They care....

donderdag 24 oktober 2013

Tussen al het swapgeregel door wil ik toch even "aarden"....ik wil al een tijdje iets met jullie delen. Zoals jullie weten kan ik blij worden van heel veel dingen en dan niet alleen materiële dingen.

Zoals jullie misschien wel weten(je kunt het al een tijdje zien in de zijbalk hier rechts) ben ik ook aktief op Instagram. Daar kwam ik vorig jaar al een hele sympatieke dame tegen waar ik stiekem een beetje "jaloers" op ben. Jaloers tussen aanhalingstekens want ik ken de emotie jaloezie eigenlijk niet en misschien moet ik dan ook zeggen dat ik het MOOI vindt wat ze doet! Niet alleen heeft ze eigenhandig een bedrijf opgezet, ze runt dat bedrijf met hart en ziel én ze werkt samen met haar dochter! Als moeder van twee meiden lijkt me dat zó leuk om te doen. Wie weet....ooit ;)).

Camilla Gullits heeft gestudeerd aan de Danish Design school en is na veel omzwervingen haar hart gaan volgen. Ze ontwikkelde een duurzame lijn waarmee ze o.a. in Nepal en India vrouwen en kinderen een kans op een toekomst geeft. De vrouwen in die landen produceren haar producten van cashmere en bamboe en krijgen daar een eerlijke betaling voor. Hun kinderen worden gestimuleerd naar school te (blijven) gaan en zo aan hun eigen toekomst te werken.


Camilla en één van de dames uit projecten die ze ondersteund

 

Daar waar wij in het westen die dingen normaal vinden en steeds hogere eisen gaan stellen aan onze goederen...en daar best voor willen betalen.....helpen we door bewust voor duurzame kwaliteitsprodukten te kiezen mensen elders in de wereld. Ik zeg WIN-WIN.

 homewear/vesten in de mooiste kleuren



plaids en dekens van het allerzachtste
materiaal


Wellicht hoef ik je niet te vertellen hoe zácht cashmere is? Heb je het nog nooit gevoeld? Loop eens bij een B.ijenkorf binnen en voel bijvoorbeeld de artikelen van Repeat. Je zult net als ik ter plekke verliefd worden op het materiaal. Niet kopen hoor! Dát doe je natuurlijk bij Care by me want daarmee help je!

Care by me heeft niet alleen een mooie collectie sjaals, vesten en tops maar ook woontextiel in de meest tijdloze en mooie kleuren.

Ik ben zó enthousiast dat ik nog wel een tijdje door kan tikken hier maar de beelden zeggen zoveel meer dan ik.....

www.carebyme.dk

Het zijn geen budgetprijzen, maar je hebt dan ook wel de meest hoogwaardige kwaliteit en een investering in jezelf en je eigen gevoel van welbehagen is toch nooit té duur? Ik hint even naar de aankomende feestdagen? ;)

Camilla & Amalie, you know I love your entire collection, I admire the fact that you make that difference in the world and I am charmed by the way you two work together! (Girl)Power to you! X

liefs,
Lynda

Leave a Comment

Unknown zei

Dear Lynda THANK you SO much for this artichle - and for all your support to our small project! We have tried google translate and are very proud and happy about all your words :-)

La Maison zei

Wat geweldig Lynda en wat leuk de reactie van Camilla. Ik ben het helemaal met je eens, ik wens jou Girl power.
Voor mij is het te laat mijn girls hebben hun weg gevonden;) een weg die zij geweldig vinden ook girl power dus.
Liefs
Hermine

Unknown zei

Fantastisch project waar deze dames hun energie insteken!
Groetjes, Ingrid.

Marit zei

Wat een mooi concept! Super! X

Mirjam zei

Hoi Lynda,
Prachtige aktie... Ik kreeg van Engely, van Noble House in Nepal, ook een cashmere sjaal, heerlijk...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

lia zei

Ik zal eens gaan kijken.
Cashmere voelt idd heerlijk...

Indruk zei

Wat een mooie kleurtjes, ik ga eens een kijkje nemen. Pascale X

Carla zei

Mooi initiatief!!
Cashmere is inderdaad geweldig.
Zal eens even snuffelen op de site.

fijne dag meis....liefs Carla

Nelleke zei

I like! Zo geweldig dit! Prachtig en dan ook nog goed voor een ander.