Planten en wij, of wij en de planten

woensdag 5 november 2014

Hoe is dat bij jullie? Haat liefde verhouding of fleurt en kleurt het bij jullie allemaal zoals het hoort? Want hoe hoort het dan eigenlijk? Je koopt een plant en daar doe je jaaaaren mee? Niet hier hoor! Ik ben er inmiddels achter dat er twee dingen "fout"gaan hier in huis. Ik heb teveel de deur open, deur dicht,m deur open, deur dicht en dus komt er teveel tocht voor de planten én ik schuif ze te vaak van hot naar her. Tja, blijkbaar kunnen ze daar dus niet tegen. Jammer dan, dan koop ik wel gewoon nieuwe hoor want beide "eigenaardigheden" wens ik niet op te geven :D.

Ik was gisteren even bij onze vrienden van Intratuin en kwam de Poinsettias alweer tegen! Grappig want ik was afgelopen donderdag en vrijdag in Hamburg om een persevent van Stars for Europe bij te wonen.(klik op de link dan kun je lezen wat ik daarover schreef) Dat natuurlijk om de populariteit van deze "kerstster" een beetje op te vijzelen. Met de nieuwe kleuren denk ik dat we allemaal best mee uit de voeten kunnen en als je weet waar je op moet letten (niet teveel water en géén tocht) zouden ze ook bij mij het een paar weken vol moeten houden. Ze bestaan zelfs als snijbloem, nooit geweten maar ik ga wel op zoek. Potentie potentie!


een sfeervol gedekte tafel in Hamburg. Poinsettias als tafeldecoratie met hier en daar een koperen toevoeging.

  
Voor de buitenboel weer wat winterse plantjes gescoord, die redden het wel, die kunnen wel wat toch hebben ;). We worden gelukkig van mooie groene planten om ons heen. Een troosteloze stervende plant zien we dus liever niet maar het overkomt de beste, echt waar.  Koop je gewoon een nieuwe, de plant vindt het niet erg, echt niet;)...kijk maar!


Leave a Comment

Christel zei

Zou best vaak willen wisselen maar vind kamerplanten ook best duur. De kerstster is niet zo mijn ding, de plantjes buiten vind ik super!
groet,
Christel

Mirjam zei

ER kleven voor mij nog teveel herinneringen aan een vorig leven (jazeker) aan deze plant, dus die zal er bij mij niet in komen... tenminste deze kerstperiode nog niet. Want het is en blijft natuurlijk een plant voor de kersttijd... vind ik tenminste haha..
Die met de rode bessen vind ik daarentegen wel weer heel erg leuk...
Ik wens je een heerlijke rest van de dag,
Liefs,
Mirjam

All Seasons zei

Over kamerplanten gesproken, zal ik eens iets leuks vertellen? Mijn moeder heeft nog een plant in huis staan van mijn overgroot oma. Ja echt! Het gaat om de clivia. Heb dan ook het idee dat deze plant vaak in oude huizen staan, klink misschien vreemd..
Mijn moeder zet de plant na de bloei, boven op zolder. Wordt dan een beetje verwaarloost en na maanden hoor ik van haar dat ze weer een knop heeft ontdekt die straks de prachtige bloemen gaan vormen. Het is niet echt mijn plant én kleur, maar misschien gewoon het idee te weten hoe oud deze plant al is zou ik 'm van haar overnemen...

Hier in huis staat een enkele kamerplant en zo af en toe zet ik ze buiten onder een douche als het regent. Daar fleuren ze echt van op!!

Warme groet
Patricia


Anoniem zei

Bij ons houden planten het ook niet goed uit maar dat is altijd weer een reden om nieuwe en andere planten te kopen!