Pluktuin

zondag 1 juni 2014

Al heel lang staat (stond) het op m'n lijstje om eens naar een pluktuin te gaan. Niks zo leuk als je eigen boeketje plukken. Ik knip veel uit eigen tuin maar dat is soms wel zonde he, en je krijgt er vaak een "gat" van in je struik ;). 
Gisteren ging ik met Chantal (Abacaxihortela) naar een pluktuin in het Brabantse Mierlo. Hun eerste dag dit seizoen en het was er nog lekker rustig. Er stond al veel in bloei maar er gaat zeker ook nog veel komen. Een heerlijke plek met prachtige bloemen en de geur van al die bloemen door elkaar was hemels. We plukten onze mandjes vol en zie hier het resultaat. Mijn mooiste veldboeket ever!
ik heb gewoon echt alles gemixt, daar hou ik van. Bijna zwarte duizendschoon, zalmkleurige lupine, tweekleurige akelei, echt alles wat er stond en bloeide daar wilde ik er wel 1 of 2 van hebben ;). Een bosje lathyrus on the side voor een klein vaasje. 


 ik ben nog steeds verbaasd over de uiteindelijke prijs die ik moest betalen, 7 euro en 20 centen voor alles op deze foto!



 Waarom ik dat niet eerder heb gedaan! Ik ga het in elk geval vaker doen! Heb jij het al eens gedaan? ik had een emmer met water in de auto gezet want na het plukken was het tijd voor een lunch op het terras dus de bloemen moesten nog even wachten tot thuis. Ging prima! Vannacht op een koele plek met extra water en vanmorgen stond alles er fier en vrolijk bij!

fijne zondag!





Leave a Comment

Mirjam zei

Prachtig! In Oss kun je iedere zaterdag dahlia's plukken bij de Irene-vereniging. Misschien iets voor jou? Fijne zondag!

bijzonder-oud zei

Wat een prachtig veldboeket! Ik heb de luxe dat we hier in de buurt een hele mooie pluktuin hebben, en ik hoorde laatst nog weer een nieuw adresje (staat nog op mijn to do list :-) ).

Geniet er van en een fijne zondag nog!
Lieve groet,
Yolanda

Home fourteen zei

Had er nog nooit van gehoord!! Wat een leuk idee, een aanrader, ga er zeker ook eens een kijkje nemen!! Pracht boeket!! Gr. Jac...

Rensina Steursma zei

Superleuk!
Wij hebben ook een pluktuin in ons dorp, hier wil ik ook nog steeds eens heen.
Fijne zondag, Rensina

lia zei

Oh, dat is zo mooi. Wij hadden dat hier in de buurt ook ergens.
Misschien toch maar weer eens kijken of ze dat nog steeds hebben.
Ik heb het in Engeland ook eens gezien, en dat was heel heel mooi.

Unknown zei

Wat een mooi boeket heb je samengesteld. Ja, leuk hè een pluktuin. Ik kom er regelmatig maar meer voor groeten en fruit en stekjes. Bij ons is de tuin op het terrein van een blindeninstituut en sommige mensen werken onder begeleiding in de tuin. En je kunt er genieten van een drankje en hun eigen baksels.
Fijne zondag verder, groetjes, Ingrid.

It's me zei

Wat een mooi boeket Lynda !!..liefs fijne zondag van mij..x !

Jolanda zei

Nog nooit gedaan maar het lijkt me zo leuk! Ik ga deze zomer ook eens op zoek naar een pluktuin in de buurt. prachtig boeket heb je geplukt! Lieve groet

ByMir zei

O wat mooi! En wat leuk om te doen. Inderdaad soms zo zonde om uit eigen tuin te knippen/ plukken. Deste leuker om naar zo'n tuin te gaan, meteen een leuk dagje uit ;en een mooie volle vaas na afloop.
Fijne avond.
Liefs,
Mirjam

ByMir zei

O wat mooi! En wat leuk om te doen. Inderdaad soms zo zonde om uit eigen tuin te knippen/ plukken. Deste leuker om naar zo'n tuin te gaan, meteen een leuk dagje uit ;en een mooie volle vaas na afloop.
Fijne avond.
Liefs,
Mirjam

Anneke zei

Wat een mooi veldboeket, ik hou er van. Wat lijkt me dat leuk om zelf een boeket samen te stellen.
Liefs Anneke

Mirjam zei

Wat ontzettend leuk, zo'n boeket uit een pluktuin. Dat heb ik nou nog nooit gedaan terwijl ik er wel eentje weet te zitten. Ongeveer 20 minuten fietsen hier vandaan... Moet ik toch maar een keertje gaan doen dan...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam