Tradities deel zoveel

maandag 4 mei 2015

4 mei, om 20.00 uur vanavond zijn wij twee minuten stil. Stil, uit respect voor alle mensen die waar dan ook ter wereld in welke oorlog dan ook hun leven gaven voor de vrijheid en de vrede. Wat ooit begonnen is als een herdenking aan alle slachtoffers van WO2 is tegenwoordig, en naar mijn mening terecht, een moment van stilte en respect voor slachtoffers van welke oorlog waar dan ook. 2 minuten, dat is toch het minste dat we kunnen doen?


Wij lopen zo lekker in het zonnetje met de fluitende vogels om ons heen, genietend van de ontluikende natuur, naar het oorlogsmonument in ons dorp. 2 minuten kan ik best missen, jij toch zeker ook?


Leave a Comment

Home and Lifestyle zei

Ook wij zijn straks twee minuten stil. Een klein gebaar voor al die mensen, die hun leven voor ons gegeven hebben. Inderdaad wel het minste dat we kunnen doen...

Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Zeker weten, maar dan gewoon thuis op de bank... maakt niet uit waar je dat doet natuurlijk...
Liefs,
Mirjam

Gwennie zei

Het lijkt wel alsof ik er ieder jaar meer waarde aan hecht... Gek hè??

Happy Earl Grey zei

Gek genoeg wordt ik naar mate ik ouder wordt meer geraakt door de herdenking op 4 mei. Ik heb zelfs in de week ervoor meer WOII opgezocht. Maar dat kun je in mijn blog lezen.
Prachtige vergeetmijnietjes !
Groet El