Niet voorbij...

maandag 13 augustus 2012

"it ain't over till ....till....till it's over".....en dat is het nog láng niet!
De basisscholen zijn hier in het Zuiden alweer begonnen, de middelbare scholen openen deze week hun deuren voor alle scholieren om hun boeken en roosters op te halen en volgende week beginnen de introducties. De zomervakantie is "over"....maar de zomer...nog lekker niet!
Helaas begonnen wij zuiderlingen met regenachtige weken maar goed, het is wat het is en het is NU in elk geval heerlijk weer! Zomer in Nederland....nog niet voorbij!

 Pluk uit eigen tuin, toch bijzonder he, het verloop van die kleuren, precies goed!
 Het flesje dat ik meesleepte uit Parijs, in mn koffer want etiketje PINK he...de limonade was zo zo...maar het flesje is leuk, ook NU nog! Souvenir van een superleuk uitje! (meer over souvenirs HIER )


 Olijftakken geven altijd een zomers gevoel

 into Dahlia's, valt het op?;) 

 zetten we in de laatste week van de schoolvakantie gerúst het blauwe monster nog eens op, want hee...het is nog niet voorbij he!(en met 29 graden volgens de voorspelling as woensdag....WELKOM)

 bolchrysanten luidden normaal gesproken voor mij een beetje de nazomer in....ik negeer die gevoelens gewoon volledig! Ik vulde twee inmiddels lege potten gewoon met deze lila/roze beauty's

 ook volgens de roos is het nog niet voorbij! Ze bloeit gewoon lekker voor de derde keer! HA!
 dezelfde roos, een stadium verder ;)

 relaxen we gewoon ongeneerd verder onder onze boom, bij het kabbelende water..

 HA...en who knows...krijgen zelfs nog tomaten! De eerste zaai is soort van verregend....
 uit die (eerste) zaai is och germe....1 tomaatje ontstaan....zuinig op zijn, wie weet wordt ie nog rood?;)

 en ook de heliotroop geurt nog flink zoetig als de zon erop staat...dus nee...
de zomer is nog NIET voorbij...HOERA!

Liefs,
Lynda 

Leave a Comment

Anoniem zei

Zo, mooie blommekes zeg. Wat gaat het toch hard he, die zomervakantie. Gelukkig kan je weer uitkijken naar de volgende. En nu dat jongste en oudste van je in een nieuwe fase zitten zal het vast zo herfstvakantie zijn.

Ik geniet nog even door.

Pieternel

natuurlijk groen en doen zei

Natuurlijk is de zomer nog niet voorbij ,weet je nog niet dat we dit jaar tot diep in oktober gaan genieten......


groetjes Bep

Home and Lifestyle zei

Bolchrysanten vind ik eerlijk gezegd best mooi maar omdat ze de herfst inluiden erger ik mij er mateloos aan als ik die planten begin augustus al zie staan. Ik wil in november pas aan de herfst denken!!

Geniet nog van je laatste vakantieweek met de kids! Lieve groet, Ingrid

Jolanda zei

Heerlijk he die zomer...kan niet lang genoeg duren van mij. Geniet ervan, lieve groet

Huys 50 zei

Wat een heerlijke bloemenpost !! snuifsnuif.....hmmmmm ik geniet er weer met volle teugen van Lyn !!
Lekker weertje hé.

Groetjessss
Dicky Marie

lia zei

We kunnen nog genoeg mooie dagen krijgen, zie vorig najaar...
Maar ik neem het tegenwoordig maar van dag tot dag, want vandaag zou het ook zo zonnig worden, en die heb ik nauwelijks gezien.
Maar ik ga nu weer even buiten een bakkie doen...

Liefs Lia

Elly's kleine idylle zei

Kijk hier word ik nu heel vrolijk van ...gewoon nog genieten van alle mooi bloemen en van de warme en zonnige dagen en genieten van het mooie weer....Herfst.... daar doe ik dit jaar eens een keer niet aan mee !!!!!Je hebt prachtige foto's laten zien Linda en wat zijn je rozen een plaatje zeg...Ik kan ze bijna ruiken....Mooi hoor !!!lieve groetjes en nog een fijne avond...ELLY.

Ger zei

Tja.....ondanks deze weer zomerse dag...de zóveelste op rij, enne niks luieren hier...keuken vandaag gesopt en alles van de kant en zo.....pffff...je wilt niet weten wat eens mens toch niet allemaal in haar klein domeintje propt....en voordat al die spulletjes van jarenlang verzamelen weer eens door het sop gegaan zijn(was hard nodig;-))is de dag voorbij...
maar toch....toon ik even interesse in jou mooie bloemen,de roos en dahlia,je groene tomaat die echt nog wel rood zal worden,en anders donker wegleggen...wordt die ook rood.Vers
tomatensoepje zal het zien worden...;-)

Maar ook voor ons zit de vakantie eraan te komen, vandaar dat poetserige gedoe....wil mijn huisje schoon achterlaten hé....

Geniet van al het mooie om je heen en de zomer blijft nog wel even aan jou zijde....

Lieve groeten,
Ger

Lovely Rivièra zei

Wauwie wat een prachtige foto's van prachtige bloemen!! En wat een volle tomaat, heb helaas vandaag ontdekt dat mijn tomatenplantje meeldauw heeft :-(..

Geniet nog van het heerlijke weer en de prachtige bloemen!

Liefs,
Maïsha

Judith zei

Gelukkig zitten we er middenin! Hopelijk mogen we van nog heel veel zomerse dagen genieten... Echt mijn ding!!!

Groetjes X

It's me zei

Wat een heerlijke ouderwetse Lynda post !! geweldig !!..heb ik eerlijk gezegd wel gemist hoor....hihihi...het is nog steeds zomer Lynnn...we genieten !!!..liefs Ria...xxx..

Carla zei

Is dat de laatste jaren niet meer dan gewoon, dat het pas mooi weer word als iedereen weer op school zit en aan het werk is???

je hebt gelijk hoor...geniet er maar van!!
Wat voor groot blauw monster heb je wel niet...dat zou volgens mij mijn hele tuintje in beslag nemen whahaha.

Prachtig...je Dahlia's, n die roos...super!!
Hier bloeit de roos ook al voor de derde keer...geweldig!!

lieve groetjes Carla

Poesie Oh Hi! zei

Wat heb je een prachtige bloemen in je tuin! En met die tomaten komt het heus wel goed. Alleen omdat het heel lang erg koud is geweest duurt het nu gewoon belachelijk lang voordat ze rood worden. Ik heb gisteren pas de eerste 2 rode tomaten bij mij geoogst en die plant heb ik in maart al in een kasje opgekweekt!

amy zei

Een bolchrysant vindt ik echt zo n herfst "ding"
Nee wij hebben hier late "zomers"die komen pas in aug en sept ,dus we hebben gewoon nog veel te goed ... :)
Gr Amy

Bij Guusje Thuis zei

Hoewel al weer bijna in het ritme (2 van de 4), doe ik morgen gewoon een zon-dagje in het tuintje en dat voelt nu al als cadeautje :-)