Rijtjeshuis....

woensdag 14 augustus 2013

Het overkomt je....echt waar. Afgelopen zaterdagavond inspireerde een whatsappsessie me tot bakken. Ik kocht immers die schattige bakvormpjes bij Dille & Kamille dus snel wat benodigdheden bij elkaar gesprokkeld (meteen een la uitgemest want ja, mijn dochters bakken ook --> complete chaos in mijn la en nee, ik overdrijf niet) en aan de slag. Het was even werk, gewoon zanddeeg was het "probleem"niet, het uitsteken van alle onderdelen vroeg even aandacht. Multitasken hardcore.....uitsteken, lading in de oven, tien minuten in de gaten houden, nieuwe lading uitsteken, koekjes uit oven, nieuwe plaat erin en dat een keer of 5. Het was al bijna middernacht toen ik de laatste onderdelen uit de oven haalde dus bouwen moest wachten tot zondagochtend.(note to me: doe dat soort dingen gewoon overdag!)

De losse onderdelen klaar voor bouw, het slechte licht komt dus door het late tijdstip :).
 Zondagmorgen, aan de slag. Glazuur maken om de losse delen aan elkaar te lijmen. Poedersuiker met citroensap, extra smaakje, plakt naar mijn idee beter dan poedersuiker met water.
 Hét resultaat! Niet zo mooi strak als op het plaatje dat je misschien al eens op Pinterest hebt gezien maar die van mij zijn meer een soort rustieke cabana's! Ook leuk, mijn mening ;)......


liefs,
Lynda


 

Leave a Comment

Marit zei

Gaaf Lynda!

Corine(THUIS) zei

Inderdaad.. ook heel leuk ;-)

Ger zei

'' Knibbel,knabbel,knuisje......
wie knabbelt daar aan mijn huisje?"....?

ikke.....mmmm...lekker vers en knapperig en zó veel;-)

Groetjes,
Ger

Ingrid zei

Dat ziet er leuk uit. Geef mij maar een mok thee met een RIJ(tjes)HUISJES.
Geniet er van, groetjes Ingrid.

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Dat zal best een hele klus geweest zijn, maar o wat een mooi resultaat. Wat een heerlijke rijtjeshuizen heb je zo. Staat geweldig op de rand van de beker. Super leuk gemaakt vind ik ze...
Ik wens je een heerlijke zonnige namiddag,
Lieve groet,
Mirjam

Liset zei

Wat super origineel! Leuk idee..

Anoniem zei

Super leuk idee zeg..
maar wel een klus.

Esther zei

Wat grappig! Ze zijn heel lief geworden.
Groetjes, Esther

Unknown zei

Ze zijn super leuk!! Ook maar eens een kijkje nemen bij Dille & Kamille.

Groetjes Eva

Des guirlandes zei

Ik vind het echt super leuk! Inderdaad een heel werk en ik vind jouw huisjes mooi geworden hoor. Zelfgemaakt mag er wel zelfgemaakt uit zien toch? Dan heeft het nog meer sfeer.
Groeten,
Barry

Mayflower zei

Wat is bakken dan leuk, ziet er prachtig uit Lynda.
Fijne avond

Anna Marie zei

Mam! Kun jij net als Lynda even mini peperkoekenhuisjes bakken? Maar niet voor op de koffie. Wij lusten dan wel warme chocolademelk.

Dank je wel Lynda! Altijd blij met je.

Anna Marie

Passione Helena zei

Heerlijk verhaal!! En ik vind het resultaat geweldig!

Lieve groetjes, Helena

Anneke zei

Wauw, wat ziet dat er super leuk uit!