij was je het direct buiten die bus vergeten door al het moois om je heen...

Ik kijk mijn ogen uit door naar je foto's te kijken, laat staan als je er in het echie daar staat, gezellig samen met je vriendin!!

Groetjes, Collie